www.car.cz
 

Motokárovou elitu uvidí jihoitalské městečko Ugento
     Pavel Jelínek


O VÍKENDU TŘETÍ ZÁVOD 2004 OPEN MASTERS

Choceň / Třetí dějství nejprestižnějšího motokárového seriálu planety uvidí jihoitalské městečko Ugento - ležící v samém „podpatku“ Itálie. Opustíte-li město Lecce, máte pocit, že opouštíte zároveň civilizaci. Ještě pár kilometrů směrem na jih poznáváte skutečnost, že jižní Itálie je především zemědělskou oblastí, ovšem po dalších několika málo kilometrech se úrodná pole mění v nehostinnou krajinu. A najednou se před vámi objeví ukazatel s nápisem Pista Salentina a vy vjíždíte na cestu, na jejímž konci je jeden z nejkrásnějších a nejmodernějších okruhů na světě…


Jiří Bečička po úvodním výpadku v Sarnu a následném pátém místě v Lonatu, chce dokázat, že je jak on tak technika skvěle připraven. Konkurence ve třídě ICC 125 bude jako vždy velice vyrovnaná. Vždyť na vítězství může pomýšlet nejméně tucet jezdců. A potěšitelné je, že prakticky neexistuje nějaký absolutní favorit jako svého času Alessandro Sferrella nebo další Alessandro Piccini. Oba dva budou přítomni víkendovému klání jako spolufavorité z dalšími krajany, jako je Manetti, Laudato, Cozzaglio, Profico, Spagni. A počítat se musí s duem „Oranjes“ Kievitsboschem a Dirksem a také s naším Jiřím Bečičkou.

K těmto „tutovkám“ kteří se budou prát o stupně vítězů může skvěle sekundovat kdokoliv z druhé ligy, především pak teamová dvojka stáje CRG Francesco Principe. Alespoň bude moct dokázat, zda jeho překvapivě skvělé vystoupení v Lonatu (skončil na 3 místě) bylo více dílem štěstí a znalosti tamní dráhy, nebo se z něj přes zimu stal plnohodnotný člen výše zmíněné elity…
Na dráhu v Ugentu má současná tovární jednička stáje MS kart racing team Jiří Bečička velice emotivní vzpomínky. Bylo to právě zde - na okruhu Salentina - kde si choceňský jezdec odbyl svoji premiéru ve službách stáje Tony kart. Stalo se tak v roce 1999. Jako první východoevropan vstoupil do „služeb“ zahraniční stáje. Hned na úvod se blýskl nejrychlejším kolem v závodě a šachovnicový prapor přetnul jako šestý…

Další zajímavost se váže k poslednímu závodu ME 1997, kdy si poprvé ve své kariéře vyzkoušel pocit vedoucího jezdce v rámci závodu započítávaného do ME. Tehdy pro velice kuriózní závadu (kousek gumy těsnící víčko u nádrže se udrolil, spadl do nádrže a částečně ucpával přívod paliva do karburátoru) přesto dokončil na skvělém třetím místě. O tomto víkendu se Jirka představí s identickou technikou, stejně jako před sedmi lety, dokonce i ve stejném teamu. V barvách teamu prachatického MS kart racing teamu, na motokáře MS kart, osazený továrně vyladěným motorem PAVESI a obutý do pneumatik VEGA.

Okruh je dlouhý 1400 metrů a široký minimálně 8 maximálně 10 metrů. Má 13 zatáček 8 pravých a 5 levých. Nejvhodnější místo pro předjíždění je na konci rovinky za první zatáčkou po startu. Na největší tribunu „START“ se vejde 2000 sedících diváků. Okruh, který byl postaven v roce 1986 a poté několikrát zmodernizován má nejen dostatečně prostorný 20 000 m² velký paddock, ale také dostatečné parkovací prostory pro návštěvníky, hřiště na tenis a na fotbal, posilovnu, dětský park se spoustou atrakcí a hlavně zmenšeninou dráhy Salentina, kterou si nejmenší návštěvníci mohou projet na elektromobilech. Pro starší děti a dospělé je tady diskotéka.

Sice jsem na začátku bědoval nad nehostinným okolí, nicméně v této „oáze“ najdete vše potřebné.
Závod vysílá digitální satelitní stanice RAI SPORT. Začátek přímého přenosu je ve 14:00 v neděli 18.4.2004. Držte palce startovnímu číslu 15 - Jiří Bečička.
-mnk-


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose