www.car.cz
 

Gerd Körber po zlatém Německu : Vítězství patří týmu
     27.7.2006 13:05 - tisková zpráva


K výčtu svých velkých úspěchů si může trojnásobný mistr Evropy v závodech trucků (1992,2002,2003) Gerd Körber přičíst na své konto další triumf. V neděli těsně po sedmnácté hodině se totiž stal na Nürburgringu vítězem prestižního mezinárodního truckového šampionátu Německa. Navíc po roce obhájil na legendárním okruhu loňské vítězství.

Jak by vyznělo srovnání obou vítězných závodů?
„Každé vítězství má svou nezpochybnitelnou hodnotu. Řekl bych ale, že letos to bylo poněkud těžší. Pokud jsem chtěl získat německý titul, musel jsem vyhrát a porazit Markuse Bösigera o šest bodů. Kromě toho jsem dojel v sobotu třetí. Tolik bodů jsem snad na Nürburgringu během jednoho závodního víkendu nikdy nezískal.“
Přitom kdybys jel v sobotu v prvním přerušeném závodě o pár sekund rychleji, mohl jsi vyhrát součtem časů?
„V sobotu na vodě jsem byl vůbec rád, že jsem jel alespoň nějak. Určitě to nebylo o tom, že bych se snažil zrychlovat. Kdybych se o to pokoušel, asi by mě zavřeli do psychiatrické léčebny. Už jsem řekl, že tak bláznivý závod jsem snad ve své kariéře ještě nejel.“
Přitom ještě v pátek nevypadala situace v týmu na první pohled moc optimisticky?
„O body se jede v sobotu a v neděli. Páteční dění nikoho nezajímá. Ano, měli jsme jisté technické problémy. S Davidem ale za sebou máme mimořádně silný tým lidí, kteří nedělají truckracing jenom proto, aby jim jednou měsíčně došla na konto výplata. Každé moje vítězství je zároveň jejich triumfem.“
Přestože ztrácíš na Jochena Hahna deset bodů, jsi po Nürburgringu největším adeptem na zisk titulu?
„Není důležité být adeptem, ale titul vyhrát. Nürburgring ukázal, že jdeme správnou cestou. Jsme ale teprve v polovině šampionátu, bavit se o titulu je proto předčasné.“
 

Pneumatiky či speedlimiter?

Zatímco v nedělním měřeném tréninku jezdci chorvatského týmu Euroline Markus Oestreich a Niko Pulič excelovali (třetí Körber zajel své nejrychlejší kolo o více než sekundu pomaleji než vítězný Oestreich), v kvalifikaci a pohárech to již nebylo ani zdaleka tak slavné. V této souvislosti se hovořilo o pneumatikách a překračování maximální povolené rychlosti. „Nerad se vyjadřuji k výkonům ostatních jezdců. Možná je tréninky bavily více, než boje o body,“ komentoval celou záležitost David Vršecký. Faktem však zůstává, že z nedělního pohárového závodu byli Markus i Niko diskvalifikováni. Důvod? Překročení rychlosti!

Když jsou nervy na pochodu

Poněkud vzrušeněji, než bývá obvykle, reagoval na sobotní postartovní kontakt se speciálem Gerda Körbera Chorvat Niko Pulič z týmu Euroline. „Gerd je bezesporu vynikající jezdec, leč vina za kolizi padá jednoznačně na něj,“ tvrdil Pulič kategoricky. „Byl jsem dobrých dvacet metrů před ním, měl jsem tedy právo volby stopy.“ Nový mezinárodní mistr Německa Gerd Körber má však na celou záležitost pochopitelně dosti odlišný názor.
 
„Neberu Puličovi to, že je dobrý jezdec s nemalým potenciálem. Přece jen jsem ale trochu zkušenější. Držel jsem si vnitřek dráhy a nic víc. Ostatně, kdyby byl Niko o tolik přede mnou, stěží mohlo dojít ke kontaktu.“ K poněkud jednostrannému výkladu chorvatského truckera se Gerd postavil s pochopením. „Jsem stoupencem toho, že si lidi mají věci vyříkat. Proto jsem šel vzápětí po dojezdu závodu do jeho depa. V té chvíli byl ještě Niko hodně emotivní. Z vlastní zkušeností vím, že podobné emoce brzo opadají.“
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Korsika 2005 od Martina Viďourka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose