Le Mans 2006: Třetí místo týmu Roberta Pergla v prvním dni kvalifikace 16.6.2006 11:02 - tisková zpráva
Covers MenX tým začal kvalifikaci v Le Mans vynikajícím výkonem na mokré trati, který Ferrari 550 Maranello vynesl na třetí místo třídy GT1 z dvanácti vozů hned za dvojicí továrních vozů Aston Martin.
První kvalifikační den v Le Mans provázela změna počasí. Teplé a slunečné počasí bylo minulostí a středeční zatažená obloha slibovala ve středu déšť. Ten začal mrholením ve chvíli, kdy se v sedm hodin večer otevřela dráha a netrvalo dlouho a déšť zesílil. Tým byl rozhodnutý vyjet hned na začátku s Alexejem Vasiljevem a tento plán i dodržel. Alex neudělal na vlhké trati na suchých pneumatikách chybu a jeho čas byl nějakou dobu nejlepším ve třídě GT1. Se zesílením deště ale musel po jediném letmém kole zajet do boxů přezout na mokré pneumatiky a ty zůstaly na voze i ve chvíli, kdy do něj usednul Robert Pergl.
Český jezdec okamžitě nasadil dobré tempo a jeho časy vyznívaly velmi příznivě i ve srovnání se zkušenějšími jezdci. Nakonec do vozu usednul Peter Kox, ale odjel jediné kolo, poté se tým rozhodnul vzhledem k podmínkám dále nepokračovat.
Po hodinové přestávce pokračovala kvalifikace ve 22 hodin, v jejím průběhu se jenem měnila intenzita deště, ačkoliv místy se zdálo, že by mohl ustat úplně. Tým za daných podmínek cítil, že nejlepším řešením je odjet s každým jezdcem pouze tři povinná noční kola a pak jízdy ukončit. Toto rozhodnutí se ukázalo jako správné, protože ve třídě GT1 nedošlo k zásadním zlepšení a před půlnocí se navíc rozpoutala silná bouřka, ,která kvalifiakci v zásadě ukončila o několik minut dříve.
Alexej Vasiljev: „Bylo hezké vidět své jméno na prvním místě, ačkoliv to netrvalo dlouho. Nejel jsem nijak ostře, nemělo smysl riskovat. Vůz nebyl špatný ani na vodě, ačkoliv jsme nedělali žádné zásadní změny v nastavení.“
Robert Pergl: „S dnešními jízdami jsem spokojený, protože vůz se choval dobře a mé časy byly konkurenceschopné. Bylo dobré, že jsem mohl odjet další kola, ačkoliv to bylo na mokru, ale doufám, že zítra se pojede na suchu.“
Peter Kox: „Alex odvedl na začátku dobrou práci a zajel dobré kolo. Jenom jsem mu předtím řekl, ať příliš neriskuje. Mým dnešním cílem bylo odjet jenom povinná tři noční kola. Zítra by mělo být lepší počasí a chceme toho využít. Při mé jízdě bylo místo na trati hodně kaluží a vůbec jsem netlačil na pilu.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Byli jsme připraveni jet hned od počátku měřená kola a vyplatilo se to, protože jsme zajeli dobrý čas. Vůz jel bez problémů a s předpovědí počasí bez deště na víkend jsme se rozhodli, že ve druhém bloku odjedeme jenom povinná noční kola a zbytek necháme na čtvrtek.“
Výsledky po jednotlivých třídách v přiloženém souboru. Přiložené soubory:
PR Menx
|