www.car.cz
 

Druhý poločas WRC začíná mezi německými vinicemi
     4.8.2006 19:28 - tisková zpráva


OMV ADAC Rallye Německo (10. – 13. srpna)

Mistrovství světa v rallye pokračuje po dvouměsíční přestávce. Výkop do druhého poločasu sezony se odehraje v Trieru, nejstarším městě Německa. Právě tam budou účastníci šampionátu útočit na dosavadní hájemství Sébastiena Loeba a Marcuse Grönholma. První kolo druhé poloviny seriálu MS čeká na Rallye Německo, v níž obhájce světového titulu a lídr současného pořadí Sébastien Loeb při svých čtyřech startech čtyřikrát vyhrál! Světový šampionát bude po Německu pokračovat v rychlém sledu Finskou rallye, a to hned následující týden.

Pro tým Kronos Racing představuje Německá rallye zatím nejkratší možné cestování. Vždyť tři Xsary WRC a celý tým se přepravuje pouhé tři stovky kilometrů mezi Naninne a servisní zónou na Bostalsee. Jako obvykle, dvě Xsary specifikace WRC 2006 budou soutěžit o body do Poháru konstruktérů, zatímco třetí vůz specifikace 2005 pojede jako soukromý. Ovšem jeden rozdíl tu proti první polovině MS přece jen je. V boji o týmové body Kronos se přepřahá – Dani Sordo a Marc Martí střídají Xeviho Ponse a Carlose Del Barria. Dani a Marc dědí dvojku, Xevi a Carlos pojedou jako volní jezdci pod hlavičkou Kronosu.

Rallye Německo slaví letos páté jubileum v seriálu mistrovství světa a řadí se tak mezi klasiky programu, ovšem se svými specifickými zvláštnostmi. Především je to nezvyklá blízkost podniku pro pět okolních zemí, což by mělo být trendem budoucnosti. Německá rallye je snadno dostupná pro fanoušky z Belgie, Nizozemska, Lucemburska, Švýcarska a Francie, stejně jako pro Němce, pro které je tato rallye velice populární. Ostatně ukazují to všechny ročníky. Letos pořadatelé očekávají návštěvnost kolem 200 000 příznivců.

Trasa rallye má tři odlišné tváře. První, vinařská, vede Moselským údolím po úzkých, ale rychlých cestách stoupajících k vrcholkům vinic v traversech s pravoúhlými zatáčkami.  Druhá tvář, vojenská – se jede ve vojenském prostoru Baumholder s tankodromem a měnícím se povrchem. Poslední z tváří Německé rallye představuje Saarland s hladkým a rychlým asfaltem.

Celková příchuť Německé rallye je vždy dána počasím a jeho vrtochy. Velice často se mění. Letní žár přitahuje bouřky a déšť může zásadním způsobem ovlivnit volbu pneumatik v krátké době před startem.

Tým Citroën Sport připravil pro jezdce Kronosu optimální nastavení vozů a obě posádky si je mohly otestovat spolu s pneumatikami BFGoodrich, tradičním partnerem „dvojitého šípu“, s nímž dosáhl na 29 vítězství ve WRC a tři korunky světových šampiónů.

Loeb s Elenou budou usilovat o 21. prvenství ve WRC, a to tam, kde vyhráli vůbec poprvé. Chtějí Německo, poslední letošní rallye na afaltu, vyhrát znovu, ale pověrčivý spolujezdec Daniel Elena se bojí vyslovit číslo 13. Až dosud spolu totiž vyhráli na staré dobré Xsaře 12 z 20 asfaltových rallye.

Německá rallye ve faktech


Poprvé se rallye jela v roce 1982, součástí MS je od roku 2002, pod názvem OMV ADAC Rallye Deutschland od roku 2004 s centrem v Trieru.

Trať 5. „světového“ ročníku ‘Deutschland’ je dlouhá 1300,48 km, z toho je 351,55 km měřených v 19 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách.
Jedna rychlostní zkouška je zcela nová (Grafschaft Veldenz, RZ 3/7). Dvě jsou obměněné (Moselwein, RZ 4/8 a St. Wendel, RZ 15). Ostatní jsou naprosto shodné s loňským ročníkem.
‘Porta Nigra’ postavená už Římany ve 4. stol. př.n.l. tvoří monumentální bránu pro ceremoniál slavnostního startu ve čtvrtek 10. srpna ve 20 hod., a finálové pódium v neděli 13. srpna ve 12.24 hod.
Krajina kolem Bostalsee bude hostit asistenční park před startem podniku, v pátek a sobotu po etapách budou posádky zajíždět do Trieru.
Seznámení s tratí je na programu v úterý 8. srpna (8.30 - 20 hod.) a ve středu 9. srpna (8 – 16 hod.). Shakedown se jede ve čtvrtek 10. srpna od 8 do 12 hod. Pojede se na trati asi deset kilometrů od Bostalsee mezi Stern a Bosen. Měří 3,17 km a je používána už od ročníku 2003.

1. etapa – pátek 11. srpna: 508,95 km, z toho 134,72 km měřených (2 x 4 RZ). Start v 8.30 hod. RZ 1 ‘Ruwertal/Fell 1’ (20,04 km) – RZ 2 ‘Dhrontal 1’ (12,61 km) – RZ 3 ‘Grafschaft Veldenz 1’ (17,73 km) – RZ 4 ‘Moselwein 1’ (16,98 km) – Seskupení Bostalsee (12.56 hod. / 10 min.) – Asistence A (13.06 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Ruwertal/Fell 2’ – RZ 6 ‘Dhrontal 2’ – RZ 7 ‘Grafschaft Veldenz 2’ – RZ 8 ‘Moselwein 2’ – Asistence B (18.10 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl Trier Viehmarkt 20.15 hod. 
2. etapa – sobota 12. srpna: 531,20 km, z toho 148,64 km měřených (7 RZ). Start Trier Viehmarkt v 7 hod. Asistence C (7.55 od. / 10 min.) – RZ 9 ‘Bosenberg 1’ (22,52 km) – RZ 10 ‘Panzerplatte 1’ (30,66 km) – Seskupení (10.44 hod. / 10 min.) – Asistence D (10.54 hod. / 30 min.) – RZ 11 ‘Erzweiler 1’ (18,22 km) – RZ 12 ‘Panzerplatte 2’ – Seskupení (13.55 hod. / 10 min.) – Asistence E (14.05 hod. / 30 min.) – RZ 13 ‘Erzweiler 2’ – RZ 14 ‘Bosenberg 2’– RZ 15 Superspéciale ‘St Wendel 1’ (5,84 km) – Asistence F (18.02 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl Trier Viehmarkt 20.07 hod.
3. etapa – neděle 13. srpna:  260,33 km, z toho  68,19 km měřených (4 RZ). Start Trier Viehmarkt v 7 hod. Asistence C (7.55 hod. / 10 min.) – RZ 16 ‘Freisen/Westrich 1’ (19,07 km) –‘Birkenfelder Land 1’ (13,68 km) – RZ 18 ‘St Wendeler Land’ (16,37 km) –– RZ 19 ‘Freisen/Westrich 2’ – Příjezd na pódium Porta Nigra v Triere 12.24 hod.

Statistika Kronos Racing týmu

Tým Kronos Racing má na kontě dvě účasti na Rallye Deutschland: 2002 Bruno Thiry/Stéphane
Prévot (Peugeot 206 WRC/5.), 2005 dva vozy Citroën Xsara WRC (Xevi Pons/Carlos Del Barrio/9., Manfred Stohl/Ilka Minor/vypadli) a dva vozy Citroën C2 Super 1600 (Dani Sordo/Marc Martí/1. ‘Junior’, Kris Meeke/Glenn Patterson/2. ‘Junior’).
V roce 2002 Sébastien Loeb a Daniel Elena zažili při premiéře první vítězství v podniku MS. Na voze Citroën Xsara WRC v Trieru vyhráli také v letech 2003, 2004 a 2005.
Xevi Pons vyhrál sk. N (Oriol Julià) v roce 2004 (Mitsubishi Lancer Evo VII) a skončil 9. (1.privátní- Carlos Del Barrio) v roce 2005 (Citroën Xsara WRC).
Carlos Del Barrio má dvě účasti: 2004 Dani Sordo (Mitsubishi Lancer Evo VII, 19. / 5. ve sk. N) a 2005 Xevi Pons (Citroën Xsara WRC/9.).
Dani Sordo jel na Rallye Deutschland v roce 2004 (Carlos Del Barrio - Mitsubishi Lancer Evo VII, 19. / 5. sk. N).
Marc Martí je pravidelným účastníkem od roku 2002: 2002 (Jesús Puras, Citroën Xsara WRC/vypadli), 2003 (Carlos Sainz, Citroën Xsara WRC/6.), 2004 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/3.), 2005 (Dani Sordo/ Citroën C2 Super 1600/13. a 1. JWRC).


PR


 
 
Fotogalerie:   Rallye Pelhřimov 2006 - memoriál Tomáše Vojtěcha od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose