Velkolepá Matador Czech Truck Prix 2006 !! Povedla se. 28.8.2006 18:37 - tisková zpráva
Český svátek tahačů v Mostě dopadl nejlépe pro španělského jezdce Albaceteho, který celkem čtyřikrát vyhrál a zlepšil dokonce svůj vlastní loňský traťový rekord. Poté, co v sobotu získal v mistrovském závodě druhé místo mladík Lacko, v neděli byl dokonce dvakrát druhý další český trucker David Vršecký.
Desetitisíce diváků nadšeně aplaudovaly také bojům sportovních vozů a prototypů ze Sports Car Chalenge 2006 a dvěma letošním posledním bitvám pohárových octavií, v nichž loňský titul nakonec opět obhájil Jiří Janák.
Antonio Albaccete na stroji MAN TGA 410 v Mostě neměl konkurenci. V sobotním oficiálním měřeném tréninku zajel dokonce čas 2:04,571, což obnáší průměrnou rychlost 123,978 km/h a svůj loňský rekord mostecké trati tak posunul skoro o čtyři sekundy. Své sobotní vítězství v kvalifikačním a pak i mistrovském závodě zopakoval také v neděli. Na paty mu ale v obou jízdách šlapal David Vršecký na roudnickém tahači buggyra, když pokaždé dorazil do cíle se ztrátou jen sedmi desetin na španělského jezdce.
Také na třetím místě se nic nezměnilo dopoledne ani odpoledne, když jej pro sebe ukořistil Markus Oestreich na mercedesu. Lacko byl dvakrát osmý a Frankie Vojtíšek s renaultem dopoledne desátý a odpoledne jedenáctý. V celkovém bodování dál vede Jochen Hahn, Vršecký je pátý, Lacko se posunul na osmé mésto a Vojtíšek je devátý.
Pohár octavií v Mostě uzavřel svůj desátý ročník a šlo o dvě napínavé bitvy, v nichž dopoledne vyhrál janák a odpoledne Brejla. Janákovi se ve druhé jízdě výrazně nedařilo, dokonce dostal penalizaci průjezdem boxy za předjíždění pod žlutými vlajkami, ale i tak nasbíral dost bodů na obhajobu celkového vítězství v Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu.
Nedělní jízdy Sports Car Challenge byly zahájeny dopolední kvalifikací a v ní na sebe upozornil Brit Tony Sinclair se strojem JADE Nissan V6, když zajel čas lehce přes minutu a 31 sekund, což už je velice blízko k traťovému rekordu v kategorii automobilů. Podařilo se mu vyhrát také odpoledfní hlavní závod, který se ovšem od začátku vyvíjel mnohem lépe pro sobotního vítěze Payra na konstrukci PRC Ford V8. Jelo se po dešti a Sinclair se zpočátku trápil, dokonce udělal hodiny, jenže potom sebral všechen um, v posledním kole se probojoval na vedoucí pozici a Payrovi nadělil přes dvě sekundy. Třetí pak dojel Gerd Beisel na prototypu Norma BMW V8.
Zajímavý byl také doprovodný program v polední pauze, ve kterém pochopitelně nechyběly spanilé jízdy kamiónů po závodní dráze ani taneční sestavy děvčat ve stylu cheerleaders. Aplaus mnohohlavého publika sklízeli siláci, kteří po cílové rovince tahali vlastními silami tuck a převraceli obří pneumatiky. Vrcholem programu byla jednoznačně ukázka letecké akrobacie, která budila nadšené ovace.
Víkendem trucků tak vyvrcholila mostecká motoristická sezóna.
Dění na Autodromu Most pochopitelně nekončí, zdejší provoz přeruší až první sněhová nadílka. Nadále se zde testuje a také v následujících dnech a týdnech jsou naplánovány nejrůznější akce, z nichž mnohé budou i přístupné veřejnosti. První z nich je GTP Weekend, který se koná už 2. - 3. září.
Jeho pořadatelem je Motorsportclub Stuttgart a na jeho webových stránkách (www.msc-stuttgart.de) by se zájemci měli dočíst všechny podrobnosti. Podle předběžných informací by se v rámci této akce měly v Mostě objevit stroje z Intersérie a jet se má i další díl populárního Divinol Touren Wagen Cupu.
(27.8. 2006)
PR
|