Změna v čele vrchařského ME: po italském Trentu vede Dan Michl 4.7.2006 17:32 - tisková zpráva
O prvním červencovém víkendu se v italském Trentu konal nejslavnější závod do vrchu na apeninském poloostrově, který se letos objevil jak v kalendáři Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu, tak nově i mezi mistrovskými závody moderních automobilů.
Nejdelší evropská trať vede z města Trento do horského městečka Bondone, její celková délka je 17,3 km a převýšení 1350 m, tj. průměrné stoupání činí 8,88%. Po deštích, které skrápěly trať v týdnu, o víkendu nebylo ani památky, a jezdci, jejich doprovody i diváci se smažili pod všudypřítomným sluncem.
Závod sledovalo přes 40 000 italských diváků, kteří jsou známi svou láskou ke sportu, a dívat se bylo na co: do závodu bylo přihlášeno neuvěřitelných 298 vozů, přibližně polovina z nich historických. Ve dvou sobotních trénincích si jezdci zapisovali do pamětí složitou a dlouhou trať, o které zkušení italští závodníci říkají, že v prvním závodě si ji nelze zapamatovat.
Ve velké výhodě tedy byli místní závodníci, a už v trénincích to bylo vidět, na sedmnáctikilometrové trati byli například první a druhý jezdec skupiny A o dvacet sekund rychlejší než třetí Dan Michl. Nedělní závod, který představovala pouze jedna závodní jízda, poznamenalo několik přerušení a jezdci si ve svých kombinézách, helmách a nehořlavých oblecích skutečně užívali parného dne.
Z jezdců, momentáně se pohybujících na čele průběžné klasifikace cílovou pásku nakonec nespatřil Jaromír Malý (sk. A), který havaroval, vedoucímu jezdci skupiny N Jörgu Weidingerovi vypověděly službu brzdy a Petru Vojáčkovi (sk. SP) odmítla nedaleko před cílem pracovat převodovka.
Celkově však čeští jezdci slavili úspěchy. Dan Michl se Škodou Octavia KitCar dojel na druhém místě ve třídě a čtvrtém ve skupině A, za místními jezdci, a vzhledem k tomu, že Weidinger, vedoucí jezdec skupiny N, nedojel a Bedini, který je v čele skupiny SP, nestartoval, je nyní poprvé v letošní sezóně sám v čele průběžného pořadí Mistrovství Evropy.
David Losman (Peugeot 306) jako jediný ze skupiny SP dokončil závod a stal se vítězem, ve skupině N jako druhý dojel Jiří Voves (Subaru Impreza). Mezi formulovými vozy s převahou zvítězil Lionel Regal, na druhém místě dojel Giulio Regosa, třetí pozici obsadil Fausto Bormolini, bramborová medaile vyšla na stále se zlepšujícího Milana Svobodu a na pátém místě dojel Otakar Krámský, šestý byl László Szasz.
Mezi historickými vozy se z české reprezentace nejlépe vedlo Josefu Michlovi se Škodou 130 RS, který vyhrál svou třídu v nepříliš často vídané konkurenci 13 vozů a ve své kategorii 2 dojel na celkově třetím místě, a Lubomíru Foralovi s formulí MTX 1-02, který vyhráli svou třídu i kategorii 4. Petr Tykal (MTX 1-03) byl druhý za Lubomírem Foralem a Arnošt Neubauer s Porsche 911 dojel ve své kategorii 1 na třetím místě ve třídě.
Většina závodníků zůstává v Itálii i další víkend, moderní vozy čeká za týden další závod seriálu ME v šest set kilometrů vzdáleném Rieti, kde je čeká také dlouhá trať - tentokrát je to "jen" 15 km.
PR -MM-
|