Na Most o víkendu dýchla také nostalgie z bývalé NDR 16.8.2006 08:05 - Vladimír Rožánek
Při mosteckém Race Car Weekendu byly opět vidět napínavé souboje zónového mistrovství MMČR na okruzích. Po mosteckém okruhu kroužily nejen cestovní vozy D4 a formule NF1400, ale tentokrát také ČP Škoda Octavia Cup a německý historicky zavánějící seriál Haigo, pro formulové a cestovní vozy z éry poháru míru a přátelství.
Při vytrvalostním závodě divize 4 pro cestovní vozy dominoval dlouhou dobu Mercedes CLK DTM s posádkou Charouz-Nimč-Janiš. Za nimi se velmi nadějně zpočátku držela dvojice Robert Šenkýř – Michal Dolák na BMW GTR V6, ovšem při souboji s Robertem Perglem, který jezdil na Ferrari 430 GT poškodili vůz. Michal pak ještě za údajné předjíždění pod žlutou vlajkou dostal průjezd boxy a konečnou znamenaly zastávky v boxech po kolizi s Ferrari, která zablokovala ABS a zasekla centrální matici levého zadního kola. V závodě dojela posádka Šenkýř-Dolák až devátá.
Nejlepší skončila v cíli vytrvalostního závodu nakonec posádka Bezák-Studenič s Porsche 911 GT3 Cup. Velmi pěkné druhé místo obsadil Renauer Motorsport, který jezdí letos FIA GT. Třetí Porsche v cíli znamenalo bronzovou medaili pro Konopku s Rosinou. Robert Pergl dokončil na 5. místě a nejlepší dvoulitr s Páralem a Maděryčem na Audi obsadil 6. místo. Tentokráte se v D4 sešla skvělá konkurence vozů Porsche, kterých přijelo 8 a Jan Vonka jel ještě sprint. Závod okořenilo mnoho rozbitých vozů a BMW GTR Marcela Kusína dopadlo zřejmě nejhůř a karoserii bude potřeba zřejmě vyměnit.
Sprint D4 znamenal vítězství Antonína Charouze s DTM, za ním velmi sympatickým výkonem ve střídavě deštivém závodě dojel Polák Maciej Stanco s Porsche 997 Cup a třetí místo obsadil jeho kolega Marcinkiewicz. Ferrari 360 Petra Vacíka dorazilo do cíle čtvrté, následoval Maděryč s Audi A4 a Robert Šenkýř na BMW GTR. Za ním dojely 3 vozy Porsche s piloty Vonkou, Konopkou a Lukasem z Polska.
Pěkně proháněl konkurenci na vodě také další z Poláků Kotarba, ale jeho Seat Leon Supercopa nakonec dokončil až čtrnáctý. Nedařilo se však vítězi z vytrvalostního závodu a Bezák skončil s Porsche až sedmnáctý, hned za Machánkem. Ve sprintu nestartoval Pergl s Ferrari, Nimč s Mercedesem také dlouho nekroužil a špatně dopadl tým K+K racing, když nedokončil ani jeden vůz. Veselo však nebylo ani v Internet Expres Prima teamu Šedivý a Urban také cíl neviděli a Forman s Audi dojel patnáctý.
Národním formulím v divizi 3 kraloval Igor Lešínský na Van Diemen v obou závodech. Objevil se i Václav Glogar s formulí Koenig a za ASK formule Havířov startoval David Moravec na VZ91. Nedařilo se Palmimu, který první závod nedokončil a v druhém obsadil až 5. místo. Třetí a druhé místo patřilo nadějnému Michalu Procházkovi na Deltě IV.
Závodům historických cestovních vozů dominovalo po oba dny BMW 2500 Michaela Mayera a formulové vozy s velice pestrým polem opanoval Němec Nils Holge Wilms na konstrukci MB 90 s šetnáctistovkovým motorem.
Čtvrté a sedmé místo předvedl Adam Klus s Avií 1600 a starý známý z Interserie – Němec Tanzmann dojel jednou čtvrtý s Estonií 25. K vidění v tomto velmi kvalitním poli historických monopostů byly však i vozy Mega, MT77, Rizza, nebo Scarab. K vidění byl i ČP Škoda Octávia Cup, kterému vládl Janák, ale o napínavé souboje nebyla nouze.
D4 vytrvalostní:
Bezák/Studenič - Porsche 911 GT3 CUP
Knauss/Jurasz/Schunk – Porsche GT3 RS
Konopka/Rosina – Porsche 911 GT3
Machánek/Bárta – Porsche 911 GT3
Pergl/Vassiliev – Ferrari 430 GT
Páral-Maděryč – Audi A4 ST
D4 sprint
Charouz – Mercedes Benz CLK DTM
Stanco – Porsche 997 Cup
Marcinkiewicz – Porsche 911 GT3 Cup
Vacík – Ferrari 360 MenX
Maděryč – Audi A4 ST
Šenkýř – BMW GTR V6
Vonka – Porsche 996
Konopka – Porsche 911 GT3
Divize 3
1. závod
|