www.car.cz
 

Pech je s druhým místem z barumky nakonec spokojen
     29.8.2006 18:30 - tisková zpráva


Včera se vracel ze Zlína závodní team Václava Pecha juniora. Plzeňskému jezdci se podařilo vybojovat druhé místo v absolutním pořadí na legendární soutěži Barum Rallye Zlín, která se také letos jela jako jeden podnik ze seriálu prestižních soutěží Mistrovství Evropy. 

 

Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem se hned od začátku soutěže usadil na předních příčkách průběžného pořadí. Výsledky prvních dvou sobotních rychlostek ukázaly, že letos bude sveden boj o vítězství mezi testovacím jezdcem továrního teamu Ford Romanem Krestou a právě Václavem Pechem jun., kteří oba startovali na identických vozech Mitsubishi připravených v dílnách Charouz Racing systému. Po prvním průjezdu známé rychlostní zkoušky Pindula ztrácel Václav Pech jun. na vedoucího Romana Krestu sedmnáct sekund.

 

„Na prvních dvou testech jsme obuli měkčí pneumatiky než Roman Kresta. Věřili jsme, že to co ztratíme na suché RZtě kolem Slušovic, to se nám vrátí na blátem zanesených cestách na Pindule. Roman však prokázal výbornou znalost domácího prostředí, když věděl že tvrdší pneumatiky jsou lepší volba. Na následujícím testu na Trojáku, jsme se pokusili ztrátu snížit a průběžné mezičasy slibovaly dobrý výsledný čas. Ovšem tentokrát se k nám štěstí otočilo zády a v závěrečných kilometrech jsme měli defekt pravé přední pneumatiky. Výsledkem byla téměř minutová ztráta a z přímého souboje s Krestou jsme museli ustoupit.

 

Od tohoto okamžiku jsme se soustředili na uhájení druhého místa,“ popisuje vstup do soutěže Václav Pech jun. „Ten nepříjemný defekt měl ještě dramatickou dohru. Když jsme po RZ4 měnili proražené kolo, respektive torzo ráfku, které z něj zbylo, zjistili jsme, že odletující kusy pneumatiky mimo jiné poškodily i olejový chladič a my jsme tak byli nuceni k improvizované opravě. Museli jsme odpojit hadice vedoucí k děravému chladiči a propojit je zpět na motor tak, abychom chladič vyřadili z olejového oběhu.

 

 K povolení velkých průtokových šroubů jsme měli jen sikovky což nebylo zrovna ideální. Jsem rád, že se nám to s pomocí toho mála nářadí, které v závodním autě vozíme, podařilo úspěšně opravit a mohli jsme pokračovat v soutěži. Ovšem já i Petr jsme byli zamazaní od oleje od hlavy až k patě,“ dodává Václav Pech jun.

 

Během nedělní etapy se pak již Václav Pech plně soustředil na udržení náskoku na druhém místě před dobře jedoucím Francouzem Bouffierem na speciálu Peugeot Super 1600. „Na této části soutěže se nám dařilo plnit námi určený taktický úkol. Menší dramatická zápletka nastala tři zkoušky před cílem rallye, kdy jsme během Halenkovické rychlostní zkoušky zjistili, že za námi zůstávají značná oblaka dýmu.

 

Postupně kouře přibývalo a vypadalo to na oheň v motorovém prostoru. Podařilo se nám zkoušku dokončit a hned jsme se vrhli ke kapotě. Opět šlo o únik oleje, který se naštěstí nevzňal. Unikal z turbodmychadla, které jsme před tímto testem v servisu měnili. Opět nás čekala oprava a jestliže jsme byli s Petrem v sobotu umazaní od oleje, tak nyní jsme byli naolejovaní kompletně. Naše špinavé kombinézy jsme museli fanouškům pracně vysvětlovat ještě i na stupních vítězů.

 

Roman Kresta jel od začátku hodně rychle a i kdybychom nenabrali ztrátu způsobenou defektem pneumatiky, přesto bychom s ním jen těžko dokázali držet krok,“ říká Václav Pech jun., kterému se podařilo dokončit soutěž na druhém místě a tím upevnil výchozí pozici pro získání dalšího titulu mistra ČR.

 

 

 

 

 

Dalším podnikem, kterého se plzeňská posádka zúčastní, bude Horácká rallye v Třebíči, která se jede jako předposlední podnik domácího mistrovství v polovině měsíce září.

 

                          Jaroslav Štauber

www.RallyeJournal.cz

 

 

                        Konečné výsledky Barum Rallye Zlín 2006

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Kresta-Gross

Pech-Uhel

Bouffier-Panseri

Jandík-Chrastecký

Prokop-Tománek

Bebene-Bebenek

Tanev-Sivov

García Ojeda-Barrabes

Trojan-Řihák

Volf-Novák

Mitsubishi Lancer EVO IX

Mitsubishi Lancer EVO IX

Peugeot 206 S1600

Mitsubishi Lancer EVO VII

Citroën C2 S1600

Mitsubishi Lancer EVO IX

Subaru Impreza Sti

Peugeot 206 S1600

Mitsubishi Lancer EVO VII

Mitsubishi Lancer EVOVIII

2h31'11"0

+1:37.7

+3:13.1

+3:23.6

+4:25.3

+4:26.1

+4:56.6

+4:58.7

+5:08.1

+5:16.8

 


 
 
Fotogalerie:   Barum Rally 2006 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose