F1 zavítá opět na nový a moderní okruh v Turecku 24.8.2006 10:28 - tisková zpráva
Loňský premiérový závod MS F1 v Turecku se stal velmi milým překvapením. Okruh v Istanbulu se architektu Hermannovi Tilkemu skutečně povedl, také zázemí autodromu snese ta nejpřísnější měřítka.
Fanoušci proto přihmouřili oči nad chaotickou dopravní situací a v mnohém orientálními poměry v miliónové metropoli. Na samotné trati zaujala zejména zatáčka č. 8, představující dle některých jezdců vlastně čtyři zatáčky v jedné. K dramatičnosti velké ceny přispívá fakt, že se tu dá poměrně snadno předjíždět. Značnému zatížení jsou v Istanbulu vystaveny díky několikanásobnému prudkému dobržďování brzdy. Piloti se musejí vyrovnat jak s hrbolatým a velmi špinavým povrchem, tak i s méně obvyklou jízdou proti směru hodinových ručiček
Ani z předchozí Velké ceny Maďarska neodjížděl tým Red Bull Racing s prázdnou. V zřejmě nejnapínavějším klání letošního roku dokázal David Coulthard vybojovat výborné páté místo a připsal si tak další čtyři body. Jeho výkon je o to pozoruhodnější, že po několika kontaktech se soupeři projel cílem se znatelně poškozeným vozem.
Nedařilo se naopak jeho kolegovi Christianu Klienovi, který kvůli technickým problémům musel odstartovat z boxů a po několika kolech havaroval. Nedokončil ani Vitantonio Liuzzi, do něhož najel při předjíždění o kolo Kimi Räikkönen. Druhý člen Scuderie Toro Rosso Scott Speed si poměrně dlouho udržoval naději na bodový zisk, doplatil však na předčasné přezutí na suché pneumatiky a byl klasifi kován na 11. místě.
VC Turecka Okruh: Istanbul International Circuit Délka trati: 5338 m Počet zatáček: 14, 8 levých/6 pravých Počet kol: 58 Délka závodu: 309,356 km Největší dosahovaná rychlost: 330,3 km/h První VC: 2005 Poslední vítěz: 2005 – Kimi Räikkönen Nejrychlejší kolo v kvalifi kaci: 2005 – Kimi Räikkönen 1:26,797 (221,399 km/h) Nejrychlejší kolo v závodě: 2005 – Juan Pablo Montoya 1:24,770 (226,693 km/h) Loňské umístění Red Bull Racingu: Coulthard 7., Klien 8.
Sport Press
|