www.car.cz
 

DRAGSTERY a jejich třídy a rozdělení. Základní údaje
     tisková zpráva


DRAGSTERY A JEJICH TŘÍDY
Sériové motocykly jsou motocykly bez úprav, které mají TP, RZ a platnou STK. A pro sériové motocykly jsou třídy Street 10,5 a dvě nové třídy Street Twin 1 a Street Twin 2.
Třída Street 10,5 je určena pro sériové motocykly bez úprav a rozdílu objemu motoru.
Je určena pro všechny, kteří mají sériový motocykl a chtějí si zazávodit. Omezením v této třídě je čas 10,5 s na 1/4 míle (7,0 s na 1/8 míle). Z technických předpisů vyplývá, že motocykl může být přetryskován, nebo mít Power Commander, libovolný vzduchový filtr a výfukové potrubí může být nehomologovaného typu. Jinak nesmí být motocykl jakkoliv upravený.

Pro nadšence a obdivovatele motocyklů Harley Davidson, kteří mají velký zájem se na těchto závodech ukázat, se rozdělila třída Custom Twin na třídy Street Twin 1 a Street Twin 2. Rozdíl mezi těmito dvěma třídami je v obsahu a výkonu motorů. Ve třídě Street Twin 1 mohou jezdit dvouválcové sériové motocykly typu Chopper, Custom a Cruiser s motorem max. obsahu 1450 ccm (88 cui) a motocykly Harley Davidson s max. obsahem motoru – Sportster 1228 ccm (74cui), Evo Big Twin 1340 ccm (80cui), Twin Cam 1450 ccm (88cui). Ve třídě Street Twin 2 mohou jezdit sériové dvouválcové motocykly typu Chopper, Custom a Cruiser s motorem max. obsahu 1850 ccm (113cui) a motocykly Harley Davidson s max. obsahem motoru Sportster 1573 ccm (96cui), Evo Big Twin 1850 ccm (113cui), Twin Cam 1690 ccm (103cui), V-Rod 1131 ccm (69cui), Buel 1228 ccm (74cui).

Upravené motocykly jsou už opravdové závodní motocykly, které jsou vybavené motorem pocházejícím ze sériové výroby s platným Průkazem sportovního motocyklu bez RZ. Pro ně je určena třída Modi Twin a Super Street Bikes. Třída Modi Twin jsou upravené motocykly s dvouválcovým motorem. Třída Super Street Bikes (dříve Modi Four) jsou upravené motocykly vybavené motorem bez rozdílu objemu a počtu válců. Technické předpisy jsou plně převzaty z evropské Super Street Bikes a již teď je jisté, že o tuto třídu bude velký zájem. V obou těchto třídách je možné použít pro zvýšení výkonu turbo, mechanický kompresor nebo přeplňování N2O. Je možné použít sériový upravený rám, nebo rám vlastní konstrukce.

 Pneumatiky však nesmí být závodní typu „slick“ ale musí být pro silniční provoz s max. hloubkou dezénu 2 mm. Nesmí se používat tzv. Wheelie Bars – opěrná kolečka. Speciály jsou motocykly pro závody dragsterů speciální konstrukce. Musí mít platný průkaz Sportovního motocyklu bez RZ. Pro ně jsou třídy Junior Dragster, National Dragster a Competition Dragster. Třída Junior Dragster je určena pro naše nejmenší jezdce a je omezena obsahem motoru max. 50ccm.

Třída National Dragster je jakousi třídou malých, ale plnohodnotných dragsterů. V této třídě je definovaný max. obsah pro 1-2 válcové motory 750 ccm, pro 3 a více válce 600 ccm. Třída nejsilnější Competition Dragster je třída speciálů bez rozdílu objemu motoru, kde si konstruktéři při stavbě přijdou opravdu na své. Jsou to nejsilnější stroje jaké u nás jezdí. V této třídě startují motocykly s výkonem nad 300 HP. Naši jezdci zvládají čtvrt míle za méně než 8,5 s a cílem projíždějí rychlostí přes 250 km/h.


Všechny úpravy a stavby motocyklů se řídí Technickými předpisy pro Dragstery.

Jezdci mohou startovat v kožené jednodílné, nebo dvoudílné spínací kombinéze. Obuv jezdce musí být z kůže a musí být tak vysoká, aby byly chráněny kotníky a tvořila spolu s oděvem úplnou ochranu. Jiný materiál než kožený smí být použit jak u kombinézy tak u obuvi, pokud vyhovuje požadavkům FIM. Jezdec musí mít kožené ochranné rukavice. Ochranná přilba musí mít homologaci 04 a výše.

Czech Drag Centrum
tel.: 604 640163
e-mail: oknebl@quick.cz
www.dragster.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose