Nejistý osud vyškovské Böttcher rally? 28.7.2006 23:14 - tisková zpráva
S blížící se rozhodující třetinou letošního Mistrovství ČR ve sprintrally se hlásí o slovo i sedmý podnik tohoto seriálu, který se v termínu 8. - 9. září uskuteční ve Vyškově. Jubilejní XV. ročník Böttcher rally je dále součástí Mistrovství ČR v rally historických automobilů a má také statut volného podniku FIA zóny střední Evropa.
Pořadatelé přesto očekávají nejnižší účast v dosavadní historii této rally. Za nejnešťastnější okolnost z tohoto hlediska považují přidělený termín necelý týden před mezinárodní rally Třebíč.
Vyškovská rally má sice dlouhou tradici, nad jejím dalším osudem se však postupně stahují mraky. Neoblomnost armády vyhnala pořadatele postupně z nejkrásnějších úseků tradičních rychlostních testů Vyškovska a přinutila je přesunout se na rychlejší tratě převážně silničních úseků. Dřívější pojmy, jako například RZ Krásenská, Rychtářovská či Hamerská, jsou již nenávratně pryč a z vyškovské soutěže se pomalu, ale jistě stává jeden z nejrychlejších podniků ve sprintovém mistrovství.
Nelehkou situaci při organizování Böttcher rally pořadatelům nijak neulehčuje ani FAS AČR. Cílem vyškovských pořadatelů bylo vždy pořádat soutěž pro co nejširší spektrum posádek, politika FAS ovšem jde spíše cestou umělé, řízené redukce startovního pole. Jen pro „vyvolené“ pořadatele tak byl pro letošní sezónu vypsán šampionát Rally Super Série.
Už „poloanglický“ název tohoto seriálu svědčí o snaze po světovosti za každou cenu, reálná podoba je ale spíše obrazem bídy. Dodnes málokdo ví, zda se jedná o mistrovství ČR, jak se píše v řádech, či o mezinárodní šampionát s možnou účastí zahraničních posádek, nebo dokonce o jakýsi pohár…
V každém případě je divné, že ačkoliv se v řádech o Rally super sérii píše jako o mistrovství ČR, stala se po dodatečných změnách kalendáře FAS součástí i některých pohárových podniků, které mistrovstvím ČR nejsou. Naproti tomu některé mistrovské podniky (mezi nimi i Vyškov), ačkoliv projevily o pořádání RSS zájem, neuspěly.
Vyškovští organizátoři proto nakonec sáhli ke kroku vypsat soutěž i jako volný podnik FIA zóny střední Evropa, aby se jí mohly vozy třídy A8 (včetně WRC), A7kit i skupiny S účastnit. Samozřejmě, nikdo reálně uvažující si nemůže od tohoto kroku nic převratného z hlediska účasti „potlačovaných“ kategorií a tříd slibovat.
Jde jen o to, aby nebyl předem z účasti vyloučen nikdo, kdo by měl zájem se ve Vyškově svézt. Navíc se pořadatelé rozhodli všem pilotům, kteří se i přes nemožnost získat zde body do tabulky RSS do Vyškova vypraví, kompenzovat tuto nevýhodu na startovném.
Trať soutěže se letos bude skládat z osmi rychlostních zkoušek na třech úsecích, na kterých dohromady soutěžící najezdí skoro osm desítek kilometrů. Ani jedna z rychlostních vložek se oproti dřívějším ročníkům nepojede ve stejné podobě, každá byla nějakým způsobem upravena. Cílem pořadatelů bylo především zredukování rychlých pasáží a snaha vytvořit co nejpřitažlivější divácké schéma.
Vedle tradičních rychlostních zkoušek Podivická a Račická se pojede také Vážanský test, který je sice svým charakterem oproti úvodním dvěma testům o něco rychlejší, nabízí však několik zajímavých míst pro diváky. Pořadatelé mají vyhlídnutý i jeden úplně nový a velmi hodnotný úsek, na kterém by v budoucnu mohl vzniknout kvalitní rychlostní test. Jeho prosazení, zařazení a nezbytnou úpravu části trati však odkládají na dobu, kdy bude mít toto nákladné snažení cenu a smysl.
Podle časového harmonogramu odstartuje XV. Böttcher rally v sobotu 9. září z vyškovského náměstí v 9:00 hodin. Po absolvování 260 km dlouhé trati zde bude na posádky čekat cílová rampa, kterou první posádka přejede těsně před sedmnáctou hodinou.
Veškeré potřebné informace pro posádky, diváky i média jsou tradičně k dispozici na domovských stránkách rally na adrese http://www.rallyvyskov.cz.
Jiří Dokulil, ftr-media
|