V Mostě na ME historický úspěch pro tým Šrámek racing a Michala Fillu- stříbro !! 13.7.2006 09:30 - tisková zpráva
Most (ČR) – Čtvrtý závod ME znamenal historický úspěch pro tým Šrámek racing promotion. Druhé místo znamená posílení průběžné třetí pozice.
Po strašidelném závodě v Assenu přišel víkend na Mosteckém Automotodromu, kde jsme chtěli zajet co nejlepší výsledek a udržet se v popředí celkového pořadí ME. V průběžném pořadí patřila našemu jezdci, Michalovi Fillovi totiž třetí příčka.
Měřené tréninky proběhly v celku bezproblémově. V každém tréninku Michal stlačoval své časy na jedno kolo níž a níž. V druhé kvalifikaci z toho byl čas 1:41,19s. což znamenalo 5.místo na startovním roštu jen s minimálním odstupem na soupeře v první řadě.
Závod se konal za velkého vedra. Start se povedl a v prvním kole se Michal probojoval až na druhé místo. Ve třetím kole dokonce předjel i suverénního jezdce Mistrovství Evropy Španěla Alvara Molinu na superrychlém motocyklu Aprilia a ujal se vedení. To však bohužel dlouho netrvalo a soupeři Jenkner s Molinou Michalovi předjetí vrátili. Po většinu závodu se odehrával boj mezi Molinou, Fillou a Jenknerem . Několik kol před koncem vypověděl službu Jenknerův tovární stroj Fantic a tak vyvrcholení Mosteckého závodu přineslo duel našeho jezdce s velezkušeným Španělem známým i ze závodů Grand Prix.
Michal zvolil jistotu a dojel na historicky nejlepším místě v seriálu Mistrovství Evropy. Celý úspěch umocnil fakt, že se tak stalo na domácí půdě.
Michalovo hodnocení:
Podařil se mi dobrý start a v první zatáčce jsem se dostal na třetí místo. Hned v prvním kole jsem se dostal na druhé a ve třetím na první místo. Ale Molina mě vždy předjel zpět na rovince. Stejné to bylo i s Němcem Jenknerem. V zatáčkách jsem se dotáhl a na rovinkách zase trošku ztratil. Většinu závodu jsem jel na druhé, nebo třetí pozici.
Po odpadnutí Jenknera jsem si uvědomil, že druhé místo je skvělý úspěch a udržet Molinu za sebou v posledním kole a v cílové rovince by se asi nepodařilo. Zvolil jsem proto jisté druhé místo. Je to můj nejlepší výsledek a v celkovém hodnocení nám také pomohl. Jsem rád, že dokážu sám zajíždět rychlé a vyrovnané časy. Naše Yamaha je standardní model, bez žádných kitů.
Proto ani není možné srovnávat ji s kitovou Aprilií, nebo se strojem továrny Fantic. Chtěl bych moc poděkovat svému týmu za bezvadnou práci, kterou podpořili můj výkon. Motorka jela opravdu dobře a tak musím velký dík směřovat i na svého mechanika.
Pořadí v závodě:
1 |
MOLINA |
Alvaro |
RFME |
E |
Aprilia |
2 |
FILLA |
Michal |
ACCR |
CZ |
Yamaha |
3 |
POLZER |
Yves |
ÖAMTC |
A |
Aprilia |
4 |
WALTHER |
Thomas |
DMSB |
D |
Honda |
5 |
MARTENSSON |
Andreas |
SVEMO |
S |
Aprilia |
6 |
CAJBACK |
Nicklas |
SVEMO |
S |
Aprilia |
Celkové pořadí po 4. podniku ME
MOLINA |
Alvaro |
75 |
0 |
25 |
25 |
25 |
0 |
0 |
CAJBACK |
Nicklas |
61 |
20 |
20 |
11 |
10 |
0 |
0 |
FILLA |
Michal |
52 |
11 |
13 |
8 |
20 |
0 |
0 |
POLZER |
Yves |
44 |
16 |
3 |
9 |
16 |
0 |
0 |
WALTHER |
Thomas |
33 |
0 |
10 |
10 |
13 |
0 |
0 |
PR
Autor: Vladimír Novotný
|