VC Turecka formule jedna - TRÉNINKY 26.8.2006 19:52 - tisková zpráva
Tisková informace k účasti týmů Red Bull Racing
a Scuderia Toro Rosso ve VC Turecka
Trénink
Pátek 25. srpna 2006
Výsledky 1. volného tréninku VC Turecka
1. K. Räikkönen McLaren 1:28,315 5
2. M. Schumacher Ferrari 1:28,777 4
3. J. Button Honda 1:28,785 5
9. R. Doornbos Red Bull 1:30,391 16
10. N. Jani Toro Rosso 1:30,576 22
13. S. Speed Toro Rosso 1:31,416 5
19. V. Liuzzi Toro Rosso 1:32,497 6
Výsledky 2. volného tréninku VC Turecka
1. S. Vettel BMW 1:28,091 29
2. F. Massa Ferrari 1:28,164 18
3. J. Button Honda 1:28,506 10
7. R. Doornbos Red Bull 1:28,848 15
13. N. Jani Toro Rosso 1:29,858 30
14. S. Speed Toro Rosso 1:29,890 20
20. V. Liuzzi Toro Rosso 1:30,551 17
22. Ch. Klien Red Bull 1:30,889 16
28. D. Coulthard Red Bull 1:31,540 10
Hlasy po tréninku:
Christian Klien, Red Bull Racing:
„Druhý trénink byl mnohem zajímavější, když jsem mohl jet tři kola a ne jen jedno zahřívací! Po trati se skvěle jezdí, moc se mně líbí. V první fázi bylo auto hodně vzdálené od optimálního nas-
tavení a trpělo velkou přetáčivostí. Změnili jsme proto setup
a bylo to lepší. Každopádně věřím v dobrý výsledek.“
Robert Doornbos, Red Bull Racing:
„Bohužel jsem měl problémy s autem, proto jsme nebyli kon-
kurenceschopní. Důležitější ale je, že u pneumatik jsme získali odpověď na otázku, co bude nejlepší. Na konci tréninku jsem měl drobný incident. Všichni chtěli zajet dobré časy, já také, a tak jsem se zapletl do hrátek s Alonsem. Šlo o to, kdo později půjde na brzdy, ale nic dalšího se už nestalo.“
Scott Speed, Scuderia Toro Rosso:
„Jako letos v mnoha jiných případech jedu i po tomto okruhu ve voze F1 poprvé v životě. Dá se těžko naučit. Domnívám se, že nejtvrdší to bude na Suzuce, ale tohle tady se zařadí hned za ni. Je to tu náročné, především táhlá levá zatáčka číslo osm. Jede se prakticky celá naplno a je to trochu šílené, i když nemáš pocit, že by to bylo nějak nebezpečné, protože je v ní dost místa.“
Neel Jani, Scuderia Toro Rosso:
„Domnívám se, že nás čeká těžký víkend, protože musíme zrychlit. Moje časy nemají velký význam, jelikož při mých nejrychlejších kolech jsem se vždy dostal do silného provozu. Naplánovaný program jsme dokázali absolvovat, myslím si ale, že na téhle trati budeme muset trochu zabojovat.“
Kvalifikace
Sobota 26. srpna 2006
1. F. Massa Ferrari 1:26,907
2. M. Schumacher Ferrari 1:27,284
3. F. Alonso Renault 1:27,321
4. G. Fisichella Renault 1:27,564
5. R. Schumacher Toyota 1:27,569
6. N. Heidfeld BMW 1:27,785
7. J. Button Honda 1:27,790
8. K. Räikkönen McLaren 1:27,866
9. R. Kubica BMW 1:28,167
10. M. Webber Williams 1:29,436
11. Ch. Klien Red Bull 1:27,852
12. P. de la Rosa McLaren 1:27,897
13. J. Trulli Toyota 1:27,973
14. R. Barrichello Honda 1:28,257
15. N. Rosberg Williams 1:28,386
16. Ch. Albers Midland F1 1:28,639
17. D. Coulthard Red Bull 1:29,136
18. S. Speed Toro Rosso 1:29,158
19. V. Liuzzi Toro Rosso 1:29,250
20. T. Monteiro Midland F1 1:29,901
21. S. Jamamoto Super Aguri 1:30,607
22. T. Sató Super Aguri 1:30,850
Hlasy po kvalifikaci:
Christian Klien, Red Bull Racing:
„S výsledkem v kvalifikaci jsem velmi spokojen. Navíc si myslím, že zítra odstartuji jako desátý, protože jeden ze soupeřů bude měnit motor. Vždycky, když jsem dnes vyjel na trať na nových pneumatikách, tak jsem se zlepšil. Trochu jsme změnili nastavení předního křídla, protože při agresivnější jízdě bylo auto lehce nedotáčivé. Vůz byl dobře vyvážený. Domnívám se, že jsme z auta dostali maximum. Můj tým odvedl dobrou práci a výborně mě pod-
pořil. Doufejme, že nám to zítra vyjde.“
David Coulthard, Red Bull Racing:
„Za normálních okolností bych se dnes do další fáze dostal. Můj první pokus se nepovedl, při druhém vyletělo přede mnou jedno super aguri z tratě a já musel zpomalit. Tím jsem ztratil půl sekundy, kterou jsem pak už neměl kde dohnat. Zkusil jsem to ještě v následujícím kole, ale moje pneumatiky již byly hodně opotřebované. Byla to prostě smůla.“
Scott Speed, Scuderia Toro Rosso:
„Spokojený moc nejsem, z nějakého důvodu byl náš výkon v kva-
lifikaci mnohem horší než v tréninku. Auto je ale přesto dobré
a očekávám, že v závodě budeme rychlejší. Dosahujeme vysoké maximální rychlosti a také v rychlých zatáčkách se auto chová dobře. Zatáčka číslo osm je skutečně něco mimořádného, tam na vás působí boční přetížení 5g. Sice to bolí, ale já to miluji!“
Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso:
„Totálně jsem to podělal, čekal jsem něco úplně jiného. Na mém autě jsme navíc objevili problém, který jsme nedokázali vyřešit. Tím se všechno ještě zhoršilo. Jsem zklamaný, protože jsem byl přesvědčen, že se dostaneme mezi nejlepších patnáct.“
Sport Press
|