Mostecký víkend přinesl týmu BRT body, ale i poškozenou techniku 13.6.2006 23:08 - tisková zpráva
Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend se jel 9. – 11. června na trati Autodromu Most. Závody poháru octavií i Divize 4 okruhového mistrovství republiky byly tentokrát okořeněny velkým množstvím karambolů, které se bohužel nevyhnuly ani rudostříbrným vozům.
Jani Paasonen i Jiří Gottwald se v sobotních kvalifikacích Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu drželi v první desítce. Oficiální měřenou jízdu Jani skončil dokonce se druhým a Jirka se čtvrtým nejlepším časem. V Superpole si Jiří vybojoval šestou a Jani sedmou pozici. Nedělní dopolední závod začal velkou skrumáží v první šikaně, kde oba jezdci měli několik kontaktů a jejich auta pokračovala v boji značně pomačkána.
Gottwald musel zajet do boxů k provizorní opravě zavěšení předního kola, ale potom se vrátil do boje, aby se pokusil získat alespoň nějaké body. V osmém kole ale nakonec odstoupil, protože auto už bylo skoro neovladatelné. Paasonen postupoval dopředu a cílem projel jako šestý. To mimochodem znamenalo Pole Position pro odpolední závod. Příliš se nedařilo mladíku Matzkemu, který se stále seznamoval s novým, dosud neznámým autem.
V trénincích se držel na konci startovního pole a první závod dokončil se ztrátou víc, než jednoho kola na vítěze. Paasonen bohužel hned na startu druhého závodu přišel o výhodu prvního místa, protože se pohnul před zhasnutím červených světel. Hned po prvním kole tedy zamířil do boxů k vykonání trestu Drive Through. Z konce startovního pole se pak prodíral vpřed, ale ve čtrnáctém kole měl kontakt s Albrechtem.
Protože věděl, že byl viníkem střetu, disciplinovaně odjel do boxů a odstoupil. Jirka Gottwald se v druhém závodě dokázal držet v první desítce, nakonec skončil sedmý a připsal si několik dobrých bodů do celkové tabulky. Matzkemu už se odpoledne také dařilo lépe a dojel nakonec na třinácté pozici. „Byly to dva dobré závody, i když jsem udělal chyby,“ svěřil se odpoledne finský soutěžák. „Důležité je, že mi auto jelo skutečně výborně a zlepšil jsem si zdejší nejlepší čas. Našli jsme skvělé nastavení podvozku, takže se těším na srpnové závody,“ dodal ještě Paasonen.
V kvalifikacích na mistrovské závody cestovních vozů Divize 4 se Milan Maděryč a Jaroslav Páral s AUDI A4 ST drželi na předních místech mezi dvoulitry. Sobotní tříhodinovku nakonec dokončili pátí v absolutním pořadí a ve své objemové třídě jako první. Na druhé pozici dojeli Mirek Forman a Juraj Šedivý se druhým AUDI. Šéfmechanik Mirek Táborský konstatoval, že jednoduché to rozhodně nebylo. „Mirek s Jurajem brzy upekli gumy a museli předčasně na přezouvání. Pak jim ještě praskl výfukový svod a auto začalo ztrácet výkon. Milan a Jarda to taky neměli jednoduché, protože konec tříhodinovky dojížděli bez druhého převodového stupně. Ale zvládli to výborně,“ pochvaloval si.
Nedělní sprint pak byl podobně jako závody octavií okořeněn několika karamboly, ze kterých nevyšlo nejlépe ani AUDI Milana Maděryče. V závodě pokračoval s poškozeným pravým bokem auta, přesto dojel na celkově devátém místě, což ve třídě znamenalo stříbro. Forman na druhém AUDI skončil desátý a ve třídě třetí.
„Musím říct, že v poháru octavií jsem čekal daleko lepší výsledek. Jirka Gottwald se nevyhnul ranám a Jani bohužel také ne. Kladně sice hodnotím, že odstoupil, když věděl, že chyboval, ale body to týmu nepřineslo,“ začal s hodnocením podniku Milan Maděryč. „Tříhodinovka Divize 4 se vyvíjela poměrně dobře a s jejím výsledkem jsem spokojen. Myslím, že jsme se mohli dostat ještě o stupínek o dva dopředu, ale jeli jsme s rozumem a bodovali jsme, což je důležité. V nedělním sprintu někteří jezdci ve víru vášně nevěděli co by. Jestliže ti, co jezdí uprostřed startovního pole a najednou mají ambici naráz o tři čtyři sekundy zrychlit, anebo si myslí, že závod se vyhrává v první zatáčce, výsledkem jsou jen vysoké škody na technice.
Docela nevybíravě do mě narazil Válek a takovému jezdci, jako je on, by se podobné věci stávat neměly. S výsledky jsem jinak celkově spokojen, protože jsme udělali další krůčky k cíli letošní sezóny, kterým je obhajoba loňského titulu mistrů republiky ve dvoulitrech. Dodal bych, že vytrvalostní závody získávají na atraktivitě.
Přibývá silných vozů, jezdí sem závodníci z Rakouska a Polska. My je s naším dvoulitrem budeme otravovat zezadu a znepříjemňovat jim život. Ale to silné startovní pole je určitě pěkné a pro diváky představuje zajímavou podívanou,“ uzavřel hodnocení mosteckého víkendu Milan Maděryč.
(11.6. 2006)
PR
|