MISTROVSTVÍ SVĚTA CESTOVNÍCH VOZŮ v Brně je tu 29.8.2006 18:25 - tisková zpráva
FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP
2.-3.9.2006
Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) je spolu se závody Formule 1 a WRC jedním ze tří šampionátů se statutem Mistrovství světa Mezinárodní automobilové federace FIA. WTCC se letos uskuteční v deseti podnicích na třech kontinentech (Monza, Magny-Cours, Brands Hatch, Oschersleben, Curitiba, Puebla, Brno, Istanbul, Valencia a Macau), vždy se dvěma sprintovými závody na 50 kilometrů.
Formát podniků je dvoudenní: v sobotu jsou 2 volné tréninky a jedna 30 minutová kvalifikace, v neděli ráno pak warm-up a odpoledne dva závody. Postavení na startu prvního závodu je dáno výsledky kvalifikace, postavení na roštu druhého závodu je určeno výsledky prvního závodu, s obráceným pořadím prvních osmi jezdců.
Mezi cílem prvního závodu a startem druhého závodu je pouze 45 minut, ale od vystavení šachovnicové vlajky až do 25 minut před startem formovacího kola se aplikují podmínky Parc Fermé, což znamená, že vozy jsou umístěny v boxové uličce a nesmí se na nich pracovat.
Soutěžící, kteří poruší podmínky Parc Fermé například proto, že po kolizi nebo nehodě na vozech potřebují pracovat, jsou zařazeni na konec startovního roštu druhého závodu.
V zájmu vyrovnání startovního pole jsou dána omezení týkající se pneumatik, motorů a používají se také váhové hendikepy.
Všichni soutěžící musí povinně používat pneumatiky Yokohama Advan a počet suchých pneumatik je na jeden podnik (volný trénink, kvalifikační tréninky, warm-up a dva závody) omezen na 12 kusů nových a 6 kusů použitých dříve.
Jeden motor musí být použit na minimálně čtyřech po sobě jdoucích závodech (a samozřejmě jim předcházejících trénincích), dřívější výměna motoru má za následek ztrátu 10 míst na roštu dalšího závodu.
Váhové hendikepy se udělují jednak za umístění na každém podniku a jednak za body získané v Mistrovství. Za umístění v podniku získá: první jezdec 40 kg balastu, druhý 30 kg, třetí 20 kg, čtvrtý 10 kg, pátý jezdec nezíská nic a od šestého místa se balast odebírá: šestý jezdec mínus 5 kg, sedmý -10 kg, osmý -15 kg a od devátého místa dále -20 kg.
Jezdci dále „získají“ 5 kg balastu za každých 10 mistrovských bodů.
Maximální celkový váhový hendikep na jedno vozidlo může činit 80 kg.
Závody WTCC jsou vypsány pro vozy specifikace S2000, což jsou sériově vyráběné cestovní vozy (pro homologaci musí být vyrobeno alespoň 2500 identických vozů ve 12 po sobě jdoucích měsících), kitově upravené, použitý motor musí být odvozen z homologovaného modelu. Základní specifikace vozu: náhon na dvě kola, čtyři dveře, minimální délka vozu 4,2 metru, objem motoru 1,7 až 2,3 litru, maximálně 6 válců. Minimální hmotnost je dána podle typu náhonu a podle použité převodovky od 1110 kg (přední náhon, původní převodovka) do 1170 kg(zadní náhon, sekvenční převodovka). Výkon vozů je kolem 275 koňských sil, při 8300 – 8800 ot/min.
AUTOGRAMIÁDA JEZDCŮ
Setkání jezdců s médii a veřejností spojené s autogramiádou proběhne v nákupním centru Olympia v Brně ve čtvrtek 31.srpna 2006 v 17:00 hodin. Akce se zúčastní jezdci FIA WTCC Robert Huff, Gianni Morbidelli, Duncan Huisman, Jörg Müller, Diego Romanini, Pier-Yves Corthals, Ryan Sharp a český jezdec Jan Vonka. Dále se na autogramiádě představí stálý účastník seriálu F3000 International Masters Jan Charouz.
Součástí akce bude rovněž vernisáž výstavy fotografií Martina Straky nazvaná „Po startu i za cílem II“.
SLUŽBY NÁVŠTĚVNÍKŮM
Doprava:
Doprava na Automotodrom Brno bude zajištěna autobusovými linkami 400 a 402.
Pravidelná autobusová linka 402 jezdí ze Starého Lískovce a bude zastavovat na zastávce Start za hlavními tribunami T2, T3 a T5.
V neděli bude jezdit i speciální autobusová linka 400 z Mendlova náměstí na okruh a zpět zdarma.
Parkování:
Návštěvníci, kteří přijedou na Automotodrom Brno vlastním vozem či motocyklem, mohou využít parkoviště naproti vstupu k tribunám T2 a T3 , tedy parkoviště P-VN.
Parkovné: Motocykl 100Kč/den
Automobil 150Kč/den
Autobus 500Kč/den
PR
|