Švýcarsko zřejmě rozhodlo o titulech vrchařských Mistrů Evropy. Michlovi chybí body 22.8.2006 09:41 - tisková zpráva
Vrchaři startovali o uplynulém víkendu, 19. a 20. srpna, ve švýcarském Sant Ursanne do předposledního podniku letošní série Mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu. Rychlá trať dlouhá 5139 metrů vyhovovala především vozům se silnými motory - jediné zatáčky, které vlastně stojí za řeč, jsou tři vracečky těsně před cílem. A ačkoli byla polovina srpna, ze dvou variant počasí, které letos provázejí závody, byla opět na řadě ta mokrá.
Po třetím sobotním tréninku, který se jel za bouřky a jejž naprostá většina jezdců s monoposty vynechala, zatímco ostatní jeli velmi opatrně, byla situace mezi českými jezdci různorodá: Jaromír Malý s druhým tréninkovým časem ve skupině A se pouštěl do opravy diferenciálu (nakonec se nepodařilo a tým musel odjet domů dříve), Petr Vojáček odjel se skupinou SP pouze jeden trénink - měl potíže s ventily, Milan Svoboda vedl mezi dvoulitrovými formulemi, Otakar Krámský se dostal před Laszlo Szasze i Fausta Bormoliniho, a Dan Michl se s čerstvě vyměněnou převodovkou a palivovým čerpadlem pohyboval na třetím místě.
V neděli měli jezdci absolvovat opět tři jízdy, tentokrát závodní. Ke startu nastoupilo sto třicet vozů, o dvacet méně, než do tréninkových jízd, většina z nich však soupeřila pouze v národním šampionátu. Jezdců, kteří byli klasifikováno do Mistrovství Evropy, bylo v kategorii cestovních i sportovních vozů shodně po třiceti.
Ve skupině N se opět nejlépe dokázal prosadit JörgWeidinger (BMW M3), na druhém místě dojel český zástupce Vladimír Doubek (BMW M3) a třetí byl Peter Jureňa (Mitsubishi Evo VII). Skupinu A vyhrál také Němec Alfred Hilger (BMW M3), druhý byl také Čech Dan Michl (Škoda Octavia KitCar), a na třetím místě dojel Francouz Jean-Marc Salomon (Opel Astra).
Ve skupině SP se opět nejlépe dařilo Bedinimu, italskému jezdci s licencí Monte Carla v Alfě Romeo 147, druhý dojel Petr Vojáček s týmž vozem, a třetí skončil David Losman (Peugeot 306). Skoro by to vypadalo, že druhá místa byla v tomto závodě v kategorii 1 předurčena pro české jezdce - ale není tomu tak. Ve skupině GT zvítězil domácí Nicolas Bührer s Porsche GT3, a na druhém místě dojel Silvano Brandi se svým Chevroletem Corvette C.
Mezi sportovními vozy byl nejrychlejší Lionel Regal s třílitrovou formulí Reynard 95B - jeho letošní sbírka bodů obshauje tři dvacítky za první místa a jinak nic. Druhý dojel, stejně jako ve francouzském závodě, Eric Berguerand, a body za třetí místo si odvezl Jean-Daniel Murisier. Na Fausta Bormoliniho zbyla čtvrtá příčka, vedoucí jezdec žebříčku Giulio Regosa dojel pátý, Otakar Krámský šestý a za sedmým Laszlo Szaszem byl konečně nejrychlejší jezdec z dvoulitrových formulí, Milan Svoboda.
Švýcarského závodu se zúčastnily také čtyři dámy, které byly klasifikovány ve vlastním „poháru“: nejrychlejší byla již tradiční účastnice ME a nositelka slavného příjmení Španělka Angela Vilarino (Coloni 2000), druhé místo získala Italka Gabriella Pedroni (Lola B9950), pro třetí cenu si dojela domácí Anny Frosio s Caterhamem Super 7, a čtvrtou dámou za volantem byla také místní Sandra Turberg s Peugeotem 106 S 16.
Titul Mistra Evropy v kategorii 1, která se uděluje majiteli nejvyššího počtu bodů ze skupin A, N, SP a GT, letos s největší pravděpodobností opět poputuje do Německa - Jörg Weidinger od prvního závodu v Rechbergu neměl ve své skupině N konkurenci a vyhrál všechny závody této sezóny, které dojel, což se jeho souputníkům z první poloviny roku, tj. Danu Michlovi a Piergiorgio Bedinimu, nepodařilo.
Dan Michl se svou dvoulitrovou Škodou Octavia KitCar sk. A nedojel závod v Rieti a švýcarský závod na rychlé trati pomohl k vítězství Alfredu Hilgerovi s třílitrovým BMW M3, čímže je pro Michla cesta k titulu uzavřena, ale bojovat o druhé místo bude určitě. Piergiorgio Bedini ve skupině SP v Rieti sice dojel, ale až na čtvrtém místě, a ani vítězství ze Sant Ursanne už mu na cestě k titulu evropského šampióna pravděpodobně nepomůže.
V kategorii 2, kde jsou klasifikování jedci skupin CN a E2, se celosezónní boje neodehrávaly, jezdci se na stupních vítězů střídali takřka spravedlivě, nicméně nejúspěšnější byl zcela jistě Giulio Regosa, který jezdí s třílitrovou formulí Lola ve skupině E2 a nyní má před druhým v pořadí, Faustem Bormolinim, bezpečný náskok 23 bodů.
Na třetím místě mezi sportovními vozy je nyní Renzo Napione, a pod italskými jezdci obsazenou špičkou vykukuje na čtvrtém místě Otakar Krámský.
Na posledním závodě v chorvatském historickém městečku Buzetu se 17. září rozdělí poslední body této sezóny. Definitivní Mistry Evropy v závodech automobilů do vrchu můžeme tedy začít oslavovat za necelý měsíc.
PR
|