Interserie Endurance 100 Trophy již brzy v Mostě Pavel Jelínek
Českému divákovi se představí již 34. závodní sezóna Interserie.Pomalu se Interserie stává jednou z nejdéle jezdících evropských sérií. Začala se jezdit v roce 1970 a postupně si získávala oblibu. Tento pohár patří už léta do programu mosteckého autodromu,vloni zde slavila 20. jubileum. V Intersérii se za ta léta představili takový závodníci jako Mauro Nesti, Volker Merl, Bob Wollek, Paolo Barilla, Klaus Ludwig, Danny Ongais, Manuel Reuter, nebo Walter Lechner. Mezi bývalé úspěšné závodníky můžeme zařadit také Miroslava Adámka. Ten se účastnil Interserie na strojích Gebhardt JC 842, HSS Audi Turbo a také Argo C2 Ford Cosworth při jeho posledním startu.
Kdysi Intersérie sloužila jako výplň mezi závody MS prototypů, a tak tovární teamy neváhaly využít možnost pronajmout své drahé stroje. Postupně se zánikem MS prototypů se vytrácely závodní vozy až v roce 1997 byl zrušen závod na maďarském Hungaroringu. Na startu se totiž sešlo jen několik vozů z bývalé skupiny C a ještě o něco méně starších oplechovaných formulí F1 a Indy Car. Proto se vedení Interserie rozhodlo startovat bez vysokých nákladů na pořádání závodů a od roku 1999 se jezdí Interserie podle regulí klubového závodění, bez patronace FIA. Každý účastník těchto závodů musí být členem Interserie I.S.O. a platit poplatky za závody, letos 5000 eur za celou sezónu, dále pak startují ostatní jako hosté a nemají možnost bodovat do poháru Interserie, ti zaplatí 1300 euro.
Letos se promotér těchto závodů F. Dudichum rozhodl vrátit závody tam, kam patří. Auta letos budou bojovat v populárním stylu závodů LeMans. K vidění budou jak prototypy LMP, SR, CN, ale také vozy GTP, GT, či N-GT. Startovat zde mohou také originální vozy Can-Am. Dalším vozem, který budeme moci obdivovat je Zauber X Challenge, prototyp s motocyklovým motorem (1300ccm). Bude se skutečně na co dívat.
Jezdit se bude na 100 minut plus jedno kolo a na první závod zavítá Interserie Endurance 100 Trophy na mostecký autodrom 16. Května. Ve startovní listině by se měli objevit závodní team Seppa Renauera, jenž vloni jezdil u nás D4, či Robieho Stirlinga s vozem Nasamax Reynard LMP. Dalším jezdcem, kterého letošní koncept série zaujal je Robert Römer s Porsche 993 GT3. V teamu musí být min. 2 jezdci, každý ujede nejméně 30% závodu. Team musí také zastavit v boxech na min. 180s. za závod..
Závod je také zařazen do českého poháru pro sportovní prototypy. Mezi posledními novinkami, o kterých se spekuluje, je návrat úspěšného PRC, se kterým vloni startoval Michal Dolák v MM ČR D4 do tohoto českého poháru. Prototypy letos do divize 4 nepatří, a tak je tento pohár dobrým uplatněním pro tyto vozy.
Další termíny mimo Mostu a Oscherslebenu jsou ještě zahaleny rouškou tajemnou. Ještě není potvrzen ani start na Salzburgringu v Září. Uvidíme na jaké okruhy ještě tento seriál zavítá. Důležité pro české příznivce je start na mostecké dráze 16. Května a druhý termín 22.8.se představí společně s německým GTP weekendem. Sponzory této série zůstávají Lista, BBS, Pierre Larousse a Griffner Pulverbeschichtung . Pro televizní diváky přinese krátký 10 minutový sestřih každého závodu televize DSF, ve svém magazínu Motodrom.
Vláďa Rožánek, www.car.cz
|