www.car.cz
 

Milan Liška se v Německu poprvé představí s Mitsubishi Lancer Evo IX
     8.8.2006 13:06 - tisková zpráva


Prioritou Milana Lišky jsou v letošní sezoně starty v Mezinárodním mistrovství ČR rally, již o tomto víkendu (11. - 13. srpna 2006) ale při Německé rally okusí také atmosféru mistrovství světa. Na tratích v okolí historického Trevíru si navíc odbude premiéru za volantem nového Mitsubishi Lancer Evo IX.

 

Zkušený plzeňský závodník ale není ani na tratích světových soutěží žádným nováčkem. Vždyť OMV ADAC Rallye Deutschland 2006 bude už šestým Liškovým startem v MS. Po třech startech ve Velké Británii (1999, 2000 a 2003) se Milan Liška poprvé vydal do Německa v roce 2004. Na konci téže sezóny znovu zkusil štěstí i v Británii.

 

Předloni se Milan Liška na start OMV ADAC Rallye Deutschland postavil s vozem Mitsubishi Lancer Evo VII, navigován zkušeným Jaroslavem Jugasem, s nímž v té době bojoval i na domácích kolbištích. České posádce nebylo souzeno dojet až na cílovou rampu a na jedenácté rychlostní zkoušce ji zastavil dvojnásobný defekt, v jehož důsledku navíc došlo k poškození přívodu olejového chladiče.

 

Vylepšit svou bilanci jede letos Milan Liška do Německa s nově postaveným vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedne zkušený Tomáš Plachý. Pořadatelé přidělili české dvojici startovní číslo 80.

 

Před pondělním odjezdem z Plzně do Trevíru, centra soutěže, jsme Milana Lišku krátce vyzpovídali.

 

S jakými ambicemi jdeš na start soutěže?

„Hlavně dojet až do cíle a pořádně si to užít. Jedeme také vyzkoušet nové auto a také pneumatiky Matador, která dostanou pořádně zabrat zvlášť ve vojenském prostoru Baumholder.“

 

Práce na novém Mitsubishi Lancer Evo IX finišovaly ještě koncem minulého týdne. Už ses s autem stihl svézt?

„Je pravda, že na autě se pracovalo skoro do poslední chvíle, ale v pátek jsem s ním najel kousek od Plzně asi 30 kilometrů a v neděli dalších deset. Všechno by mělo být připravené, i když to ukáže až samotná soutěž.“

 

Jaký na Tebe udělala „evo-devítka“ první dojem?

„Je to taková osmička s o něco větším „krouťákem“. Ale je pravda, že zatím máme navolený hodně mírný program.“

 

Etapy Německé rally se od sebe svým charakterem diametrálně liší. Na kterou se nejvíc těším a ze které máš největší respekt?

„Nejvíc se mi líbí páteční tratě ve vinicích nad Moselou. Rychlostní zkoušky samotné jsou krásné, navíc celá etapa má kouzelnou atmosféru. Zato sobota ve vojenském prostoru to je vraždění neviňátek.

 

Tamní povrchy jsou hrozně náročné, střídají se kočičí hlavy, abrazivní asfalt a rozbitý a také hodně abrazivní beton. Při řezání zatáček navíc vznikají nebezpečně ostré hrany, o které později startující posádky snadno udělají defekt.“

 

Posádka Milan Liška - Tomáš Plachý se těší na setkání se všemi českými fanoušky, ať už podél tratí rychlostních zkoušek OMV ADAC Rallye Deutschland 2006 nebo v servisní zóně v Bostalsee. Všem fanouškům přeje šťastnou cestu na soutěž a doufá v jejich podporu.

 

KLUB FOX RACING MEDIA SERVICE,

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Rallysprint Pelhřimov 2006, foto Robert Jeníček

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose