Sprinterům s hondami se v Pačejově ani na Kopné nedařilo 12.7.2006 07:17 - tisková zpráva
Dva závody v průběhu čtrnácti dnů absolvovali jezdci seriálu Mediasport MČR Rallysprintů, mezi kterými měl své zástupce i server Sportfoto.cz. Vít Böhm nespatřil cíl ani v jednom případě a Ladislav Henzl mohl být spokojený jen se stříbrem z Agropy. Na Kopné se objevil Radek Mifka, který nakonec v obrovské konkurenci 26 vozů třídy N4 obsadil devátou příčku.
Ladislava Henzla čekaly dvě rozdílné rallye. Zatímco v západočeských Horažďovicích se mu většinou daří, rallysprint na horké valašské půdě nikdy nepatřil k jeho oblíbeným. Nakonec i výsledky tomu odpovídaly. Obrovskou bitvu na Rally Agropa mezi trojicí hond začal na první příčce, poté se ale přes něj přehnali mladíci Šlehofer s Dunovským. Na Henzla s Čečilem se však nakonec přece jen usmálo štěstí, když Dunovský chyboval.
Posádka si tak na Horažďovické náměstí přijela pro stříbrnou medaili. „Nebudu úplně spokojený, dokud nebudu první, ale stříbro taky potěší. Mladíci se přes zimu zlepšili. Při studiu časů jsem zjistil, že až o půlminutu na vložku. Nevím, kde se to v nich vzalo,“ přemítal po závodě jezdec. Kopná se vyvíjela podobně jako sprint skončený před čtrnácti dny.
Henzl začal nejrychleji, pak byl ovšem pokořen Kuldou, který šel do čela třídy. Sekundové rozdíly v časech jednotlivých vložek věstily drama, které v závěru soutěže skutečně přišlo. Poslední sekce Henzlovi nesedla a zezadu se začal přibližovat Dunovský. Na závěrečné vložce přišlo rozhodnutí. Tentokrát chyboval mariánskolázeňský jezdec a pochroumané hondu dovlekl do cíle až na pátém místě.
„Byla to školácká chyba. Nejdřív jsem ve výjezdu z vracáku špatně zařadil a potkal se nám motor. Rozhodli jsme se to ještě dovést do cíle, ale jak auto nefungovalo, raději jsem to zkusil víc podržet na jednom terénním zlomu. Auto se vzneslo a narazili jsme do stromu,“ popsal rozhodující okamžik pilot.
Testovací start na Kopné si před domácí Rally Bohemia naordinoval Radek Mifka. Nakonec ovšem do soutěže nevyrazil se zbrusu novou EVO IX adal přednost starší evoluci. „U devítky nám odešlo turbo, takže jsme museli odstartovat se starší osmičkou. Bylo to vyloženě provizorní řešení, auto nebylo vůbec vyladěné a motor fungoval tak na sedmdesát procent výkonu,“ vysvětloval Mifka.
V okolí Slušovic se sešla opravdu tvrdá konkurence, a tak se bylo s kým porovnávat. Zprvu se usadil v závěru druhé desítky, ale „sedla“ mu zejména nejobtížnější RZ Májová–Podhoran. Při druhém průjezdu zde zaznamenal první čas v rámci top 10 kategorie produkčních vozů. Díky tomu, že na rozdíl od soupeřů zvládnul náročnou trať bez závažnější chyby, byla pro něj odměnou devátá příčka v cíli.
„Proti Českému Krumlovu zde byly výrazně jednodušší podmínky, a tak jsme věřili v lepší výsledek. Zejména proto, že to byla letos první soutěž, kterou jsme jeli už podruhé. Nakonec ale při té konkurenci a s přihlédnutím na provizorní stav auta jsme zajeli v rámci možností,“ zhodnotil jezdec.
Dva krátké starty má za sebou Vít Böhm. Na Rally Agropa vyrazil s novější hondou, tohoto vozu si ale moc neužil. „V úterý a ve středu jsem nebyl v práci kvůli velkému průjmu a bolení hlavy. Myslel jsem že na Agropu ani nepojedeme, ale nakonec jsme kvůli obchodním partnerům vyrazili. Zažil jsem tam nejhorší dva dny svého života. Nakonec jsem byl rád, že jsem vydržel aspoň dvě RZ a kombinéza zůstala čistá,“ popisuje martyrium jezdec.
Ani vystoupení na Kopné, kterou bratrská dvojice Böhmů absolvovala již ve stoprocentní kondici, však nebyla nijak delším představením. Už na prologu potkal žlutou hondu defekt, v závěru RZ se pak přidaly i problémy s převodovkou a i tento závod pro jihlavské bratry skončil předčasně.
|