Milan Svoboda na slovenské Dobšiné vítězem třídy a celkově čtvrtý 21.6.2006 16:29 - Pavel Jelínek
Minulý víkend si čeští vrchaři odskočili na Slovensko - na Dobšinou, která byla započítávána do MČR. Zde je popsán průběh závodu očima Milana Svobody, který vyhrál dvoulitry a opět proháněl mnohem silnější stroje a jejich piloty.
"Slyšel jsem od svých kamarádů kolegů, že Dobšiná je krásný kopec, který by se mi měl líbit. A měli pravdu. Na 6800m trati není žádná hloupá zatáčka, kopec je velmi rychlý a i vracáky mají veliký poloměr, takže se dají jet relativně velkou rychlostí. Je po 1. tréninku, který jsem skutečně velice opatrně.
Podle předpokladu jsou nejrychlejší Jaro Krajčí s Dušanem Nevěřilem, kteří tento kopec velice dobře znají, pak jsme v jedné sekundě Ota Krámský, Juro Sladečka (všichni F3000) a já. Potom Miloš Beneš, Faja vyrobil hodiny.... Uvidíme, jak se s touto tratí popereme odpoledne. Je strašný horko.
Nevím, jestli se to mu říká štěstí, ale skutečnost je taková, že v první jízdě začalo pršet startem první formule. Vyhrál Vlado Friedl s F3, který startoval jako první, takže jel ještě na suché trati. Mě již od třetí zatáčky místy docela hodně pršelo a jelikož jsem jel na suchých pneumatikách, chtěl jsem zvolnit, ale je tu strašně dlouhá rovina a na jejím konci jsem na to že by to mohlo být mokré zapoměl a ono to šlo.
Skončil jsem druhý o několik desetin. Potom startovaly placky a F3000 a těm už pršelo hodně. Miloš Beneš byl 1 sec za mnou a Mirek Fajkus 2sec. Ota Krámký havaroval v první zatáčce.
Dobšiná je nádherný rychlý kopec, kde jsem si myslel, že mi třílitrové auta ujedou. Zatím to není tak hrozné. Po první jízdě vede Jaro Krajči před Dušanem Nevěřilem potom se ztrátou 2,5 sec na vítěze je moje maličkost, 0,3 sec za mnou je nešťastný Miloš Beneš a za ním 2,2 sec je stále se zrychlující Faja. A přitom je hnusně hezky a svítí sluníčko. podařilo se nám dobře (sice nelogicky, s ohledem jaké převody vlastníme) postavili jsme skoro okruhový podvozek a ono to funguje.
Druhá jízda byla docela v pohodě, měl jsem trošku problém v levé zatáčce na výjezdu do 1,1 km dlouhé roviny. Ztratil jsem tam hodně, to jsem věděl už na konci této roviny podle maximální rychlosti, která byla o 5 km/h menší než jízdu před tím. Snažil jsem se ztrátu dohonit, ale Miloš Beneš nenechal nic náhodě, pořádně zatopil a v cíli byl o necelé 3 sec ryschlejší. Vyhrál Jaro Krajčí, před Dušanem Nevěřilem, Milošem Benešem, Milanem Svobodou a Mirkem Fajkusem.
.....že povezem z DObšiné 32 bodu do absolutního pořadí MČR skutečně nikdo z nás nečekal"
Dobšiná - výsledky NE
1. 4 Jaroslav Krajči SK Ralt F 3000 D/E-3000 2:40,397 2:38,414 5:18,811 2. 5 Dušan Nevěřil CZ Lola Judd F3000 D/E-3000 2:40,609 2:42,072 5:22,681 3. 6 Miloš Beneš CZ Lucchini PS/B2 CN-3000 2:43,249 2:40,586 5:23,835 4. 12 Milan Svoboda CZ Dalara F 302 E2-2000 2:42,951 2:43,343 5:26,294 5. 7 Miroslav Fajkus CZ Lucchini P3-95M CN-3000 2:45,421 2:47,270 5:32,691
6. 3 Vladimír Friedl SK Dalara 393 E2-2000 2:50,861 2:51,705 5:42,566 7. 77 Herbert Pregartner A Porsche 911 Turbo E1+2000 3:00,942 2:59,368 6:00,310 8. 59 David Komárek CZ Mitsubishi Lancer Evo 6 A+2000 3:03,928 3:03,592 6:07,520 9. 10 Andrej Krajči SK Opel Lotus E2-2000 3:04,054 3:07,333 6:11,387 10. 81 Marek Rybníček CZ Škoda Octavia E1-2000 3:06,507 3:05,558 6:12,065 11. 85 Martin Koiš SK Ford Focus E1+2000 3:05,367 3:06,950 6:12,317 12. 74 Marek Ďurovkin SK AUDI A4 ST E1-2000 3:07,043 3:05,833 6:12,876 13. 122 Martin Novotný CZ Opel Speedster E1-2000 3:06,837 3:06,235 6:13,072 14. 13 Milan Kašpárek CZ Škoda Fabia MM2 E1-2000 3:11,484 3:10,718 6:22,202 15. 56 Václav Janík CZ BMW M3 A+2000 3:12,690 3:11,179 6:23,869 16. 58 Líbal Petr CZ BMW M3 A+2000 3:11,902 3:12,498 6:24,400 17. 47 László Hernádi H BMW M3 A+2000 3:13,341 3:11,895 6:25,236 18. 1 Julo Konček SK Vauxhall Vectra STC E1-2000 3:13,538 3:13,927 6:27,465 19. 50 Jaro Homola SK Citroen C2 Super 1600 A-2000 3:13,244 3:14,460 6:27,704 20. 48 Bohuslav Urban CZ Škoda Fabia E1-2000 3:15,268 3:14,134 6:29,402 21. 32 Peter Jureňa SK Mitsubishi Lancer EVO VI N+2000 3:15,268 3:16,291 6:31,559 22. 31 Anton Strnad SK Mitsubishi EVO 7 N+2000 3:17,305 3:18,359 6:35,664 23. 33 Richard Vodička CZ BMW M3 N+2000 3:17,034 3:18,920 6:35,954 24. 71 Fero Kmeť SK VW Golf Gti 2,0 16 V E1-2000 3:20,172 3:17,237 6:37,409 25. 22 Miroslav Jakeš CZ Mitsubishi Lancer Evo IX N+2000 3:18,183 3:19,726 6:37,909 26. 49 Marián Gróf SK Škoda Octavia KIT A-2000 3:21,837 3:21,809 6:43,646 27. 70 Matej Prokop SK Ford Puma E1-2000 3:22,150 3:21,818 6:43,968 28. 87 Michal Novický CZ Ford Easter E2-1600 3:23,418 3:20,878 6:44,296 29. 91 Martin Jerman CZ Alfa Romeo 147 SP 3:21,861 3:23,189 6:45,050 30. 92 Lukáš Vojáček CZ Opel Astra OPC SP 3:22,663 3:23,873 6:46,536 31. 44 Ivo Krampota CZ BMW M3 A+2000 3:21,578 3:27,872 6:49,450 32. 99 Tomáš Kusý CZ Peugeot 306 SP 3:27,941 3:25,286 6:53,227 33. 53 Miroslav Ščibravý SK BMW M3 A+2000 3:25,391 3:29,196 6:54,587 34. 54 Jiří Theimer CZ Peugeot 306 Maxi Kit Car A-2000 3:28,996 3:29,260 6:58,256 35. 150 Martin Samek CZ Ford Escort RS-2000 A-2000 3:31,007 3:29,026 7:00,033 36. 76 Jozef Studenič SK VW Golf 3 GTI 16V A-2000 3:34,409 3:27,349 7:01,758 37. 60 Jozef Spál SK Honda Civic 1,6 E1-1600 3:32,736 3:31,643 7:04,379 38. 55 Tomáš Kašpárek CZ Škoda Felícia Kit Car A-1400 3:35,045 3:33,042 7:08,087 39. 72 Jaroslav Purš SK Honda Civic E1-2000 3:35,536 3:33,344 7:08,880 40. 124 Karel Patočka CZ Škoda Felícia Free StyleE1-1600 3:35,839 3:33,779 7:09,618 41. 222 Jaroslav Cibulka SK Honda Civic N-2000 3:35,445 3:36,544 7:11,989 42. 39 Ivo Klestil CZ Subaru Imprezza WRX STi N+2000 3:35,961 3:36,432 7:12,393 43. 69 Bohumír Čambalík SK Opel Astra GSi E1-2000 3:35,150 3:37,816 7:12,966 44. 120 Maroš Kysucký SK Seat Ibiza 1,9 TDi E1+2000 3:40,977 3:39,146 7:20,123 45. 73 Radim JEŽEK CZ Škoda Favorit E1-1600 3:40,615 3:41,405 7:22,020 46. 23 Ctirad Rozum SK Peugeot 306 S16 N-2000 3:40,621 3:41,584 7:22,205 47. 15 Ľubomír Valko SK Škoda 130 RS K3 C1 3:43,123 3:42,239 7:25,362 48. 64 Richard Nagy SK VW Golf 1.9 K3 C2 3:44,231 3:45,061 7:29,292 49. 221 Milan Stejskal CZ Fiat 128 SC K2 B3 3:49,681 3:50,547 7:40,228 50. 79 Sergej Skarpíšek SK Opel Kadet GSI Turbo E1+2000 3:52,184 3:50,227 7:42,411 51. 43 Filip Sládečka SK Škoda Fabia A-1400 3:50,781 3:52,002 7:42,783 52. 19 Július Kuzder SK Škoda Fabia A-1400 3:53,984 3:57,219 7:51,203 53. 209 Vladimír Konicar CZ BMW 2002 TDi K2 B5 3:59,304 3:56,402 7:55,706 54. 57 Martin Danajka SK Škoda Fabia A-1400 3:58,528 3:57,395 7:55,923 55. 220 Michal Patera CZ Fiat 128 SC K2 B3 4:11,121 3:45,586 7:56,707 56. 267 Kamila Stará CZ Formula Easter MTX 1-03 K4 D2 4:01,380 3:58,498 7:59,878 57. 46 Tomáš Fusko SK Peugeot 106 XSi A-1400 4:02,633 3:59,918 8:02,551 58. 14 Gabriela Andrišeková SK Škoda 130 RS K3 C1 4:06,758 4:01,170 8:07,928 59. 34 Rastislav Řeháček SK Škoda Fabia N-1400 4:05,224 4:07,245 8:12,469 60. 17 Ladislav Rišpán SK Renault - R8 Gordini K1 A9 4:06,628 4:08,586 8:15,214 61. 201 František Oravec SK Škoda 130 RS K3 C1 4:13,935 4:11,691 8:25,626 62. 20 Matúš Pavlík SK Škoda 1000 MB K1 A8 4:19,108 4:19,724 8:38,832 63. 27 Róbert Pečner SK Škoda 1000 MB K1 A8 4:25,812 4:25,630 8:51,442 2 Juraj Sládečka SK Lola F 3000 ZYTEC D/E-3000 2:45,510 no finish 2:45,510
42 Eda Patera CZ Ford Escort Kit A-2000 no finish 82 David Kostruh CZ Dallara F393 E2-2000 37 Josef Komárek CZ Mitsubishi Evo 550 E1+2000 98 Milan Záhradníček CZ Peugeot 306 SP 24 Michal Pavlík SK Trabant 601 EVO 4 K1 A7 52 Augustín Podhájecký SK Škoda Fabia RS TDI A+2000 45 Jozef Tóth CZ BMW M3 A+2000 28 Jozef Béreš SK Opel K2 B6 89 Emil Janžo SK Ford Escort Cosworth 4x4E1+2000 11 Otakar Krámský CZ Reynard E2 D/E-3000
|