Milan Svoboda v německém Trieru bez jedničky. Ale se zlatem ve třídě 12.6.2006 22:48 - Pavel Jelínek
Na další závod seriálu ME v závodech do vrchu do německého Trieru odjížděl pelhřimovský Milan Svoboda, jako pátý v průběžném pořadí ME. Před ním byli pouze velezkušení jezdci s mnohem silnějšími vozy - Regosa, Napione, Bormolini a náš Otakar Krámský. V Trieru Milan sice vyhrál svoji třídu, ale tentokrát měl menší problémy s technikou, takže nemohl být zcela spokojen.
Trier je městečko nedaleko lucemburských hranic. Trať nabízí několik pomalých zatáček a to i takové, kde některé stroje mají dokonce problém projet bez couvání. Protikladem těchto pomalých jsou i velmi rychlé zatáčky. Typické pro Trier je ale především to, že se jedná o nejkratší trať celého evropského šampionátu – nabízí jen zhruba 3,7 km délky.Vzhledem k tomu se zde jedou tři závodní jízdy, aby byla naplněna celková délka pro závod. Konečně se také umoudřilo počasí a po úvodním závodě na sněhu a několika mokrých kláních se tentokrát jelo v teple a na suchých vozovkách. I když Milanovi v zásadě voda při závodech nevadí a naopak na ní dokáže i vyhrávat.
Až příliš horko bylo již v prvním tréninku španělskému jezdci Inigo Martinezovi s F3000 hned při průjezdu velmi rychlou partií v úvodní části trati. Jeho vůz ztratil přítlak a začal se točit a po nárazu do meze se několikrát převrátil. Jezdec naštěstí vyvázl bez zranění, ovšem z formule zůstal snad jen motor. Dle slov jezdce byla příčinou nehody nová podlaha jeho vozu dle předpisu FIA. „Jelikož Martinez startoval přede mnou a neměl jsem žádné informace o příčině nehody a stavu trati, zvolil jsem volnější tempo a spíše se soustředil na dva vracáky, ve kterých nevychází normální rejd,“ komentoval úvod dění v Trieru Milan Svoboda.
Milan přesto v tréninku vyhrál svoji třídu, ale v dalším dnu jej štěstí opustilo. Těsně před startem první závodní jízdy se totiž vyskytl drobný problém s převodovkou. „Než jsem se dostal na start, už jsem věděl, že to někdy řadí a někdy ne. Jízdu jsem zajel velmi dobře, ale ztratil jsem na dvou místech, jelikož jsem nemohl zařadit první rychlostní stupeň. Ve druhé jízdě to bylo ještě výrazně horší! Jednička tam nebyla vůbec, ani na startu, takže celá jízda byla jedno velké trápení. Teď se nám to asi podařilo opravit, ale ztráta na naše silnější soupeře už je příliš veliká,“ hlásil před závěrečnou jízdou Svoboda.
Oprava se nakonec povedla a Milanovo německé trápení skončilo. Závěrečná třetí závodní jízda již z jeho hlediska proběhla v poklidu. Výsledkem bylo pěkné 1. místo ve třídě do 2000 ccm a zároveň 8. v E2 a 13. absolutně, což za daných podmínek až tak špatné není. „Startoval jsem se značnou nejistotou, jestli bude převodovka v pořádku. Vše fungovalo, jak má a já z toho byl úplně v šoku, takže se žádné překvapení v podobě exkluzivního času nekonalo,“ komentoval závěrečnou jízdu Milan Svoboda.
ME má nyní pauzu a poté jeho účastníci zamíří na jih Evropy do Itálie, kde nejkratší kopec seriálu vystřídá naopak nejdelší trať, proslulé Trento – Bondone. Jenže právě v této pauze se jedou další dva domácí závody. Nejdříve slovenská Dobšiná a pak Brno - Kohoutovice, tedy závod Vzhůru Farinovou zatáčkou. Pak následuje zmíněné italské Trento a až poté konečně jeden víkend vrchařského volna.
„Absolvovat český mistrák a do toho Evropu, to už není ani šílenství, to je hrdinský čin !! A už jen z tohoto důvodu má takový Ota Krámský můj upřímný obdiv, protože on už toto jede několik let po sobě…. Jsme sice po cestě z Německa dost unaveni, ale už se těšíme na slovenskou Dobšinou o tomto víkendu,“ podotýká Svoboda a následujícími slovy své vzpomínání na Trier zakončuje : „Nemít firmu a jiné příjemné i nepříjemné starosti, bylo by to hezké …… Takto nějak bych si představoval svůj důchod, jezdit si s karavanem od závodu k závodu a bavit se…..“
No, jenže do důchodu daleko, takže to Milan ( a nejen on a jeho tým) má mnohem složitější…. Přesto se již nyní těší na další starty. V rámci mistrovství republiky je po třech dvojzávodech se čtyřmi absolutními vítězstvími průběžně vedoucím mužem šampionátu.
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 12. června 2006
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal,
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
|