Jihlavští strážníci dostali motocykl od soukromé firmy 3.8.2006 07:41 - tisková zpráva
Městská policie v Jihlavě dostala nový motocykl. Jde o vůbec první motorku ve službách jihlavských strážníků. Dárcem čínského stroje značky Jincheng JC250-6 Cruiser je soukromá firma Irbis Panda z nedalekých Luk nad Jihlavou, za kterou vozidlo předal jednatel firmy Miloš Hajzler. Jeho dar přijal na nádvoří jihlavské radnice primátor Vladimír Hink a ředitel městské policie Jan Frenc.
„Nepamatuji, že by město nebo naše policie něco takového dostaly. Mnoho lidí totiž zapomíná, že policie tu je především pro dohled nad pořádkem a klidem a že slušný člověk z ní nemusí mí strach. Jsem rád, že si to někdo uvědomil a ocenil práci strážníků. Děkuji,“ řekl při přebírání vozidla v hodnotě asi 70 tisíc korun primátor Vladimír Hink.
Dárce Miloš Hajzler na otázku novinářů, proč se rozhodl darovat motocykl odpověděl: „Tuto otázku dostávám velmi často. Dovolím si ji obrátit. Proč něco takového neudělat?“ Dar ocenil také ředitel městské policie Jan Frenc: „Je to první motocykl, který budeme mít. Bude užitečný především v okrajových částech města. Na rozdíl od našich pěti osobních vozidel bude na motocyklu jezdit jen jeden člověk, motocykl vyžaduje jiný přístup“. Motorka s omezovačem nastaveným na 90 kilometrů v hodině vyrazí na silnici hned po vyřízení nezbytných dokladů.
Irbis Panda je firma se sídlem v Lukách nad Jihlavou, která už dlouhá léta působí v oblasti výroby ocelových konstrukcí, obrábění kovů, zhotovování kovových dílců, komponentů výtahů, zařízení a konstrukčních celků kolejových svršků a výměníků tepla. Zavedla také prodej a servis motocyklů.
Státní čínská firma Jincheng se od svého založení v roce 1949 po čínské komunistické revoluci věnovala opravám letadel a výrobou jejich motorů.V roce 1979 ke svému výrobnímu programu přidala výrobu motocyklů, v roce 1985 začala továrna vyrábět motocykly pro japonskou Suzuki, před osmi lety spustila výrobu motocyklů také v Kolumbii a potom i Argentině, Mexiku, Nigérii a Pákistánu. V roce 2000 se stal největším čínským výrobcem motocyklů a stroje vyváží do přibližně padesáti zemí světa.
Parametry motocyklu:
Motor: čtyřtaktní dvouválec chlazený vzduchem
Rozměry(mm)(DxŠxV): 2110x885x1100 Vrtání-zdvih: 53,5-53Kompresní poměr: 9,2:1 Příprava paliva: 2x karburátor Sekundární převod: řetěz Typ rámu/materiál: trubkový/ocel Rozvor: 1480 mm Brzdy přední/zadní: kotoučová/bubnová Výška sedla: 730mm Barva: černá, stříbrná
Výkon: 12,8 kW(17,4Hp)/8500ot./min. Točivý moment: 17Nm/5500ot./min. Obsah: 238,3 cm3 Rychlost: 105 km/h Převodovka: pětistupňová Hmotnost: 154 kg Spotřeba: 2,4 l /100 km Kapacita nádrže: 15 l Startování: elektrické
Radek Tulis, tiskový mluvčí
|