Maďarské tratě Budapest Rallye budou pro Vojtěcha Štajfa úplnou novinkou 11.8.2006 09:35 - tisková zpráva
MAĎARSKÉ TRATÉ PRO ŠTAJFA NOVINKOU
Nejen na tratích Rallye Deutschland se o nadcházejícím víkendu bude fandit našim reprezentantům. Ještě větší zastoupení než v Německu budou mít české barvy na maďarské Budapest Rallye, součásti Evropského poháru – střed. Na tuto náročnou soutěž se chystá i posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk, Vojtěch Štajf – Jiří Černoch.
Drtivý finiš dovedl na Rally Bohemia posádku Vojtěch Štajf – Jiří Černoch až k páté příčce absolutního pořadí, což mj. znamenalo dalších 40 cenných bodů do hodnocení Evropského poháru – střed. O další bodový příděl vyrazila v tomto týdnu posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk bojovat na jihovýchod, na maďarskou Budapest Rally. Ta je v letošní sezóně poslední soutěží zmíněného seriálu pyšnící se koeficientem 10, nejúspěšnější posádka soutěže tedy získá víc bodů než vítězové zbývajících tří soutěží dohromady.
O to větší motivací mají Štajf s Černochem, na jejichž Subaru Impreza Spec C bude tentokrát nalepeno startovní číslo 2. Převaze jiných značek bude tentokrát bílomodrý vůz čelit jako jediné Subaru na trati rychlostních zkoušek.
„Moc se na soutěž těšíme. Další start v barvách Czech National Subaru Teamu pro nás bude znamenat cenné zkušenosti, které bychom při domácích soutěžích nikdy nemohli nasbírat,“ pochvaluje si účinkování v reprezentaci dvaatřicetiletý pilot.
„Místní tratě jsou zase něco nového, jsou jakousi kombinací těch našich a chorvatských, na kterých jsme letos v EP závodili. Chorvatským erzetám se maďarské podobají svým technickým charakterem, našim zase povrchem. Asfalt je na nich ale ještě rozbitější než u nás, takže jsou uskákané a na štěrčíku notně kloužou. Je to ale zase jiné smýkání než bylo smýkání v Chorvatsku. Na jihu klouzal asfalt sám o sobě díky svému složení, povrchy ale byly rovné,“ srovnává pražský jezdec.
K trati měl ale drobné připomínky spolujezdec Jiří Černoch: „Budapešťská rally má klasický problém soutěží s centrem v hlavním městě. Už při seznamovacích jízdách jsme se proplétali v zácpách a rychlostní zkoušky jsou od centra soutěže hodně daleko. Navíc itinerář tu není v takové kvalitě, na jaký jsme zvyklí z domova nebo z Chorvatska. Ale abych nehledal jen negativa – zajímavou formou je tu pojednán páteční prolog. Ten je sice povinný, nezapočítává se ale do hodnocení soutěže. Posádky tak mohou pro diváky předvádět veselé kousky bez rizika časové ztráty. To by mohla být zajímavá inspirace i pro naše pořadatele…“
V průběžném pořadí EP – střed patří Vojtěchu Štajfovi třetí příčka, což bylo i jeho loňské umístění na konci sezóny. I letos je zřejmé, že na suverénního Václava Pecha už nikdo stačit nebude, o druhou příčku by se ale posádka bílomodrého Subaru Impreza Spec C chtěla ještě poprat. O současném průběžném pořadí na druhé a třetí příčce totiž rozhodly necelé dvě vteřinky, které už nestihl Štajf stáhnout při Bohemii na Václava Arazima.
Jejich souboj v Budapešti tak bude o to pikantnější. „Máme proti některým našim českým soupeřům drobnou nevýhodu v tom, že jsme tu poprvé,“ připomíná jezdec své postupné sbírání zahraničních zkušeností a naznačuje, že boj o evropské body bude tentokrát hodně složitý:
„O domácích maďarských posádkách vůbec nemluvím, ty samozřejmě tratě znají ještě lépe. Ani ony nepojedou určitě pomalu, na rozdíl od nás navíc poté nemusejí chystat auto pro nadcházející Barum rally, která čeká za dva týdny nás. My ale v Maďarsku určitě nechceme udělat ostudu a pojedeme naplno hned od začátku!“
Budapest Rally startuje již zmíněným pátečním prologem, nejúspěšnější posádky jsou očekávány na cílové rampě v neděli 13.8. po obědě.
Karel Špaček
Media team
|