www.car.cz
 

Rozhovor se Štěpánem Vojtěchem před Rallye Deutschland 2006
     11.8.2006 22:20 - tisková zpráva


Po téměř dvouměsíční odmlce seriálu Mistrovství světa se opět rozběhnou motory závodních speciálů. U lucemburských hranic odstartuje 11. srpna jeden z nejrychlejších závodů – Rallye Deutschland. Na startovní listině nechybí Czech OMV Rally Team se svým Peugeotem 307 WRC. Před odjezdem jsme vyzpovídali pilota českého týmu, Štěpána Vojtěcha.

 

Za pár dní odstartuje Rallye Deutschland. Co všechno všechno vás před startem čeká?

Musíme si ujasnit především logistické věci, jako je vyslání „čety“, která se bude starat o tréninkové auto, catering, atd. Do Německa odjíždíme už během neděle, abychom mohli v pondělí převzít potřebné dokumenty, GPS pro trénink a tak dál. Z těch organizačních věcí je toho docela dost. No a pak nás samozřejmě čeká trénink.

Kde bude umístěno zázemí týmu, servis, ….?

Servis by měl být umístěn, stejně jako v loňském roce, v blízkosti jezera Bodensee. Takovou malou „perličkou“ je to, že v letošním roce budeme mít tu čest být společně s ostatními závodními týmy. Měli bychom sousedit s týmem Vodrian.

Jaký je program na vlastní Rallye Deutschland? Kdy začínáte tréninky, shake-down a start?

Harmonogram MS je pokaždé identický. To znamená, že v úterý a ve středu probíhají seznamovací jízdy (vždy dva průjezdy s GPS, které monitorují, aby nebyla překročena maximální povolená rychlost), ve čtvrtek ráno shakedown a potom nás čeká takové malé zpestření v podobě závodu vodních skútrů. Večer pak představení posádek a v pátek první závod.

Už víš s jakým číslem budete startovat?

Podle startovní listiny, která se může ještě trochu změnit, to zatím vypadá, že pojedeme se startovním číslem 23.

Máš na Rallye Deutschland svého favorita? Kdo si myslíš, že bude nejrychlejší?

Myslím si, že historicky a i podle zatím rozjeté sezony všechno hovoří pro Sebastiana Loeba, který, pokud si dobře pamatuji, vždy když v Německu startoval, tak vyhrál. Takže má asi největší předpoklady, navíc asfalt je jeho doménou. Ford se mu to jistě bude snažit znepříjemnit, nicméně vše hovoří pro Sebastiana, takže já tipuji jeho.Uvidíme, myslím, že i Martin Colhol se bude snažit „tlačit na pilu“. Ve Španělsku dokázal, že auto je na asfaltu velmi rychlé, nicméně stálost výkonu spíš hovoří pro Sebastiana Loeba.

S Peugeoutem 307 WRC pojedeš teprve druhý závod. Čekají Vás ještě nějaké změny v nastavení vozu?

Bohužel nás žádný test už nečeká. Do auta usedneme až při shakedownu. Ladili jsme možnost pro ještě krátké nastavení na tovární gumy, které jsou trochu jiné než jsme zvyklí, nicméně z mnoha důvodů to nebylo možné. Budeme tak vycházet ze zkušeností v nastavení pro MS. Jsme i, po zkušenostech z Bohemky, klidnější. Tam si myslím, že jsme se relativně rychle dostali na slušnou úroveň a chtěli bychom v tom dál pokračovat.

Během krátkého testování a potom během Rally Bohemia jsi měl šanci „osahat si“ auto. Manfréd Stohl, který už má za sebou víc než sto startů MS ovšem říká, že testování není nikdy dost, přesto dokážeš už teď odhadnout svoji rychlost, resp. na kolik procent již využíváš potenciál vozu?

To se dá takto těžko říct, protože máme najeto opravdu málo kilometrů. Pro nás bylo dobré měřítko, že jsme v závodním tempu byli schopni držet krok a ve srovnatelných podmínkách i na brzdách porazit Honzu Kopeckého. Ten má již velké zkušenosti a fungováním se řadí mezi širší špičku MS. To je pro nás dobrý ukazatel a určitě máme potenciál zrychlovat. Nejsem ale zatím schopen říct, jak moc jsme auto využívali, ale určitě to během závodu na Bohemce bylo ještě se značnou rezervou.

Trať Rallye Deutschland znáte již z loňského roku. Která z rychlostních zkoušek ti nejvíce sedí?

Protože mám rád nové a neznámé věci, tak se mi hodně líbila páteční etapa ve vinicích. Loni se nám tam podařilo zajet i slušné časy.

OMV uspořádalo již podruhé soutěž o cestu na Rallye Deutschland ve fandícím autobuse. Takže české zastoupení v publiku jistě bude. Na co bys ale do Německa nalákal ostatní fandy?

Já si myslím, že fanoušci budou jistě, po dvouměsíční abstinenci seriálu MS, natěšení. Po takovém trochu „rally půstu“ bych řekl, že jde o vrchol tohoto sportu, který se navíc „roztočí“ nedaleko našich hranic. Je tam vždycky úžasná atmosféra. Moc mě loni překvapili čeští fanoušci. Připadal jsem si jako na soutěži doma. Tolik vlajek a jakou atmosféru vytvářeli. Paráda! Tohle je nezapomenutelné a nenahraditelné. Takže si to nikdo určitě nenechte ujít.

Czech OMV Rally Team po úterním tréninku

Během úterý Štěpán s Michalem trénovali první etapu, včetně dvou nových rychlostních zkoušek a část třetí nedělní etapy. „Jedna z těch nových RZ  mi připomíná trochu Bohemku nebo náš mistrák, kde je trať hodně technická a to se mi líbí. Ta druhá se jede mezi vinicemi a jestli se nepletu, jede se  v opačném směru, než v roce 2004. Je hodně nepřehledná a zamotaná, přejíždějí se různé odbočky a to se mi úplně nezamlouvá,“ komentuje Štěpán Vojtěch dvě rychlostní zkoušky, které pojedou všichni závodníci poprvé. Celkově si první den tréninku Štěpán pochvaluje: Začátek rallye a ostatní zkoušky, které jsme dnes trénovali jsou stejné jako v loňském roce, takže si myslím, že o zásadních místech bychom měli vědět. Dnešní trénink se mi velmi líbil.“


V závodech Mistrovství světa jsou v tréninku povoleny pouze dva průjezdy a závodníci musí používat GPS, což pro ně znamená, dodržování maximální povolené rychlosti. „Musím říct, že už jsme na to docela zvyklí, nicméně jsou opravdu kladeny větší nároky na to, aby člověk ve dvou průjezdech udělal vše správně, protože je tu minimální možnost na eliminaci chyb,“ vysvětluje náročnost tréninků Štěpán a dodává: „Máme velkou výhodu, že máme většinu trati napsanou z loňského roku, takže už v prvním průjezdu mi Michal diktuje a nemusíme trať psát. Vzhledem k tomu, že jsou jen dva průjezdy, je velmi ošemetné přijet s prázdným blokem. V prvním průjezdu se trať napíše a v druhém průjezdu se trať kontroluje a dělají se drobné opravy. To pro nás je tedy takové ulehčení, protože můžeme používat rozpisy z loňského roku.“

Dnes je na programu Rallye Deutschland další tréninkový den. Na posádku Czech OMV Rally Teamu čeká trénink druhé etapy a zbývající část nedělní třetí etapy. „Dnes máme na programu trénink složitých vložek na Panzerplatte, kde se nám loni příliš nedařilo a k tomu zbytek nedělní etapy. Musíme se hodně soustředit abychom v části závodu ve vojenském prostoru byli naprosto bezchybní. V loňském roce jsme tu měli premiéru a na téhle RZ jsme najeli vůbec první tréninkové kilometry na MS. Bylo to pak také znát na rozpise. Proto věřím, že po zkušenostech, které nyní máme a díky tréninkům, na kterých se snažíme maximálně soustředit, dopadne všechno dobře a podaří se nám zajet dobrý výsledek.“ dodává Štěpán k dnešnímu tréninku.

Shakedown je na Rallye Deutschland naplánován na čtvrtek 10.8. s délkou 3,18 km. Večer pak čeká všechny účastníky ve městě Trier slavnostní zahájení závodu, který bude odstartován v pátek 11.8. v 8.30 hod u jezera Bostalsee. Celková délka tratě je 1.300,48 km a je rozdělena do 3 etap, které zahrnují 19 rychlostních zkoušek o délce 351,55 kilometrů. Cíl závodu bude v neděli 13.8. přibližně ve 12.24  hod. opět ve městě Trier.

Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem mají za sebou první tréninkový den na OMV ADAC Rallye Deutschland 2006.  Poprvé v závodech mistrovství světa nemuseli psát rozpis do čistého bloku. Až na dvě nové rychlostní zkoušky, jsou tratě letošního závodu shodné s předchozím ročníkem, a tak mohou čerpat informace z loňského rozpisu.

Oficiální týmové stránky : http://www.tsvteam.cz/

Oficiální stránky  Německé rallye zde : http://www.omv-adac-rallye.de/


 
 
Fotogalerie:   Rallye Pelhřimov 2006 - memoriál Tomáše Vojtěcha od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose