Körber s Buggyrou nedělním králem a „Mistrem Německa“, Vršecký celkově třetí 23.7.2006 23:44 - tisková zpráva
Motorismus-tahače-Evropský-Nürburgring/Německo
Němec Gerd Körber s vozem Buggyra se po dvoudenním klání stal vítězem Velké ceny Německa tahačů. Na domácím Nürburgringu získal titul Mistra Německa především díky dvěma vítězstvím v nedělních jízdách. Jeho týmový kolega David Vršecký obsadil v celkovém pořadí třetí místo, když také zazářil v neděli.
Nejdříve vyhrál kvalifikaci a v hlavní jízdě dojel hned za Körberem. František Vojtíšek rozbil svůj renault při nezaviněné kolizi už v sobotu a v neděli nestartoval. Víkendové závody sledovalo 185 tisíc diváků, což je o zhruba 20 tisíc více než při formuli 1!!!
Oba jezdci týmu Buggyra International Racing System položili základ svého úspěchu v kvalifikačních jízdách, které oba vyhráli, i když nestartovali z pole position. Lehčí pozici měl Körber, jenž vyjížděl ze druhého místa v první řadě. V cílové zatáčce úvodního kola se dostal do vedení před svého krajana Östreicha a dalších osm kol si už jen hlídal nepatrný náskok v čele závodu. Před Östreicha se dostal i Švýcar Bösiger.
Z nevelké vzdálenosti pak sledoval Körberovu precizní jízdu a čekal na jeho případnou chybu. Jedině ta by mu umožnila posun do vedení, ale trojnásobný německý šampión v českých barvách mu nedal jedinou šanci. Bravurní kousek předvedl Vršecký ve druhé kvalifikační skupině. Ze druhé řady startovního roštu rychle reagoval na signál zelených světel a po vnitřní straně dráhy se na brzdy dostal do první zatáčky před Chorvata Puliče i domácího Hahna.
Oba ještě v prvním kole předjel i úřadující španělský mistr Evropy v závodech tahačů Albacete. Vršecký skvěle napodobil svého zkušenějšího týmového kolegu a také s přehledem držel ideální stopu. Albacete sice zkoušel v některých technických pasážích na roudnického rodáka vyzrát, ale ten výměnu pozic nepřipustil.
Na roštu hlavního závodu měl nejvýhodnější postavení Körber. Vršecký byl ve druhé řadě za ním, neboť měl o něco horší čas než Bösiger z první rozjížďky. Jízda byla poznamenána mnoha strkanicemi a pořadí se hlavně zpočátku na prvních osmi místech měnilo. Od druhého kola ale zcela kraloval Körber, který takticky všem karambolům uhnul a v pravý čas vyrazil za dalším vítězstvím. V závěru si mohl dovolit i natolik zvolnit, aby cílovou čáru protnul těsně před svým parťákem Vršeckým.
Ten podal vskutku heroický výkon, neboť v průběhu třinácti kol musel postupně odrážet útoky Hahna, Albaceteho, Östreicha a Puliče! Buggyry tak za velkých ovací zaplněných tribun potvrdily svůj nedělní triumf. Pořadí na dalších místech měnili po dojezdu komisaři, kteří za porušení pravidel penalizovali Bösigera a z jízdy diskvalifikovali dvojici týmových mercedesů Östreicha a Puliče.
Ti se sice starali o vzrušení na dráze, ale několikrát při tom překročili maximální povolenou rychlost 160 km/h. Třetí místo v závodě tak nečekaně spadlo do klína Rakušanu Altenstrasserovi, který jinak dojel šestý. Výsledky:
Kvalifikační jízda A (9 kol): 1. Körber (Něm./Buggyra) 17:43,349, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -0,888, 3. Östreich (Něm./MB) -8,320, 4. Altenstrasser (Rak./MAN) -10,278, 5. Garrett (VB/Foden) -22,092, 6. Stuck H.-J. (Něm./MAN) -23,938, 7. Rodrigues E. (Port./MAN) -51,687.
Kvafikační jízda B (9 kol): 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 17:50,396, 2. Albacete (Šp./MAN) -0,504, 3. Hahn (Něm./MB) -1,785, 4. Pulič (Chor./MB) -8,744, 5. Rodrigues J. (Port./MAN) -10,480, 6. Lenz H.-W. (Něm./Iveco) -29,922, 7. Adua (Fr./MAN) -33,395.
Hlavní závod (13 kol): 1. Körber 25:50,561, 2. Vršecký -1,417, 3. Altenstrasser -11,989, 4. Hahn -12,175, 5. Rodrigues J. -13,112, 6. Bösiger -19,169, 7. Garrett -34,301, 8. Stuck H.-J. -35,408.
Mistrovství Německa: 1. Körber 50, 2. Bösiger 42, 3. Vršecký 37, 4. Albacete 34, 5. Hahn 34. 6. Altenstrasser 32, …, 14. Vojtíšek 7 b.
Ladislav Holomčík, Nürburgring
PR
|