V Mostě se v mistrovské Divizi 4 se jezdci ve žlutém neztratili 18.6.2006 07:53 - tisková zpráva
V mistrovské Divizi 4 se jezdci ve žlutém neztratili
V rámci Česká pojišťovna - Škoda Octavia Weekendu 2006 v Mostě se jel také další podnik Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích, do kterého INTERNET EXPRES Prima Team nasazuje hned několik vozů. Atraktivní sobotní tříhodinovku cestovních vozů poznamenaly četné kolize a dokonce třikrát byl na trati Safety Car. Také nedělní ostrý sprint se neobešel bez karambolů, ale jezdci ve žlutých kombinézách opět stáli na stupních vítězů v objemové třídě do dvou litrů.
V sobotním vytrvalostním závodě na tři hodiny jeli Mirek Forman a Juraj Šedivý na AUDI A4 ST, Jan Urban a Michal Matějovský se střídali spolu s předchozí dvojicí na Alfě Romeo 147 GTA Cup a na druhém voze stejné značky jeli ještě i Stanislav Lepka a Jiří Nikodým. V kvalifikacích se mezi dvoulitry drželi na předních místech a podobně si pak počínali také v samotné vytrvalostní bitvě. Bohužel ne všichni, protože Lepkova a Nikodýmova alfa hned ve čtvrtém kole po havárii skončila. Druhá alfa naopak jela velice pěkně a v cíli byla po třech hodinách nakonec na absolutně desátém místě, což znamenalo třetí místo mezi vozy s motory o objemu do 2000 ccm. Ještě lépe si vedli Šedivý a Forman, kteří skončili celkově devátí a ve své třídě druzí. Závod byl přitom poznamenán technickými problémy s přehřívajícím se obutím a pak ke všemu na AUDI praskl výfukový svod, což je závada, která se projevuje nepříjemným úbytkem výkonu motoru. Svou pozici si jezdci ale udrželi a přinesli týmu další cenné body.
V neděli se jel třináctikolový sprint, v němž startoval Forman na AUDI, Šedivý na Alfě Romeo 156 S 2000 a Urban na menší Alfe 147. Právě jeho potkala hned v začátku sprintu, přesněji ve druhém kole nepříjemná havárie, při které po kontaktu se soupeřem vyletěl mimo trať a vůz rozbil o svodidla. Ani Forman a Šedivý se nevyhnuli strkanicím, kterých bylo opět nepočítaně. Oběma se ale podařilo dobýt zpět ztracené pozice a tak Mirek dojel absolutně desátý a Juraj dvanáctý, což znamenalo druhé a třetí místo v objemové třídě. Nutno dodat, že Mirek Forman za sebou nechal dokonce dva silnější vozy BMW M3 GTR a Juraj jeden!
Pocity v nedělním podvečeru byly v týmu na jednu stranu příjemné, protože týmová sbírka pohárů a věnců, ale především bodů, se znovu hezky rozrostla. "Na druhou stranu je to vyváženo hodně poškozenou technikou. Závody byly tentokrát hodně tvrdé a kluci mechanici se musí připravit na hodně velký zápřah. Octavie mají čas až do poloviny srpna, kdy se vracíme zase do Mostu, ale za dva týdny jedeme další podnik německého Divinol Tourenwagen Cupu na Lausitzringu a do té doby musí být alfy v pořádku," slíbil technický manažer Roman Seidl.
Michal stále vede pohár octavií, Adam má naražené zápěstí
Velice úspěšně bojovali piloti INTERRNET EXPRES Prima Teamu o uplynulém víkendu na trati Autodromu Most. V rámci Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu nasbírali Michal Matějovský, Adam Lacko i Filip Albrecht celkem 61 bodů, v celkovém hodnocení poháru Michal vede tabulku jezdců a tým vede mezi soutěžícími.
Mostecký víkend patřil rozhodně k těm hodně těžkým. Už v kvalifikacích o sobě dávala trojice žlutých aut vědět poměrně hodně. Adam zajel čtvrtý čas a Michal osmý. Filip se ještě pral s nastavením podvozku na mosteckou trať a skončil osmnáctý. V oficiálním měřeném tréninku skončil Michal pátý a Adam desátý. "Nějak mi to nesedí, komponenta mezi volantem a sedačkou nefunguje tak, jak by měla," stěžoval si Lacko před startem Superpole. Filip se mezitím zlepšil o další sekundu a byl už šestnáctý.
Hra nervů, Superpole, kdy má každý z prvních deseti jezdců k dispozici jediné ostré kolo, pak potvrdila, že se schopností v pravý čas se maximálně soustředit jezdci rozhodně nemají problém. Michal vybojoval druhé místo na startu a Adam zajel pátý nejlepší čas!
Pak už přišel start nedělního dopoledního závodu a obrovská smůla pro Adama. Jako téměř pokaždé došlo hned v první šikaně po startu k hromadné kolizi, kterou nejvíc odnesl právě Lacko. Po několika nevybíravých ranách od soupeřů zůstal stát v záchytné zóně s vážně poškozeným zavěšením předního kola a hlavně s nepříjemně naraženou rukou. Závod pro něj tedy skončil. Michal, který všemu naštěstí ujel, vepředu fantasticky bojoval a držel se na druhém místě za Janákem. Filip Albrecht se zase postupně prodíral vpřed startovním polem a čistě bojoval se soupeři. V mnoha případech byl úspěšný a tak se jeho pozice pořád zvyšovala. Brzy už byl dvanáctý a pak dokonce desátý. Michala ještě před koncem závodu dost nečistě předjel Navrátil a do cíle tedy přilétl jako třetí. Sbor sportovních komisařů však Navrátila potrestal penalizací 25 sekund k celkovému času, což Michala vrátilo zpět na stříbrnou příčku. Filip mezitím ještě víc zabral a v cíli byl celkově sedmý, což znamená jeho zatím nejlepší umístění a také zisk prvních devíti bodů!
Adamovo auto se mechanikům podařilo do startu odpoledního závodu dát do pořádku, ale ruka jezdce bolela opravdu hodně a do kokpitu se soukal se skutečným sebezapřením. Michala čekal start z pátého místa, Filipa ze sedmého a Adam šel do boje ze samého konce roštu. Michal se brzy po startu dostal na třetí pozici a jezdil na ní celkem dlouho. Filip se trochu propadl a zezadu startovním polem postupoval vpřed Adam. Michal se pak vpředu propracoval přes Dostála, ale zase ho předjeli Janiš a Janák. Michal se nenechal znervóznit a držel se třetí. Pak potkala velká smůla Filipa Albrechta, když se nezaviněně dostal do kontaktu s finským soutěžákem Paasonenem. Fin sice při vědomí, že byl viníkem karambolu, ze závodu sám odstoupil, jenže Filipovi to už ztracené pozice nevrátilo. Byl tedy klasifikován jako šestnáctý.
Na čele závodu došlo v posledním kole ještě k velkému zvratu, když se před Michalem vzájemně vyřadili ze souboje Janák a Dostál, takže Michal, přes kterého se mezitím dostal ještě Navrátil, nakonec viděl šachovnicovou vlajku na bronzové pozici a to znamenalo druhý stupeň vítězů v jednom jediném dni. Zapomenout nesmíme ani na třetího pilota. Adam Lacko s vypětím zbytku sil dokázal dovézt vůz do cíle na neuvěřitelném šestém místě. Došlo k tomu ale za cenu toho, že v posledních fázích závodu už skoro neviděl na trať pro slzy bolesti a v cíli málem ani nedokázal sám vystoupit. Následná kontrola na rentgenu v mostecké nemocnici naštěstí neodhalila žádnou zlomeninu, ale jak je známo, naraženiny bývají často bolestivější, než třeba zlomené kosti a Adam, který se teď bude muset dva týdny snažit mít ruku v klidu, by o tom jistě mohl hodně vyprávět.
Závěrem několik čísel: Michal průběžně vede Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup a má celkem 111 bodů. Adam je celkově pátý s 61 body a Filip zatím sedmnáctý s 9 body. INTERNET EXPRES Prima Team vede mezi stájemi, protože celkově nasbíral 211 bodů!
tag heuer replica watches
PR
oficiální stránky týmu : http://www.csms.cz/
|