www.car.cz
 

Prokop před Valaškou překvapivým lídrem šampionátu
     1.1.2000 00:01 - tisková zpráva


BENJAMÍNEK PROKOP S OCTAVIÍ SE STAL PŘEKVAPIVÝM LÍDREM ČESKÉHO ŠAMPIONÁTU!

Ani v nejdivočejších snech by nenapadlo nikoho z fanoušků, že po dvou podnicích Mezinárodního mistrovství České republiky povede tabulku „ wéercéčkový“ benjamínek Martin Prokop. Jako ve špatném snu si musí připadat hlavně největší adept na titul Roman Kresta, Swiss Replica Watches kterému na kontě svítí alarmující nula.

Český šampionát letos dostál svému přízvisku a je skutečně mezinárodní. Už první závod sezony se odehrával na cizí půdě v rakouském městečku Freistadt při JANNER RALLY. Do dějiště po dlouhé době prvního zimního závodu dorazili všichni adepti na mistrovský trůn až na Romana Krestu, který už měl po existenčních starostech, protože těsně před soutěží podepsal smlouvu s Pro Racingem. Nakonec neodstartovali ani bratři Vojtěchovi. Test je totiž přesvědčil, že osmnáctipalcová kola nejsou na sníh to pravé ořechové.

Prokop v Rakousku, foto Ivo NesrovnalÚvod soutěže byl ve znamení nezdaru všech favoritů české národnosti. Pech si vykroužil hodiny, obdobnou piruetu zařadil do repertoáru i Triner, Engemu odmítla poslušnost převodovka focusu, Trněný strávil v závějích nekonečné minuty. Na čele pelotonu tedy stanul starý ostřílený mazák Raimund „Mundl“ Baumschlager s Mitsubishi Lancer EVO V upraveným ve skupině A. Jestliže někdo ještě doufal v obrat ve prospěch českých barev, pak jej o opaku přesvědčila další série neúspěchů ve druhé sekci.

Hned na RZ 4 zažil svou první „budku“ úřadující mistr Česka a Slovenska Václav Pech a než jeho focus dostali diváci zpět na kola, přehnal se kolem usmívající se lišák Baumschlager. Do zpěvu nebylo ani Janu Kopeckému, z interkomu se mohli ozývat leda nadávky, když si postavila hlavu převodovka fabie WRC a nenabídla mladíkovi potřebný počet rychlostních stupňů. Nejlepší fazónu tedy oblékl Tomáš Enge a zářil nejrychlejšími časy. Další cizinec na špičce výsledků, Leszek Kuzaj s toyotou, tradičně nevydržel tlak a po výletu mimo trať musel odstoupit. Na druhé místo se tak v noci propracoval Kopecký, Pech byl po prvním dnu třetí. Za čtvrtým Engem krásně smýkal corollou Pavel Valoušek, jež se ovšem také nevyvaroval chyb.


Chybička  Pecha, foto Pavel Kacerovský - celý seriál fotek najdete na jiném místě našeho  webuUž jen smůla mohla připravit Baumschlagera od senzačního vítězství na Jänner rally, čeští jezdci se alespoň prali o dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Ve velké formě byl v sobotu Jan Kopecký, ani série nejrychlejších časů jej ale k Baumschlagerovi příliš nepřiblížila. Důležitý bodový příděl do českého šampionátu, ve kterém porazil všechny konkurenty, mu ale neuniknul. Václav Pech si v poklidu ohlídal bronz, Tomáš Enge měl na chvíli starosti s dotírajícím Bérešem. Tomu nahrál výpadek Valouška a po ránu chybující Enge. Vynikající výkon v soutěži nakonec Enge v cíli korunoval i bramborovou medailí. Béreš mu nakonec nestačil a přidal i návštěvu bariéry a defekt pneumatiky. Do první desítky se ještě na úkor chybujícího Prokopa prodral technickými problémy sužovaný Triner.


MOGUL ŠUMAVA RALLYE slibovala velkolepou podívanou. Kresta nakonec přijel s modrým Subaru Impreza 2003 a spolujezdcem Grossem, Vojtěchovi zase v krásných barvách ÖMV. Nejostřeji začal překvapivě Václav Pech, na třetím úseku se ale opět dopustil chybičky a zaparkoval focuse u svahu. Pech se sympaticky více staral o zdraví diváků než o výsledek, a tak nabral tříminutovou ztrátu. Vedení se suverénně ujal Kresta, podobně nekompromisním způsobem obsadil druhou příčku Kopecký.

Za jeho zády probíhal ale tuhý boj, o své místo na slunci se hlásil především Kuzaj, startující tentokrát s focusem WRC. Smolař Triner prorazil pneumatiku a musel přepustit místo Tomáši Vojtěchovi, jehož bratr skončil velmi záhy s poruchou turba. Až šestý byl po první etapě vicemistr Trněný, Prokop dokázal párkrát zajet slušné časy, stačilo to ale zatím jen na sedmé místo.
Zajímavé věci se začaly dít teprve druhý den. Vozy WRC se po zledovatělém povrchu bez pneu s hřeby jen bezmocně klouzala, za hodinku na těch samých úsecích řádili piloti sériových vozů na mokrém asfaltu. Na RZ 8 si navíc většina špičky udělala neplánované výlety do závějí, nejhůře to odnesl Kresta s desetiminutovou a Kopecký s tříminutovou ztrátou. V čele závodu se tak najednou objevily tři automobily třídy N4 v pořadí Štajf, Červenka, Arazim. Po RZ 9 k nim dokonce přibyli ještě Tošovský a Knajzl, „nejrychlejším“ vozem WRC byla Škoda Octavia Martina Prokopa na šestém místě.

To už začala stíhačka Pecha, Kresty a Trinera. Kresta ale po chvíli usoudil, že to není nic platné a soutěž „zabalil“, Triner a Pech byli naopak vidinou úspěchu pokropeni jako živou vodou. Naprosto k nepoznání byl druhý den Martin Prokop, který stabilně zajížděl špičkové časy a jen se čekalo, jestli ve zbývajících úsecích porazí všechny produkční vozy. Nakonec se to povedlo, Martin Prokop slavil jedno z nejkurióznějších vítězství v české historii, které si ovšem za svůj mazácký výkon zcela zasloužil.

Arazim, Štajf a Tuček na mitsubishi obsadili další místa, až pátý skončil předčasně odepisovaný Pech, Audemars Piguet Replica Watches který tak navýšil bodové konto na úkor svých největších soupeřů. Na osmou příčku dotáhl stíhačku Emil Triner, ani desátý Vojtěch nemohl být úplně nespokojen. Naopak oči pro pláč zbyly Kuzajovi, který i ve druhé (kvůli kalamitě zkrácené) etapě předváděl skvělé výkony, bohužel často chyboval a několik defektů a návštěv sněhových bariér jej odsoudilo až na čtrnácté místo, stále ovšem přijatelnější než osmnácté fabrikanta Kopeckého.

foto Ivo NesrovnalVýsledky 22. Int. IQ Jänner rally 2004 (8. – 10. ledna):
1. Baumschlager – Wicha A (Mitsubishi Lancer EVO V) 3:01:56,2
2. Kopecký – Schovánek CZ (Škoda Fabia WRC) + 1:14,1
3. Pech – Uhel CZ (Ford Focus RS WRC) + 3:56,4
4. Enge – Gross CZ (Ford Focus RS WRC) + 4:25,2
5. Béreš – Palivec SK/CZ (Hyundai Accent WRC EVO3) + 6:19,9
6. Rosenberger – Schwarz A (Subaru Impreza STi) + 7:12,6
7. Pichler – Seifried A (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 7:24,3
8. Haneder – Jabornig A (Mitsubishi Lancer EVO III) + 7:47,9
9. Gassner – Thannhäuser D (Mitsubishi Carisma EVO VII) + 11:45,7
10. Triner – Hůlka CZ (Seat Cordoba WRC EVO3) + 11:55,6

Výsledky 39. Mogul Šumava rallye 2004 (25. – 27. března):
1. Prokop – Novák (Škoda Octavia WRC EVO III) 1:47:31,9
2. Arazim – Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 15,5
3. Štajf – Volf (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 46,5
4. Tuček – Tesař (Proton Pert) + 1:00,4
5. Pech – Uhel (Ford Focus RS WRC) + 1:04,1
6. Trojan – Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 1:41,7
7. Červenka – Krečman (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 1:46,4
8. Triner – Hůlka (Seat Cordoba WRC EVO3) + 1:48,5
9. Tošovský – Sláma (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:50,6
10. T. Vojtěch – Fanta (Peugeot 206 WRC) + 2:25,9

Průběžné pořadí MMČR 2004 po dvou závodech:
Absolutní pořadí: 1. Prokop/Novák 35, 2. Pech/Uhel 31, 3. Baumschlager/Wicha 30, 4. Arazim/Gál 24, Kopecký/Schovánek 24, 6. Štajf/Volf 19, 7. Tuček/Tesař 15, Enge/Gross 15, Béreš/Palivec/Starý 15, 10. Triner/Hůlka 14.
Produkční vozy: 1. Štajf/Volf 21, 2. Rosenberger/Schwarz 20, Arazim/Gál 20, 4. Pichler/Seifried 15, 5. Haneder/Jabornig 12, 5. Tuček/Tesař 12.


Skupina A: 1. Honda/Vičíková, Tománek (Citroen Saxo Kit Car) 20, Peták/Benešová (Peugeot 306 Maxi) 20b, 3. Mühlberger/Holzmüller (Peugeot 106 Rallye) 15, Berger/Moravec (Škoda Octavia) 15, 5. Urban/Saifrt (Škoda Felicia) 12, Zedník/Pražák (Ford Escort Maxi) 12.
Skupina N: 1. Křížek/Černoch (Honda Civic Type-R) 26, 2. Vrbecký/Řihák, Ocelík (Honda Integra) 20, 3. Tlusťák/Mareš (Honda Civic Type-R) 18, 4. Trojan/Maroušková (VW Polo) 15, Sedláček/Rybnikář (Honda Civic) 15.


Viktor HAUSKNOTZ, Roman ORDELT
tiskové středisko
Rallye Matador Tatry-Valašská rallye

V Púchově 14. dubna 2004








 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose