Karkulka zdolala Vlka aneb Jiří Vlček na Krumlově 9.6.2006 15:06 - tisková zpráva
Karkulka zdolala Vlka
Naposledy se za volantem „Karkulky“ Peugeotu 206 Kit Car objevil Jiří Vlček při rallysprintu v Pačejově, kde pro něho skončila soutěž hrozivě vypadající nehodou, po níž skončila zadní náprava vozu v místním rybníku.
Poté startoval kladenský jezdec dvakrát s vozem nejvyšší specifikace WRC a při letošním Krumlově opět usedl za volant červené dvěstěšestky. Na místo spolujezdce si posadil Janu Balcarovou, která usedala v loňské sezóně vedle Jiřího Petráška.
Společný premiérový start jim však příliš nevyšel. Od první rychlostní zkoušky přestaly fungovat stěrače. „Neviděli jsme vůbec nic. Přesto jsme pokračovali dál a snažili se dojet do servisu,“ zhodnotila situaci Jana Balcarová.
Problémy však pokračovaly i ve druhé sekci. V servisu se mechanikům nepodařilo závadu odstranit a posádka vyjela opět s nefungujícími stěrači. „Chtěl jsem to zabalit, ale Jenda (Jana Balcarová) je bojovník a tak mi to rozmluvila,“ řekl k pokračujícím problémům Vlček.
To však znamenalo rozdělit si vzájemně úlohy a jakýmkoliv způsobem zbývající dvě RZty dokončit. Posádka sice ztrácela na soupeře ve třídě A6, ale rozhodně se nevzdávala. „Vlk měl v jedné ruce stěrač, kterým občas otevřeným okýnkem otřel přední okno, abychom alespoň něco viděli. Naopak já jsem měla za úkol řazení. Vlk na mě vždycky zařval „skopej to“ a já tam něco seskládala. Navíc jsem si předtím musela popondat polštářek, který jsem měla pod zadkem. Jinak bych totiž vůbec nic neviděla a nedosáhla na sekvenčku,“ dodala s úsměvem J. Balcarová.
Zajímavě začala i druhá etapa českokrumlovské soutěže. Vlček ztrácel na třetího Pletku, který startoval se Škodou Felicií téměř čtyři a půl minuty. Vlk se však nevzdal a začal pořádně prohánět Karkulku. Naopak Vlka začala čím dál více prohánět Jenda.
„Vlk se nejen sžíval s Karkulkou, ale i se mnou. Pořád nadával, že mu toho říkám moc a že nestíhá koukat po holkách. Navíc má problémy s dlouhodobou koncentrací na rozpis, a tak mi začal vrkat i do dvojek. Po prvním průjezdu Malont jsem ho chtěla dokonce za neposlouchání plácnout rozpisem po hlavě. Nakonec jsme se však „jen“ domluvili a při druhém průjezdu to bylo rozhodně lepší,“ řekla na adresu zlobivého jezdce Jenda. Jirka Vlček k tomu jen dodal: „Naivně jsem si totiž myslel, že pojedu jen počuchu a na suchu. Počasí mě však vyvedlo z myšlenek a musel jsem se snažit Jendu poslouchat.“
V průběhu druhé etapy se přes všechny problémy propracovala posádka na třetí místo. Na čtvrtého Pletku si vybudovala náskok bezmála šestnácti vteřin a směřovala za ziskem třetího místa mezi šestnáctistovkami. Při prvním průjezdu Kohoutem však byl na jednom z horizontu Vlček rychlejší. „Na horizontu, za nímž následovala P6 proti domu jsme byli o trošku rychlejší. Vlk řadil myšlenkami rychleji, nežli skutečně. Skopal to ve vysokých otáčkách snad přes všechny zuby dolů, načež dostala převodovka pořádně zabrat,“ doplnila Balcarová.
Problémy z předchozí RZty se však přenesly do dalšího pokračování soutěže a posádka musela na přejezdu před Římovem odstoupit kvůli poruše převodovky. V rámci SupeRally přesto Jiří Vlček s Janou Balcarovou skončili na pátém místě ve třídě A6.
„Sice nás odstoupení ze třetího místa netěší. Na druhou stranu jsme se však postupně jako posádka sžili a myslíme si, že ve druhé části sobotní etapy to bylo již dobré. Sice si Karkulka dělala místy co sama uznala za vhodné, ale naštěstí jsme ji dovezli celou, což byl hlavní úkol. Nechtěli jsme, aby mechaniky ranila mrtvice hned na začátku. Navíc byla během závodu sranda a vooo tom to je,“ zhodnotili první společnou soutěž oba aktéři.
Dalším závodem posádky by měla být červencová Rallye Bohemia (14.-16.7.). Poté se posádka zúčastní i zbylých „velkých“ závodů. Karkulka s Vlkem za volantem však bude k vidění i v rallysprintovém šampionátu, včetně závodu v okolí Pačejova. Na místo spolujezdce však usedne Zdeněk Jůrka, neboť Jana Balcarová pojede s Kateřinou Trojanovou.
Marek Felt
PR
|