Brit Sinclair po Dijonu v čele Sports Car Challenge 20.6.2006 17:11 - Vladimír Rožánek
Celkem 14 vozů přivítal na startu jihofrancouzský okruh v Dijonu, při druhém pokračování letošní Sports Car Challenge. Okruh v Dijonu je znám především tím, že se na něm velmi špatně předjíždí, protože trať patří mezi kratší a má ve svém profilu mnoho zatáčkovitých pasáží. Velmi pěkné slunečné počasí pak slibovalo hodnotnou podívanou.
Již v prvních trénincích ukazoval sílu svého vozu Jade 2 Nissan V6 Brit Tony Sinclair. Velmi pěkný čas však zajel Švýcar Pius Truffer s novým PRC BMW. Payr s PRC Ford Cosworth F1 ztrácel přes dvě vteřiny, a tak na něj zbylo na startu až čtvrté místo. Gerd Beisel již tentokráte předvedl svoje nové náčiní pro tuto sezónu a vůz Norma M2000 BMW 4,0 LMP 900 dovezl i do cíle.
V divizi 3 pro formulové vozy jel tentokráte osamocen Ital Giammaria na voze Gloria Can Am. Technické těžkosti si v Dijonu odbyly stáje Mobi Racing a Hoffmann Racing, s piloty H. Uhlingem a K.H. Matzingerem z Rakouska. Viděli jsme též jednoho nováčka a se strojem PRC BMW si svou premiéru odjel Grégor Fischer ze Švýcarska. poprvé letos vyrazil do SCC další Brit Mike Roberts na prototypu Juno s motorem Nissan.
Sinclair tedy odstartoval do prvního závodu z pole position, ale nic zadarmo mu nedaroval Rakušan Payr s vylepšenou loňskou verzí PRC BB05 Ford Cosworth. Čtyři vteřiny v cíli, které piloty dělily, vypovídají o boji až do posledních metrů. O třetí místo v divizi 1 bojovali Truffer a Beisel. jejich souboj sledovali diváci velmi nadšeně a v cíli je dělilo pouhých 1,5s., když úspěšnější v prvním závodě byl Beisel s Normou M2000 BMW.
Druhá divize pro stroje do 2000ccm vynesla první místo Trufferovi, druhý do cíle dojel Kormann s PRC BMW a bronz odvezl Münch s Normou M20 Honda. Neklasifikován skončil jen nováček Fischer, když už v druhém kole zamířil do boxové uličky, kde svůj porouchaný stroj odstavil.
Tony Sinclair i v druhém závodě předváděl bezvadný výkon a tréninkové potíže s řazením se mu podařily vyřešit, a tak i při svém čtvrtém letošním závodě vystoupil na stupínek nejvyšší. druhé místo patřilo zlepšivšímu se Payrovi, který pilotoval PRC 2006 Ford Cosworth. Pius Truffer ze Švýcarska opět plně zabodoval v divizi druhé, ovšem překvapil Ital Giammaria, který s lehkou italskou formulovou konstrukcí Gloria Can Am dojel pro celkové 4. místo, když pojel i novou zbraň Norma M2000 BMW 4,0 v rukou Gerda Beisela. Beisel tentokráte o třetí místo v první divizi bojoval se Švýcarem Gärtnerem, jezdícím na postarší konstrukci Martini s motorem Alfa Romeo.
Berlínský stroj MRP tentokráte nezopakoval vítězné tažení ze závodu ve Varanu a pilot Wolfert skončil jednou devátý a podruhé až čtrnáctý s pětikolovou ztrátou na vítězného Sinclaira. Neviděli jsme opět nikoho z našich, ani Pavlíka s novým LMP.
Další závod se jede 9. Července na německém Hockenheimringu, kde pokračuje druhým dějstvím také otevřené mistrovství Rakouska sportovních prototypů.
Výsledky Sports Car Challenge Dijon:
1. závod
Tony Sinclair GB – Jade 2 Nissan V6
Wolfi Payr A – PRC 2006 Cosworth F1 3,5
Gerd Beisel D – Norma M2000 BMW 4,0
Pius Truffer CH – PRC BMW divize 2
Mike Roberts GB – Juno Nissan V6
Adi Gärtner CH – Martini Alfa Romeo V6
Peter Kormann D – PRC BMW 2,0 divize 2
Gerhard Münch D – Norma M20 Honda divize 2
2. závod
Tony Sinclair GB – Jade 2 Nissan V6
Wolfi Payr A – PRC 2006 Cosworth F1 3,5
Pius Truffer CH – PRC BMW divize 2
Raffaele Giammaria I – Gloria Can Am divize 3
Gerd Beisel D – Norma M2000 BMW 4,0
Adi Gärtner CH – Martini Alfa Romeo V6
Mike Roberts GB – Juno Nissan V6
Gerhard Münch D – Norma M20 Honda divize 2
Celkové pořadí po čtyřech jízdách:
Divize 1
Tony Sinclair GB – Jade 2 Nissan V6 – 64b.
Sabrina Hugebühler CH – Osella BMW 3,0 – 48
Gerd Beisel D – Norma M2000 BMW 4,0 LMP900 – 45
Divize 2
Georg Hallau D – MRP Honda 2,0 – 54
Karl H. Matzinger A – PRC Opel 2,0 – 40
Gerhard Münch D – Norma M20 Honda 2,0 – 40
Vláďa Rožánek
Sports Car Challenge 2006
|