Na slovenské Dobšiné v sobotu vítězem
Předposlední červnový víkend si čeští vrchaři odskočili na Slovensko – na trať u Dobšiné, kde se jelo o body do MČR. "Slyšel jsem od svých kamarádů a kolegů, že Dobšiná je krásný kopec, který by se mi měl líbit. A měli pravdu. Na 6800 m trati není žádná hloupá zatáčka, kopec je velmi rychlý a i vracáky mají veliký poloměr, takže se dají jet relativně velkou rychlostí,“ hodnotil trať Milan.
Nakonec opět v sobotu vyhrál celý závod.„Nevím, jestli se to mu říká štěstí, ale skutečnost byla taková, že v první jízdě začalo pršet startem první formule. Vyhrál Vlado Friedl s F3, který startoval jako první, takže jel ještě na suché trati. Mně již od třetí zatáčky místy docela hodně pršelo a jelikož jsem jel na suchých pneumatikách, chtěl jsem zvolnit, ale je tu strašně dlouhá rovina a na jejím konci jsem na to, že by to mohlo být mokré, zapomněl - a ono to šlo,“ zmínil pelhřimovský jezdec.
Skončil tedy druhý o několik desetin. Potom startovaly placky a F3000, kterým již pršelo hodně ( mimochodem – pokolikáté již v této sezóně....?). Miloš Beneš tak ztratil sekundu, Mirek Fajkus 2 sekundy a Otakar Krámský havaroval v první zatáčce. Ve druhé jízdě už pršelo po celé trati, takže se jelo na mokrých pneumatikách. A Svoboda nezaváhal a vyhrál s náskokem více než 1,5 sec před druhým Milošem Benešem. Jaroslav Krajčí byl pomalejší o 5 sec. A skončil celkově čtvrtý za Fajkusem.
V neděli Milan Svoboda po menší chybičce v jedné ze zatáček v poslední jízdě přidal celkové čtvrté místo. Do výsledků MČR si ale mohl započítat třetí místo, jelikož Krajčí jel pouze v rámci slovenského šampionátu. Milan si přitom pochvaloval, že postavili skoro okruhový podvozek, který ale „fungoval“. „Že povezeme z Dobšiné 32 bodů do absolutního pořadí MČR, to skutečně nikdo z nás nečekal," usmíval se po skončení závodů Milan Svoboda.
Vzhůru Farinovou zatáčkou – dvakrát stříbro
V Brně, kde se závodí na části původního Masarykova okruhu, dojel Milan 2x druhý v obou případech za Milošem Benešem, přičemž klání se nezúčastnil Otakar Krámský. Navíc pokořil traťový rekord ve třídě do 2000 ccm, přestože měl zdravotní problémy a tentokrát vůbec nebyl fit: „Bylo mi hrozně. Celý týden před závodem jsem měl střevní problémy, které setrvaly ještě v sobotu. Za celý týden jsem snědl 2 rohlíky, takže jsem byl docela zesláblý a nejelo se mi dobře. Úspěch se dostavil jen díky malé délce závodu, kdy jsem se na těch pár zatáček dokázal nějak soustředit,“ zmínil Milan.
Na této krátké trati je velmi těžké dohonit velký rozdíl výkonu mezi auty s motorem 3000 a 2000 ccm, takže se v týmu po celý víkend rozhodli šetřit pneumatiky a Milan závodil jen na tréninkových gumách. V nedělním tréninku se pak velice zrychlil Miroslav Fajkus a bylo zřejmé, že o udržení 2. místa ze soboty bude ještě boj. Přesto Milan ani v neděli nenasadil lepší pneumatiky s tím, že je musí šetřit na důležitější závody. Nakonec z toho ale bylo druhé víkendové stříbro.
„Je za námi závod, který na mě nikdy zvlášť dobře nepůsobil. A letos mohu zodpovědně prohlásit, že to byl pořadatelsky nejhůře zabezpečený závod této sezóny,“ poznamenal na adresu pořadatelů jezdec. Připomeňme ještě následující zajímavost: Za zmínku stojí porovnání všech tří Svobodových závodních jízd, v nichž dosáhl velmi vyrovnaných časů: 00:56,79 - 00:56,79 - 00:56,76. „A když k tomu přidám druhý trénink 00:56,93, tak si myslím, že je to docela slušně zajetá jízda pravidelnosti. Tak alespoň v něčem jsem dnes toho Miloše porazil...... ,“ usmíval se Svoboda.
Italské Trento – více jak 200 náročných zatáček na 17 km trati. Krásné čtvrté místo !
V italském Trentu, kde po pauze pokračovalo Mistrovství Evropy, byl Milan nováčkem a podivoval se nad náročností zdejší trati. „Byl pro mě šok ta délka trati a množství zatáček!!
Trento je 17 km dlouhý kopec na úpatí hory až na hřeben. Silnička se kroutí více jak 200 zatáčkami přes lesní úseky i vesnice s různými druhy asfaltů. Je tu asi všechno - krátké vracáky, delší vracáky, různé protahovačky ze zatáčky do zatáčky, vše docela nepřehledné, za skálu nebo svodidlo, prostě nářez,“ popsal Milan trať.
Tréninkové jízdy se ale Milanovi celkem vydařily a těšil se tedy na vlastní závod.„Dojížděl jsem staré pneumatiky a zvlášť ve spodní partii trati jsem se dost trápil. Auto klouzalo a na některých místech i dost nepochopitelně. Je tam totiž několik druhů asfaltů a každý se chová jinak, což jsme bohužel my nováčci ještě nevěděli, kde a na jakém povrchu se zrovna nacházíme…
Ve druhé jízdě jsem se tolik soustředil na klouzající zadek, že jsem se asi na 1,5 km ztratil, vůbec jsem si nebyl jistý, co se skrývá za skálou nebo zdí. Průjezdem druhé vesnice se auto zklidnilo a pak už jsem se mohl v klidu soustředit na zbytek 17-ti kilometrové trati.
V nedělním závodě jsme pak měli startovat okolo 13. – 14. hodiny, ale díky kolizím se náš start posunul o několik hodin až na 17. hodinu. Z toho horka jsem byl silně unavený a nedokázal se stoprocentně koncentrovat na jízdu, což se podepsalo na výsledku. Dvakrát jsem se ztratil, což mne stálo cenné sekundy.
Povedla se mi pak ale horní partie trati a výsledkem bylo 4. místo v ME v E2/D do 3000 ccm a 1. místo ve třídě do 2000 ccm,“ popsal Milan průběh nejdelšího závodu šampionátu. V závodě, který se jel jen na jednu závodní jízdu, tak skončil před Krámským a Száczem (oba F 3000) a dalšími. Za zmínku ještě stojí, že závod sledovalo přes 40 000 italských diváků a přihlášeno do něj bylo neuvěřitelných 298 vozů.
O nadcházejícím víkendu pokračuje domácí šampionát na pěkné trati u Vsetína a závodem, nazvaným Valašský klobúk. Ten patří mezi Milanovi oblíbené závody.
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 13. července 2006
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal,
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
Milan Svoboda – jezdec
Datum narození: 25. 3. 1964
Národnost: česká
Stav: ženatý
Bydliště: Pelhřimov
Povolání: podnikatel v oboru hydraulika
Hobby: motorismus
Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem
Oblíbený nápoj: dobrá slivovice
Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI
Oblíbená muzika: Kabát, Argema
Šťastné číslo: 13
První start: 1975 - motocyklové soutěže
Start formule: 1999 - formule Škoda