Milan Svoboda i po Vsetíně stále v čele domácího šampionátu 19.7.2006 22:39 - Pavel Jelínek
Na víkendovém závodě Valašský klobúk triumfoval po oba dny Dušan Nevěřil v monopostu Lola F3000. Milan Svoboda dojel v sobotu čtvrtý a v neděli si o příčku polepšil. Udržel si ovšem průběžné vedení ve vrchařském šampionátu před Milošem Benešem, který skončil po oba dny před pelhřimovským jezdcem.
Čtyřkilometrový úsek mezi Malou Bystřicí a Dušnou, kde se tradičně závodí a kde se mimochodem jezdí také rallye, je však podle závodníků příliš hrbolatý a pro rychlé formulové jezdce velice nebezpečný. I to se částečně podepsalo na skutečnosti, že Svoboda první závodní den neskončil na žádném z medailových postů, tedy s vyjímkou prvenství ve třídě dvoulitrových formulí.
„Měl jsem už v Trentu problém s diferenciálem, který se zatáhl. Jelikož jsem neměl díly, nechal jsem repasi až na tento týden s tím, že ve Vsetíně by to tak vadit nemuselo. Opak byl pravdou. Tato trať je velmi rozbitá a nerovná - hlavně po rovině - některé zatáčky jsou opravené. Takže sobotní tréninky jsme věnovali nastavení podvozku tak, aby se na tom tankodromu dalo nějak jet. V první závodní jízdě jsem si byl jist, že auto bude klidnější, ale problém nastal hned v první zatáčce, do které auto nejdříve nezatočilo a pak se utrhl zadek, trošku mě to vyděsilo a tak jsem lehce zvolnil.
Druhou jízdu jsem se snažil trošku změnit styl a spíše jej přizpůsobit jiným jízdním vlastnostem auta. Už to bylo lepší, ale stále to nebylo to, co jsem si představoval a tomu odpovídal i výsledek,“ popsal úvodní den závodů na Valašsku Milan Svoboda.
"Pro formule je tato trať opravdu nebezpečná. Ale jinak je to tady krásné. Pěkná trať i přátelské prostředí," potvrzovali i další jezdci, jako třeba Josef Komárek, vítěz skupiny M, tedy plechových aut.
V neděli v týmu JSC zapracovali na změnách a Milan s mechanikem Milanem Šustrem po trénincích provedli několik drobných změn v nastavení a na soupeře se pak podařilo stáhnout další sekundu. „V tréninku se mi podařilo trefit nějakou novou díru v esíčku před pasekou tak, že mi až spadly nohy z pedálů....! Chudák auto, myslím že utrpělo víc škod na tomto závodě, jak za celou sezónu. Pořadatelům se v nedělním závodě dařilo, závod proběhl bez vážnějších problémů. Dokonce jsme odjížděli oproti minulým ročníkům včas, takže jsme cestou stihli naší oblíbenou svíčkovou,“ doplnil ještě Milan Svoboda.
Mezi zhruba šedesáti soupeři skončil po oba dny první Dušan Nevěřil s monopostem Lola F3000 a druhý Miloš Beneš s vozem Lucchini P3, který zároveň drží druhou příčku celkově v průběžném hodnocení šampionátu za Milanem Svobodou. Ten si v neděli proti sobotě polepšil a vystoupil na bronzový stupínek. „Matematik teoretik Miloš spočítal, že zatím ještě vedeme absolutní pořadí, ale náš náskok se snížil na pouhých 5 bodů. Inu, bude zajímavý závěr sezóny....,“ poznamenává Milan. Překvapivě třetí je průběžně Mirek Fajkus, kterému ale v neděli odešla spojka, takže nestartoval.
O titulu by se ale mělo rozhodovat mezi Svobodou a Benešem. Do konce domácí sezóny pak zbývá slovenská Baba ( již o nadcházejícím víkendu), Lanškroun a nováček šampionátu, závod v Ostravě.
Pokud jde o Vsetín, je otázkou, zda se formuloví jezdci zúčastní i příštího ročníku, pokud by nedošlo k položení nového asfaltového koberce. Trať zde měří 3508 metrů a závodníci musí zvládnout převýšení 215 metrů. Pořadatelům se sice podařilo dojednat částečné položení nového asfaltu, ale ten dostala pouze pravotočivá zatáčka po startu a následný lesní úsek.
„V cíli byla velká diskuse, na níž se jezdci otevřených vozů jednohlasně shodli, že do budoucna se na tratích s takovýmto špatným povrchem nebudou zúčastňovat,“ potvrdil jezdec z Vysočiny.
Navíc ještě na závěr upozornil na další problémy: „Ovšem reservy neměl jenom můj vůz a můj výkon, značný problém měl i pořadatel. Začalo to chaotickým svozem ze druhé jízdy, kdy nepochopitelně zabránili formulovým vozům, které vždy stojí připravené, jako první k jízdě zpět, aby mohly jet dolů, a pokračovalo to výsledky. Nebyly časy ze druhé jízdy a to ještě ani při otevření uzavřeného parkoviště!!! Pak se objevily, ale pouze součet obou jízd, takže kdo chtěl vědět jak si vedl ve druhé jízdě, musel odečítat....“
O nadcházejícím víkendu se jede bratislavská Baba.
Valašský klobúk 2006 - výsledky:
1. závod - sobota:
1. Nevěřil (Lola F3000) 2:48,81, 2. Beneš (Lucchini P3) -3,56, 3. Fajkus (Lucchini P3) -6,84, 4. Svoboda (Dallara F3 02) -7,51, 5. Kostruh (Dallara F3 93) -21,83, 6. J. Komárek (Mitsubishi Lancer EVO) -23,76.
2. závod - neděle:
1. Nevěřil 2:45,93, 2. Beneš -3,50, 3. Svoboda -7,79, 4. Zmeškal (Dallara F3 99) -22,04, 5. D. Komárek (Mitsubishi Lancer) -23,24, 6. J. Komárek -25,25.
Průběžné výsledky MČR po Valašském klobúku.
1. Svoboda - Dallara 184
2. Beneš - Lucchini 179
3. Fajkus - Lucchini 108
4. Krámský - Osella/Reynard 87
5. Nevěřil - Lola 84
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 18. července 2006
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal,
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
Milan Svoboda – jezdec
Datum narození: 25. 3. 1964
Národnost: česká
Stav: ženatý
Bydliště: Pelhřimov
Povolání: podnikatel v oboru hydraulika
Hobby: motorismus
Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem
Oblíbený nápoj: dobrá slivovice
Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI
Oblíbená muzika: Kabát, Argema
Šťastné číslo: 13
První start: 1975 - motocyklové soutěže
Start formule: 1999 - formule Škoda
|