Rekordní teploty zvedly prodeje aut s klimatizací o 35 % 3.8.2006 16:31 - tisková zpráva
Praha 3. srpna 2006 – Dlouhotrvající vysoké teploty zvedly prodeje aut s klimatizací o 35 % a podstatně prodloužily prodejní sezonu. Autocentra AAA AUTO tak dosahují i v prázdninových měsících návštěvnosti a prodeje srovnatelné s nejlepšími prodejními měsíci v roce, březnem a květnem.
„Naše autocentra zaznamenala enormní poptávku po všech vozech s klimatizací, prodeje těchto aut se zvedly o více než 35 % a poptávka stále roste. Z celkové nabídky více než 4000 aut jich s klimatizací máme 1650, takže je z čeho vybírat a projevuje se to i na návštěvnosti, která je dvojnásobná oproti loňskému létu, “ uvedl ředitel prodeje AAA AUTO Matyáš Kořínek a dodal, že horké léto učinilo z obvykle klidného prázdninového období žhavou prodejní sezónu.
Klimatizace se nyní u aut v cenách nad 150 000 korun stává jednou z podmínek při jejich prodeji, což potvrzuje dlouhodobě rostoucí náročnost zákazníků. Žádanější je samozřejmě digitální klimatizace před manuální. Ze zákaznického průzkumu společnosti AAA AUTO dokonce vyplývá, že klienti jsou ochotni připlatit si u ojetého auta až 15 000 za manuální a až 25 000 za digitální klimatizaci. Podle manažera výkupu AAA AUTO Petra Vaněčka má klimatizace značný vliv na cenu vozu i při jeho výkupu.
Zajímavé je, že o klimatizace už nemají zájem pouze motoristé z velkých měst, kteří nejčastěji trpí ve vyprahlých ulicích ucpaných měst nebo nekonečným popojížděním v dálničních kolonách, ale také motoristé z menších měst a přilehlých vesnic. AAA AUTO se proto na základě vysoké poptávky a výsledků průzkumu rozhodlo navýšit počet aut vybavených klimatizační jednotkou o dalších 1200 vozů. Tyto automobily zajistí navýšením importu ze zemí západní Evropy a částečně i posílením lokálního výkupu.
Petr Nešpor Tiskový mluvčí
|