EuroBoss - série pro býválé vozy F1 a IndyCar Pavel Jelínek
Série pro odložené vozy F1, F3000 a Indy Car se jmenuje NDS – Euroboss Series. Za pořádáním těchto závodů nestojí nikdo jiný, než majitel závodní stáje Ascari, Klass Zwart. Několik představení jsme mohli sledovat v letech minulých na autodromu v Mostě. Bohužel po jezdecké chybě tam zaplatil životem rakouský veterán závodních tratí jezdící s britskou přezdívkou Frederico Careca, vlastním jménem Fritz Glatz.
Letos, stejně jako vloni seriál na mostecké dráze neuvidíme. Již není tak populární jako dříve a kvůli vysokým finančním požadavkům ze strany pořadatelů se představí hlavně v anglii, a to hned šest krát.. My máme možnost podívat se na Lauzitzring do německa. Můžeme se těšit na nový vůz Bernie Harrise – Lola T 8900 Indy Car s motorem Cosworth DSV V8 Turbo startující v divizi Masters.
Jako nováček bude také startovat další známý pilota Joachim Ryschka na Indy Chevrolet V8. Závodit nepřestal ani K.H.Becker s Minardi Cosworth V8, kterého známe z účinkování v první divizi Interserie. Shlédnout můžeme také další bývalé značky F1, ať již Ferrari, Benneton, Tyrrell, či Simtek. V divizi Masters pro vozy Indy např.: RAM, Lolu, nebo Eurobrunn. V prvním závodě sezóny na anglickém Silverstonu zvítězil Scott Mansell na Bennetonu Judd V10.
Další výsledky již uvidíte sami: 2004 EuroBOSS Championship – Race Result, Round One Silverstone National Circuit, UK. 1. Scott Mansell – Benetton Judd V10 – 18:03.349s 2. Klaas Zwart – Ferrari V12 3. Roger Kilty – Reynard Cosworth V8 (EuroBOSS 3000) 4. Paul Smith – Simtek Ford HB V8 5. Joachim Ryschka – Indy Chevrolet V8 6. Tony Hansford – Footwork Cosworth (EuroBOSS Masters)
DNF Patrick D’Aubreby – Benetton 192 Martin Kendrick – Reynard Judd V8 4.0 Patrick Dewandeleer – Arrows Judd V8
Je škoda, že tuto zajímavou a obrovsky rychlou sérii, již nejezdí tolik závodníků, i zde se bohužel promítají nedostatky financí na udržování krásných monopostů. Musíme věřit, že již v dalším závodě EuroBOSS série 9. Května na anglickém Donningtonu tomu bude jinak..
Vláďa Rožánek, WWW.CAR:CZ
|