Nebýt defektu, zajel by ve Finsku Valda další slušný výsledek 23.8.2006 13:02 - tisková zpráva
Nebýt defektu, mohl být další slušný výsledek
JYVÄSKYLÄ – Pouhý týden po OMV ADAC Rallye Deutschland se veškerý kolotoč světových soutěží včetně šampionátu juniorských jezdců přesunul na sever do okolí Jyväskylä, kde se odehrála Neste Oil Rally Finland.
Povzbuzena výborným třetím místem z Německa se do Finska vydala také česká posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Na rozdíl od asfaltových úseků je tentokráte čekala typická finská šotolina. „Týden mezi soutěžemi je velice krátká doba, bylo obtížné vše včas stihnout. Nejen pro posádku, ale hlavně pro tým, který se musel přesunout pomocí trajektu a ještě poté přestavět auto na šotolinu,“ naznačil nelibost nad extrémně nahuštěným programem Valoušek.
Po bezproblémovém shakedownu byla na programu během čtvrtečního večera diváky hojně navštěvovaná superspeciální zkouška na místním hyppodromu. Pro výsledek jsou však rozhodující rychlostní zkoušky v místních lesích, které se vyznačují velmi vysokými průměrnými rychlostmi. A právě za těchto podmínek bývají nepřekonatelní seveřané. Málokdo, jehož rodný list nebyl vystaven v některé ze severských zemí, dokáže na této soutěži uspět.
A právě Pavel Valoušek byli společně s Guyem Wilksem jedinými, kteří dokázal mezi juniory držet se seveřany krok. Bohužel, již třetí rychlostní zkouška znamenala pro otrokovického konec nadějí. „Ve velké rychlosti jsme o nějaký kámen prorazili pravou přední pneumatiku. Do cíle zbývalo pět kilometrů a tak jsme se rozhodil dojet na defektu až do cíle. Bohužel se při tom poškodila spojovací tyč řízení. Mezi rychlostními zkouškami jsme společně se Zdeňkem dokázali pomocí kurten provizorně zafixovat kolo.
To bylo uchyceno napevno v jednom směru, takže s ním nešlo zatáčet, ale s vozem šlo dojet do servisu, vyměnit spojovací tyž a ze ztrátou asi dvou minut pokračovat v soutěži. Bohužel nám tato oprava trvala příliš dlouho ao osm minut jsme však nestihli časovou kontrolu před následující rychlostní zkouškou a páteční etapa tak pro nás skončila,“ popsal smolnou událost Valoušek.
Pro zbývající dvě etapy tak třicetiminutová ztráta znamenala konec nadějí na dobré umístění v celkové klasifikaci. “Šance na dobrý výsledek byla pryč, přesto jsme se snažili jet rychle. S naším sobotním i nedělním výkonem jsme spokojeni, dokázali jsme zajíždět časy mezi první čtyřkou a na srovnatelných zkouškách jsme se oproti loňsku zrychlili. Škoda pátečního defektu, jinak bychom skončili v první čtverce,“ zhodnotil otrokovický jezdec své vystoupení.
Dalším podnikem juniorského světového šampionátu bude až říjnová Turecká rally, Pavel Valoušek se však již koncem tohoto týdne představí na Barum Rally Zlín za volantem Citroënu C2 S1600. „Barumka je moje srdeční záležitost a dělali jsme maximum, abychom mohli ve Zlíně startovat. Jsem velice rád, že se to podařilo,“ dodal závěrem Pavel Valoušek.
www.pavel-valousek.com
PR
|