Česko-ruský tým Convers MenX míří ke svému prvnímu startu v Le Mans 16.6.2006 10:47 - tisková zpráva
Česko-ruský tým Convers MenX míří ke svému prvnímu startu v Le Mans s otevřeným hledím a je připraven na nároky legendárního vytrvalostního závodu. Jezdecká sestava je stejná jako v Le Mans Series, za volantem se budou střídat Peter Kox, Robert Pergl a Alexej Vasiljev.
Proslulý závod v Le Mans se rychle blíží a akci na trati tradičně odstartuje testovací den o prvním červnovém víkendu, který představuje ideální příležitost pro seznámení se s náročnou tratí La Sarthe. Přes 13 km dlouhá trať nabízí dlouhé rovinky, na kterých dosáhne Ferrari 550 Maranello společnosti Care Racing rychlosti přes 300 km/h, ale najdeme na ní i náročné pasáže, které prověří schopnosti jezdců. Tým doufá, že získaná data pomohou v přípravě spolehlivého vozu na závod, protože právě spolehlivost je v závodu klíčová. Příprava na Le Mans byla pro tým jednoznačnou prioritou, proto musel vynechat i start v domácím závodu šampionátu FIA GT v Brně, protože se jel jen týden před testovacím dnem.
Tým pojede v Le Mans poprvé, ale může spoléhat na zkušenosti Petera Koxe a Alexeje Vasiljeva, kteří jsou v seznamu jezdců, kteří se mohou automaticky zúčastnit závodního týdne. Robert Pergl se musí kvalifikovat o testovacím dni, ale vzhledem k předchozím výkonům v Le Mans by mělo jít jen o formalitu.
Peter Kox: „Je příjemné se vrátit do Le Mans s Ferrari 550 Maranello, protože jsem s tímto vozem vyhrál v roce 2003. Návrat do Le Mans je vždy zvláštní, nezáleží na tom, kolikrát jste tam už závodili. Trať je jedinečné svou délkou i dosahovanými rychlostmi. V průběhu testovacího dne bychom měli dát co největší prostor Robertovi, protože tam nikdy nezávodil, zatímco Alex a já můžeme spoléhat na předchozí zkušenosti. Také tým tam pojede poprvé, takže to bude hlavně o učení.“
Robert Pergl: „Nemůžu se dočkat, až si poprvé vyzkouším proslulou trať La Sarthe a jsem si jistý, že to bude úžasný zážitek. Mám zkušené týmové kolegy a můžou mi trochu pomoci najít správný rytmus. Je dobré, že před důležitým závodním týdnem máme jeden den testování.“
Alexej Vasiljev: „V Le Mans pojedu potřetí a loni jsem byl pátý. Považuji se tak za relativně zkušeného jezdce, zvláště v Le Mans, a budu se co nejvíce snažit naplnit naděje týmu. Důležité je vyhnout se technickým problémům v závodu. Podle mě je vůz i tým 100 % připraveni na závod. Myslím, že výsledek v Le Mans také hodně ovlivňují jezdci. Doufám, že se mi v testu podaří předat co nejvíce mých zkušeností Robertovi, který tam pojede poprvé. Zároveň doufám, že se co nejvíce přiučím od Petera, protože je velmi zkušeným jezdcem a Le Mans vyhrál.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Víme, že Le Mans je v mnoha ohledech jedinečné a při přípravě vozu na to musíte pamatovat. Měli bychom mít solidní základ a očekáváme, že nastavení jenom jemně doladíme, aby vyhovovalo jezdcům. Tým udělal při přípravě maximum a doufáme, že v neděli pojedeme bez problémů. Každý odjetý kilometr bude pro nás velmi důležitý, protože se musíme seznámit s mnoha novými věcmi a spolehlivost tak bude obzvláště důležitá.“
První jízdy v Le Mans - (05.06.2006)Testovací den odstartoval dění na trati v Le Mans, které vyvrcholí 17. června čtyřiadvacetihodinovým závodem. Tým Convers MenX začal svou misi v nejnáročnějším vytrvalostním závodu světa solidně a Peter Kox, Robert Pergl a Alexej Vasiljev odjeli v průběhu dvou bloků celkem 72 kol.
Po celou neděli provázalo oficiální test nádherné slunečné počasí. Convers MenX tým využil příležitosti k seznámení s náročnou, přes 13 km dlouhou tratí. Předchozí zkušenosti Petera Koxe a Alexeje Vasiljeva umožnila rychle vyřešit nastavení vozu a Robert Pergl se snadno kvalifikoval do závodního týdne – každý nováček musí odjet nejméně 10 kol. Dopolední testovací blok narušily dvě červené vlajky, které ubraly přibližně hodinu z původně plánovaných čtyř, odpolední blok ji proběhnul bez problémů. Tým se soustředil při práci na závod a snažil se simulovat podmínky závodu. Ferrari 550 Maranello připravené českými mechaniky jelo bez problémů. Jedinou menší komplikací byla prasklá podlaha po přejetí obrubníku, tým ji však dokázal rychle opravit.
Peter Kox: „Přijeli jsme tady s dobrým nastavením a dokázali jsme odjet hodně kol. Trať byla zpočátku dost špinavá, ale v průběhu dne se s pogumováním výrazně zlepšovala. Také jsme provedli test pneumatik a všechny směsi Michelinu fungovaly velmi dobře. Snažil jsem s eRobertovi pomoci s učením tratě a myslím, že tady jako nováček uvedl dobrou práci.“
Robert Pergl: „Jet v Le Mans byl nádherný zážitek. Učení tratě není kvůli její délce snadné. Začal jsme hodně volně a postupně jsem se snažil zrychlovat. Vím, že se mohu dále zlepšit a před závodem nás čekají ještě další jízdy.“
Alexej Vasiljev: „Líbí se mi naše nastavení. Vůz byl dobře vyvážený a tím jsem získával na jistotě – už teď jsem byl o hodně rychlejší než loni. Zdá se, že naše příprava probíhá dobře a těším se na závodní týden.“
Ivo Horn, technický ředitel: „S odvedenou prací jsme spokojení. Hlavním cílem bylo umožnit Robertovi odjet co nejvíce kol a také my jsme získávali zkušenosti s touto tratí. Pracovali jsme na závodních podmínkách, a ačkoliv jsme s naším nastavením poměrně spokojeni, příští týden chceme vyzkoušet pár věcí. Neměli jsme žádné větší problémy, což je pozitivní.“ PR / Menx
|