Jirka Volf a Pelhřimov 2006: další kritický den bez zisku bodů 4.8.2006 12:47 - tisková zpráva
Pelhřimov – Když má Jirka Volf kritický den
„Kritické dny“, za jaké by se nemusel stydět ani František Koudelka, hlavní hrdina známé české filmové komedie „Jáchyme, hoď ho do stroje!“ v podání Luďka Soboty, si na konci minulého týdne prožil Jiří Volf. Když vám třikrát za dva dny vytečou provozní kapaliny z vozu, to už nemůže být jen obyčejná náhoda...
„Začalo to už při seznamovacích jízdách, kdy jsem udělali vanu, když jsme si v jednom místě lehce škrtli spodkem,“ začal své vyprávění Jirka Volf, jenž si 28. a 29. červenec v kalendáři zakroužkoval červenou tužkou a tvrdí, že pokud příští rok na tento termín vyjde nějaká soutěž, určitě ji nepojede – má totiž „kritické dny“!
„Na tomto místě musím poděkovat pořadatelům a řediteli soutěže, který nám poradil za kým jít. Z kluků se navíc vyklubali také závodníci, takže byli moc ochotní a snažili se nám vyjít maximálně vstříc. I jim samozřejmě moc a moc děkuji.“
Starosti ale neskončily pro posádku NTS Plzeň - Gassner Rallisport ve složení Jiří Volf – Petr Novák absolvováním seznamovacích jízd. „V noci na sobotu jsem se asi špatně vyspal a na trati jsem na první erzetě vyváděl psí kusy,“ přiznal Jura.
„Proto jsme chtěli zatáhnout na „dvojce“ a při tom jsme „vykukali“ do pole. K tomu se navíc přidaly technické problémy. Začal jsem cítit, jak mě v zatáčkách auto táhne do strany a měl jsem podezření na prasklou poloosu. V servisu kluci vše zkontrolovali a asi aby mě neznervózňovali, řekli mi, že je vše ok. Od Milana Lišky jsem navíc dostal jasný pokyn: Per to tam, zvuků si nevšímej!“
Byť se mechanici týmu Milana Lišky tradičně snažili Mitsubishi Lancer Evo VIII připravit co nejdůkladněji, v úvodu druhé sekce měřených úseků se naplno projevily problémy s diferenciálem. „Na čtvrté vložce přestal jít přední náhon, na pětce se ozvala rána z mezinápravy a na šestce to prdlo úplně, takže jsme jeli jen se zadním náhonem. Dalo by se říct, že se z našeho auta stal třistakoňový žigulík,“ ohlížel se za nepříjemnostmi už s úsměvem brněnský jezdec.
„V zatáčkách nám zadek utíkal po škarpách a bohužel jsme někde něco trefili a odfoukla se pravá zadní pneumatika. Ta přetrhla i brzdovou hadici, takže nám zbylo v podstatě jen jedno správně fungující kolo. Přesto jsme se snažili dojet do servisu, ale nevyšlo to. Skončili jsme mimo trať,“ říká Jirka Volf.
„Jsem rád, že se nikomu nic nestalo. V místě, kam se přijíždí rychlostí kolem 150 km/h, totiž lidé stáli přímo v úniková zóně, v „mlíku“ a těsně za ním!“ Aby skutečně smůly nebylo málo, cestou z rally domů musel Jura už po deseti kilometrech na dálnici odstavit svůj obytný vůz. Důvod? I z něj vytekl olej...
Posádka Jiří Volf - Petr Novák tak při III. Rallye Pelhřimov - Memoriálu Tomáše Vojtěcha vyšla bodově naprázdno. Před třemi závěrečnými podniky MČR sprintrally figurují na pátém místě průběžného pořadí, přesto se Jura s Novasem nevzdávají: „Nezbývá, než se snažit o co nejkvalitnější sport a výsledky. Titul už je nejspíš nedosažitelný, o třetí místo by se ale ještě mělo dát bojovat. Chce to ale ujet maximum kilometrů a získat maximum bodů. O „bednu“ určitě ještě usilovat budeme,“ slibuje za posádku mitfára Petr Novák.
JIŘÍ VOLF MEDIA SERVICE
PR
|