Sports Car Challenge: Sinclair a Payr na bedně v Mostě 28.8.2006 17:05 - Vladimír Rožánek
Za místy přeháňkovitého počasí se jel v Mostě při víkendu trucků
další díl mezinárodního šampionátu sportovních prototypů s názvem
Sports Car Challenge. Zálusk na vítězství si před závodem
dělali hlavně Sinclair s Payrem a jejich vozový potencionál sliboval pěknou
podívanou.
V první deštivé jízdě se povedl nejlépe start Angličanu
Sinclairovi, ale zálusk na body měl také Payr na konstrukci PRC
s motorem Ford Cosworth F1. Rakušanu Payrovi svědčil déšť lépe a
dostal se před Sinclaira na Jade II Nissan V6. Nadělil mu pak
ještě do konce závodu celých 16 sekund. V druhé divizi pěkně zabojovali
především Truffer na PRC BMW a velmi překvapivě také nováček Peham na
voze PRC Honda, který proháněl na vodě i silnější stroje.
V Mostě nám chyběla mladá Švýcarka Hungebuhler
s Osellou, která by jistě vnesla do soubojů další jiskru. Gerd
Beisel ani tentokráte nezajel závod s novou Normou BMW 4,0, která musí
ještě na doladění podvozku a motoru, ale i s jeho PRC BMW 3,2 stačil zajet
3. místo v divizi jedna. Mezi GT vozy ve čtvrté divizi zaujal především
Patrick Ortlieb, který z rychlých lyží přesedlal do ještě rychlejšího vozu
Porsche GT.
Mezi GT vozy dominoval v sobotu Klaus Stanek, před
Sagmeisterem, kterého známe z republikových závodů na okruzích
v D4.
Druhý závod byl doslova a do písmene dramatický až do
konce. Angličan Sinclair před závodem obul slicky, ostatní mokré gumy,
když před jízdou zkropila autodrom menší přeháňka. Do čela šel tedy po
startu Payr a Sinclair se propadl do hlouby pole, kde bojoval sám se
sebou a dvoulitrovými prototypy.
Pak však přeháňka ustala a začal se posouvat dopředu, nakonec dojel jak
třetího Beisela, tak i doposud vedoucího Payra a v poslední zatáčce
si drzým útokem dojel pro vítězství, které už měl Payr naplánováno.
Třetí místo opět zbylo na Beisela, jehož výkon se oproti sobotě trochu zlepšil.
Druhé divizi slabších prototypů opět poroučel nováček Peham a stal se tak velmi
příjemným překvapením mosteckého závodu, motor Honda fungoval na výbornou.
Favorit Truffer v zahřívacím kole zjistil, že jeho vůz nefunguje,
tak ho raději odstavil. Pěkným výkonem si zasloužil druhé místo v divizi
Matzinger na PRC Opel a třetí dojel Munch s Normou M20 Honda. GT
vozy ze čtvrté divize byly na suchu relativně pomalejší a nejlepší Kurt
Peter skončil celkově až desátý.
Zbylé příčky na stupni vítězů si odvezli Sagmeister a Zumstein na vozech
Porsche GT:
V Mostě se objevila nová jména a tito jezdci si nevedli zle.
Peham předváděl velice kvalitní časy v dvoulitrových
prototypech, bývalý motocyklista Schultis skončil dvakrát v divizi
pátý, akorát Bermes s PRC Opel se učil a dojížděl na
chvostu.
Škoda neúčasti mosteckého Michala Doláka se strojem PRC Ford
Cosworth F1, kterému opět při testech nefungoval motor.
Už loňská sezóna ukázala, že motory Ford Cosworth DVR neprokazují vysokou
výdrž. Nestartoval však ani Pavlík, který s Picchiem LMP nedokončil
letos ani jediný závod.
Výsledky SCC Most:
1.jízda
Wolfi Payr (A) PRC Ford Cosworth F1 D1
Tony Sinclair (GB) Jade II Nissan V6 D1
Pius Truffer (CH) PRC BMW C3 D2
Joerg Peham (A) PRC Honda D2
Klaus Stanek (A) Porsche GT D4
Gerd Beisel (D) RC BMW 3,2 D1
K. Heinz Matzinger ( A) PRC Opel C3 D2
Gerhard Munch (D) Norma M20 Honda CN D2
2.jízda
Tony Sinclair (GB) Jade II Nissan V6 D1
Wolfi Payr (A) PRC Ford Cosworth F1 D1
Gerd Beisel (D) RC BMW 3,2 D1
Joerg Peham (A) PRC Honda D2
K. Heinz Matzinger ( A) PRC Opel C3 D2
Gerhard Munch (D) Norma M20 Honda CN D2
Peter Kormann (D) PRC BMW C3 D2
Mirco Schultis (D) PRC Honda CN D2
Další představení této série bude hostit Podzimní cena
Brna a jsme opět zvědavi na výkony dvojice Siclair – Payr, která bojuje
o celkové vítězství ve Sports Car Challenge 2006.
Vláďa Rožánek
|