Němec Körber s českou Buggyrou na domácí trati v sobotu třetí 22.7.2006 22:57 - tisková zpráva
Motorismus-tahače-Evropský-Nürburgring/Německo
Němec Gerd Körber s vozem Buggyra obsadil třetí místo v dramatické hlavní sobotní jízdě Velké ceny Německa tahačů na Nürburgringu. Jeho týmový kolega David Vršecký dojel osmý. František Vojtíšek při nezaviněné kolizi rozbil svůj renault a v neděli nemá šanci nastoupit.
První měřený trénink se jel netradičně už v pátek a v konkurenci 34 vozů se z našich barev nejvíce dařilo Vršeckému, který zajel šestý čas. Körber obsadil sedmé a Vojtíšek osmé místo. Vzhledem k velkému počtu jezdů bylo do sobotní kvalifikace startovní pole rozděleno na dvě skupiny. V první se nejdříve utkali piloti na lichých a ve druhé na sudých místech konečného pořadí z tréninku.
Kvalifikační jízdu první skupiny vyhrál domácí Östreich před svým chorvatským týmovým kolegou Puličem, i když mu nechal dvě třetiny závodu vychutnávat pocit vedoucího jezdce. Körber měl dobrý start a se svoji Buggyrou se ihned propracoval ze čtvrtého místa na roštu na třetí. Bojoval seč mohl, ale výborně jedoucí dvojici mercedesů se mu za celých devět kol už předjet nepodařilo.
S odstupem dojel na čtvrté pozici Švýcar Bösiger a až překvapivě pátý skončil další domácí jezdec Hahn, který suverénně kraloval minulému závodu ve francouzském Nogaru. Kvalifikaci „sudých“ pro sebe rozhodl Albacete, ale od startu do cíle musel odrážet útoky Vršeckého, který napodobil svého zkušenějšího parťáka Körbera a jel také vynikajícím způsobem.
Několikrát se už zdálo, že se roudnickému rodákovi podaří prodrat do čela závodu, jenže v rozhodující chvíli Španěl jeho záměr zhatil. „Už jsem cítil, že bych mohl Albaceteho udělat, ale hlavně na výjezdech ze zatáček mi chyběl potřebný výkon. Jako kdyby se pár koní rozhodlo v tom vedru odpočívat,“ bral už s úsměvem své umístění Vršecký.
Před hlavním závodem se nad okruhem přehnala silná bouřka a i po startu zkrápěly dráhu dešťové kapky. To nahrávalo hlavně zkušeným „vodníkům“ Körberovi a Vojtíškovi. Körber se také ihned ujal vedení a i Vojtíšek se posouval z desátého místa na startu dopředu. Během několika minut se bouře vrátila a v prudkém lijáku havarovalo přes půl startovního pole. Jízda byla zastavena a všem se započítal dílčí výsledek po třetím kole. Po téměř dvou hodinách byl závod odstartován do druhé části.
Jenže i ta trvala jen velice krátce. Ve druhé zatáčce dostal hodiny Pulič, otočil se do protisměru a do jeho vozu v plné rychlosti najel Vojtíšek. Jeho účast v dalších bojích na Nürburgringu tak pro letošek skončila. Náraz byl totiž tak silný, že přerazil přední nápravu, což je v provizorních podmínkách nemožné opravit.
Opět se objevily červené prapory a čekalo se na naložení Vojtíškova auta. Až třetí start se povedl a prořídlé pole vyrazilo do zkráceného závodu. Ve vedení byl Körber a skvěle jel i Vršecký, který se dostal v prvním kole z osmé na čtvrtou pozici. Záhy však začal Körber po dráze „plavat“ a na první místo se celkem lehce posunul Albacete.
„Měl jsem po druhém startu menší střet s Puličem a patrně se rozhodila geometrie, velice špatně se mi dařilo držet rovnou stopu, natož zatáčet,“ litoval trojnásobný šampión. Ještě ve druhém kole předjel Körbera i Vršecký, ale ani on se ze svého postavení dlouho neradoval a najednou v průběhu dvou kol spadl až na desáté místo.
„Myslel jsem, že nejhorší jsem zažil už minule v Nogaru, ale tohle fakt nepamatuju,“ svěřil se po dojezdu. „V pohodě jsem se vyhnul všem bouračkám a při třetím startu jsem viděl, jak auto i na mokru doslova letí dopředu. Předjel jsem Gerda a myslel jsem, že se tentokrát už bez větších problémů dostanu i přes Antonia. Jenže najednou přestala fungovat elektronika. Musel ji dokonce dvakrát restartovat a strašně jsem se propadl. Pak už jsem byl rád, že vidím konec závodu,“ svěřil se Vršecký. Po součtu obou časů tak skončil na osmém místě. Hlavní závod nakonec vyhrál Švýcar Bösiger před Albacetem a Körberem.
Letošní závod na Nürburgringu sice není součástí šampionátu FIA, neboť pořadatelé se neshodli s Mezinárodní automobilovou federací na podmínkách konání tohoto prestižního podniku. V neděli večer ale bude vyhlášen „Mistr Německa“, který v průběhů víkendových jízd nasbírá nejvíce bodů. Určitě jim nebude Lacko, který na Nürburgring nepřijel.
Zato je diváky bouřlivě povzbuzován bývalý pilot formule 1, veterán mnoha závodních tratí, Hans-Joachim Stuck. I ve svých pětapadesáti letech dokazuje, že umí i za volantem největších okruhových vozů.
Výsledky:
Kvalifikační jízda A (9 kol): 1. Östreich (Něm./MB) 17:48,179, 2. Pulič (Chor./MB) -1,246, 3. Körber (Něm./Buggyra) -2,170, 4. Bösiger (Švýc./MAN) -7,143, 5. Hahn (Něm./MB) -12,514, 6. Altenstrasser (Rak./MAN) -13,304, 7. Garrett (VB/Foden) -39,287.
Kvafikační jízda B (9 kol): 1. Albacete (Šp./MAN) 17:49,362, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -0,639, 3. Rodrigues J. (Port./MAN) -17,455, 4. Vojtíšek (ČR/Renault) -18,338, 5. Stuck H.-J. (Něm./MAN) -24,951, 6. Lenz jun. -42,826, 7. Rodrigues E. (Port./MAN) -51,687.
Hlavní závod (3 + 7 kol): 1. Bösiger 22:02,399, 2. Albacete -1,179, 3. Körber -3,978, 4. Hahn -11,212, 5. Altenstrasser -12,397, 6. Stuck -17,524, 7. Rodrigues J. -21,290, 8. Vršecký -28,195, …, Vojtíšek nedokončil.
Ladislav Holomčík, Nürburgring PR
|