www.car.cz
 

Ani závěr poháru octavií nenaplnil ambice týmu BRT
     29.8.2006 18:21 - tisková zpráva


Dva poslední závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se jely před bohatou diváckou kulisou, kterou na Autodrom Most přilákala Matador Czech Truck Prix 2006.

 

Finálové vystoupení Jiřího Gottwalda a Janiho Paasonena v barvách BRT ale ani tentokrát bohužel nepřineslo očekávaný bodový zisk. Každý z jezdců dojel vždy jen jeden závod, Jani získal celkově deváté a Jiří dvanácté místo a tým v poháru soutěžících obsadil až pátou příčku.

 

Víkend přitom vůbec nezačal špatně. V sobotním volném tréninku zajel Jiří  šestý a Jani devátý čas. Oficiální kvalifikace přinesla drobný posun, protože soupeři se začali podle všeho mnohem více snažit. Jirka zajel stejně jako dopoledne, Jani se dokonce o půl sekundy zlepšil, ale bylo z toho jen osmé a deváté místo. Superpole je pravidelná zkouška nervů a navíc čas pro jedno ostré kolo pro každého přišel po dešti. Mokrá trať vytrestala Paasonena, který v ošemetném esíčku pod boxy u postu deset udělal hodiny a spadl tak až na desátou pozici. Jirka Gottwald zajel bez větší chyby, ale logicky opatrně a vydalo to na devátý čas.

 

Po startu nedělního prvního závodu se oba jezdci postupně prodírali vpřed. Paasonen byl brzy sedmý a Gottwald, který na startu  trochu ztratil, se probíjel ze zadních pozic. V sedmém kole už byl devátý a začal útočit na osmého Marhoula. Předjížděcí manévr se ale Jirkovi vymstil. Přes soupeře se sice dostal, ale už byl příliš dlouhý na brzdy  a zrádný obrubník ho vykopl až do svodidel. Pošramocený vůz s poškozeným  zavěšením přední nápravy zůstal bezmocně stát a Jiří byl opět bez bodů. Jani svedl ještě několik soubojů a dostal se na šesté místo, z nějž útočil i na pátého Navrátila, ale ten jej před sebe nepustil.

Šestá pozice v cíli ovšem pro Janiho znamenala Pole Position pro druhý závod a Fin výhodu beze zbytku využil.

 

Čtyři kola se držel na čele. Na jeho vozu ale začaly postupně vypovídat poslušnost brzdy, což je v závodě poměrně fatální problém. Janiho tedy dojel Brejla a brzy se dostal před něho. Ze třetí pozice začal útočit i Erik Janiš, ale toho zradilo prázdné zadní kolo a odpadl. Fin pokračoval dál, dotahoval se na něj však také Janák. Když ho dojel, uhnul mu Jani ze stopy a ukázal, aby šel přes něj. Janák si nevšiml signalizace žlutými vlajkami, kterými mávali traťoví komisaři okolo místa, odkud bylo vyprošťováno auto Erika Janiše a vysloužil si trest průjezdem boxy. Fin pak odstoupil, protože pokračovat v závodě s vozem, kterému přední brzdy nefungují a zadní pouze blokují kola, nemělo smysl.

 

Druhý závod naopak vyšel Gottwaldovi, který startoval až z konce startovního roštu. Jel vyrovnaně a kolo za kolem se probíjel kupředu. Ve druhé polovině závodu vyrovnaně zajížděl dokonce nejrychlejší časy a šachovnicovou vlajku nakonec viděl na páté pozici. Po sečtení všech výsledků za celou sezónu zůstal Jani na devátém místě s 57 body a Jirka, který byl ještě před mosteckým víkendem čtrnáctý, se posunul na dvanáctou příčku s 39 body.

 

„Takhle bezprostředně se celá sezóna hodnotí hrozně těžko,“ připustil v neděli večer týmový manažer Petr Najman. „Upřímně řečeno, s celkovými výsledky v poháru octavií moc spokojení nejsme. Naše ambice byly totiž mnohem vyšší a ani závěrečný podnik nenaplnil očekávání, která jsme měli. A myslím, že jsme šance na mnohem  lepší výsledky cítili celkem oprávněně. Kluci jezdili v kvalifikacích vždy v první desítce a pokud nepřišla nějaká fatální smůla, nedá se nic vytknout ani přípravě techniky.

 

Časy, které dnes Jirka zajížděl v druhé polovině závodu, kdy auta všem ostatním už vadla, mluví totiž samy za sebe. Určitě je hodně věcí, které je potřeba zlepšit. Je to třeba otázka soustředěnosti v Superpole. Faktory, které nás připravily o většinu bodů, jsme ale ovlivnit nemohli. Jezdecké chyby,  technická smůla i třeba fauly soupeřů k motorsportu patří. Mnohem horší je, když se podobné situace opakovaně kombinují třeba se skrytou vadou nějaké součástky, anebo s nespravedlivým verdiktem sportovních komisařů. Tomu se čelí hrozně těžko a výsledkem jsou  takové pocity, které prožíváme právě teď,“ dodal.

 

K doplnění zbývá, že tým se chystá na Podzimní cenu Brna, kde bude chtít upevnit mistrovský titul Milana Maděryče mezi dvoulitry v okruhovém šampionátu a také vylepšit pozici mezi stájemi. Zajímavá je také nabídka k účasti na exhibičním závodě pohárových octavií, který se plánuje na začátek října do Brna v rámci českého podniku A1 GP. Podzimní brněnský Epilog potom letošní okruhové působení Bohemia Racing Teamu definitivně uzavře.

 

(28.8. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Finále Octavia Cupu v Mostě - M. Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose