Belgická Ypres Rally byla opět něco úplně jiného. Tlusťák spokojen 26.6.2006 17:17 - tisková zpráva
Po dvou měsících od italské Mille Miglia čekala na Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice další evropská výzva. V pátek odstartovali do Belgium Ypres Westhoek Rally, čtvrté soutěže letošního ročníku ME.
Podpis reprezentační smlouvy zavazuje Antonína Tlusťáka ke startu v soutěžích ME. Jeden start již mají spolu s Vlastimilem Dědicem za sebou. Přestože Mille Miglia, soutěž jako z jiného světa, kde kvalita a neuvěřitelná náročnost tratí ostře kontrastovala s organizační neschopností, nedokončili, byli se svým výkonem spokojeni. Pozorovatelé byli dokonce překvapeni, že při svém prvním startu dokázali dokonce držet krok s jezdci, kteří již měli s italskými horskými silničkami nepoměrně bohatší zkušenosti.
Po návratu z Itálie zabodovali v Púchově třetím místem v MMČR ve skupině A. Rallye Český Krumlov přinesla ještě o stupínek lepší umístění a postup na druhou příčku i v průběžné tabulce skupiny A. „S oběma domácími soutěžemi jsem spokojený. Ani jedna nebyla jednoduchá. Na Matador jsme jeli rovnou z Itálie a byla jen výhoda, že to do Púchova nemáme moc daleko. V Krumlově jsme zase museli dávat pozor na auto, protože hned po soutěži se saxo vydávalo na cestu do Řecka, na Acropolis Rallye. I proto máme s Vlastikem z obou výsledků velkou radost.
Práce bylo i potom dost, proto jsem odvolal svůj start v Pačejově. Tam jsem měl původně startovat s nově postavenou Hondou Civic Type-R, kterou si u nás objednal tým RSP již na Matador rallye, ale zatím auto jen bez užitku stálo v dílně. Chtěl jsem ho proto otestovat v rámci sprintů, kde se nám letos moc nedaří a tak by ztráta bodů ani tolik nemrzela. Když v Krumlově zajela Kateřina Trojanová pěkný výsledek, rozhodl jsem se uvolnit jí místo a Type-R jí nabídnout.
Myslím, že si to zasloužila a přestože lehce havarovala, přivezla skvělý výsledek v podobě třetího místa ve třídě. Já jsem tím získal více času na přípravu před startem v Belgii,“ vysvětloval Tonda svou neúčast na letošním čtvrtém rallysprintu.
Týden poté již stál na startu nepoměrně náročnější soutěže. Sami Belgičané nazývají Ypry srdcem Evropy, zřejmě netuší, že to správné srdce se nachází na našem území, ale to nic nemění na tom, že právě v Yprách se odehrál čtvrtý letošní díl seriálu ME. S jakým cílem tam vyrážela zlínská posádka Antonín Tlusťák - Vlastimil Dědic a jejich stříbrný Citroen Saxo Kit Car?:
„Čekali jsme, že tratě budou rozhodně odlišné od těch, na jakých se jela Mille Miglia, ale to nic neměnilo na tom, že byly pro nás neznámé. Cíl byl tedy stejný jako v Itálii, tedy dojet co nejdál a co nejvíc se naučit. Nechtěli jsme jet pomalu, ale také žádnou zběsilou střelbu. Přihlášeno bylo několik posádek, které známe a to bylo naše měřítko,“ narážel Tonda na start Martina Prokopa, Romana Odložilíka, Milana Chvojky, nebo i Jana de Winkela, kterého zná z Barum rallye a v Itálii s ním dokázal držet krok.
Vedle českých posádek stála na startu soutěže, mezi jejímiž vítězi nacházíme taková jména jako Bruno Thiry, Patrick Snijers, nebo Freddy Loix, kompletní evropská a zejména místní jezdecká špička.
Fanoušci mohli soutěž sledovat na této adrese: http://www.ypresrally.com/results/result.htm a jak probíhala?. „Belgium Ypres Westhoek Rally v mnohém potvrdila a dokonce předčila naše očekávání. Je to něco úplně jiného, než co známe od nás a co jsme zažili v Itálii. Jede se podobně rychle jako u nás, ale místní krajina není tak členitá, je minimální převýšení, na vložkách je obrovská spousta odbočení, do nichž se brzdí z vysoké rychlosti a kolem trati je minimum orientačních bodů, které by se daly použít v rozpisu.
Dá se říct, že rychlostní zkoušky jsou tak jednoduché, až jsou složité a nesmírně těžké. První dojem prostě klame. Hodně se využívá zkracování v zatáčkách a kolikrát se zavěšujeme až půlkou auta metr pod úroveň silnice. Na asfaltu pak je spousta nečistot a je pak ještě kluzčí, než normálně. Domácí vědí jak mají jet, to je vidět i na výsledcích, kde v první pětce byli čtyři domácí jezdci (Princen, Cols, Loix a Casier), jen první místo jim uniklo, když vyhrál Basso. Jsme rádi, že tentokrát jsme evropskou soutěž odjeli celou a nebyly žádné problémy s autem.
Ceníme si i umístění na osmnáctém místě, vždyť na startu stálo téměř devadesát posádek. Letošní rok je pro nás v Evropě poznávací a oba dosavadní starty pro nás byly užitečné a obrovskou školou. Znovu musím poděkovat Vlastíkovi za skvělou spolupráci a celému týmu za přípravu auta, které nás dovezlo až na cílovou rampu,“ uzavřel Antonín Tlusťák své ohlédnutí za belgickou soutěží.
Milan Hauer
Motorsport-review.cz
|