Obhájce Vojtěcha Štajfa startovní číslo 1 na Bohemii těší i zavazuje. 14.7.2006 08:04 - tisková zpráva
Loňským vítězstvím si Vojtěch Štajf, pilot týmu Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk, vybojoval pro letošní Rally Bohemia výsadu v podobě startovního čísla jedna na boku svého vozu Subaru Impreza Sti SpecC. Na trať 33. ročníku naší druhé nejvýznamnější soutěže bude tedy vyrážet jako první.
Rallye Český Krumlov skočila pro posádku Vojtěch Štajf – Jiří Černoch předčasně poté, co došlo k poškození motoru a následnému požáru. V uplynulém období měli tedy mechanici o práci postaráno. Vše se včas stihlo, takže oba jezdci i jejich vůz se mohou v klidu věnovat boji o další mistrovské body v rámci MMČR v rallye.
„Motor byl v Krumlově natolik poškozený, že na Bohemii startujeme s rezervním motorem, ale ten má parametry v podstatě srovnatelné s naším ostrým agregátem. Podařilo se nám ve spojení s Sti vyřešit i problém s brzdami, který nás zaskočil v Chorvatsku.
Ukázalo se, že podobnou zkušenost mělo i několik dalších jezdců v jiných zemích. Sti proto navrhlo postup úpravy a v současné době by již mělo být vše v pořádku,“ prohlásil Vojta krátce po skončení seznamovacích jízd, které letos a u nás zcela poprvé probíhaly pod dohledem monitorovacího systému hlídajícího dodržování maximálně povolené padesátikilometrové rychlosti.
„Určitě je to dobrá myšlenka, vždyť podobně se jezdí i ve světě. Tam je však povolená osmdesátka. My se tady ploužíme padesátkou i mezi obcemi, předjíždějí nás pošťáci a místní ve starých škodovkách. Byl bych pro, aby se buď přešlo na stejný rychlostní limit jako je v MS, nebo aby se využívaly limity dané silničním zákonem. Nejde jen o to, že v takto pomalé rychlosti ani já, snad se mohu považovat za zkušeného jezdce, nemusím vždy postřehnout všechny nástrahy tratě.
Jak to potom mají odhadnout kluci, kteří mají podstatně méně najeto. Bezpečnosti jistě nepřispěje ani to, že například ve středu jsme v autě strávili 12,5 hodiny. Řidiči z povolání mají v té době již dávno nařízenou dlouhou bezpečnostní přestávku,“ řekl v současné době čtvrtý jezdec průběžného pořadí MMČR.
A jak odhaduje své šance před startem soutěže? Často odpovídám na otázku ohledně obhajoby loňského vítězství. Bylo by to pěkné a jednička na dveřích k tomu i vyzývá, ale jsem realista. Myslím, že bude opět pokračovat náš souboj s Karlem Trojanem a Mírou Jandíkem. Je škoda, že nejede Hermann Gassner a zřejmě ani Achim Moertl a Miroslav Cais. I tak je tu však velká konkurence v čele s Václavem Pechem, Martinem Prokopem a dalšími. Pokud budeme do třetího místa, bude to skvělé. Pokud se vejdeme do první pětky, budeme spokojeni. Mít na autě jedničku je krása, ale současně to znamená, že pojedeme první a nemůžeme se řídit stopou našich soupeřů.
Více práce bude mít i Jura jako spolujezdec, protože v časových kontrolách se nemůže orientovat podle ostatních. Pro mne osobně je jednička i oceněním úsilí od roku 1999, tehdy jsem zde startoval poprvé a přidělili nám číslo kolem osmdesátky, a potvrzením toho, že jsme těch sedm let nepromarnili. Chceme i letos ukázat, že náš loňský úspěch nebyl náhodný a že jsme si ho zasloužili.
Tratě se nám líbí, budeme se snažit jet co nejlépe i když víme, že například vozy S1600, které loni doplatily na déšť budou na suchu hodně rychlé,“ uzavřel pilot bílého Subaru Impreza Sti SpecC v barvách týmu Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk.
Třiatřicátý ročník Rally Bohemia startuje v pátek po šestnácté hodině tradičním prologem na autodromu v Sosnové. Slavnostní start proběhne v Mladé Boleslavi v sobotu v osm hodin ráno a pak již na posádky bude čekat třináct rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 250 km.
Milan Hauer
Media team
PR
|