Lišku na Barumce v závěru zpomalil prasklý disk 30.8.2006 15:42 - tisková zpráva
Mezinárodní mistrovství ČR
rally 2006 pokračovalo poslední srpnový víkend v okolí Zlína a Otrokovic
tradiční Barum rally, započítávanou kromě domácího šampionátu také do
mistrovství Evropy. Uskupení týmů Klub Fox Racing a NTS Plzeň - Gassner
Rallisport se s nástrahami náročné rally popasovalo
úspěšně.
Posádky obou týmů uspěly i
v početné a kvalitní konkurenci. Jiří Volf s Petrem Novákem
(Mitsubishi Lancer Evo VIII) si na Barumku „odskočili“ ze sprintů, aby brněnský
jezdec získal další cenné zkušenosti. Tento úkol Jirka s Petrem splnili,
navíc svůj výkon ozdobili solidními časy na jednotlivých rychlostních zkouškách
a především desátým místem absolutně.
Daniel Běhálek s novým
spolujezdcem Petrem Černohorským a vozem Subaru Impreza Sti skončili čtrnáctí a
Běhálek si tak podruhé v sezoně připsal body do tabulky MMČR. Těsně za
bodovanými pozicemi dojeli se starším Lancerem na cílovou rampu Marcel Tuček a
Milan Marušák, jenž nahradil pro nemoc absentujícího Václava Tesaře. Milana
Lišku s Jaroslavem Vosádkou (Mitsubishi Lancer Evo IX) v závěru
zpomalil defekt a utržená lyžina, přesto se vešli mezi třicítku nejrychlejších
posádek letošní Barum rally.
„Mám velkou
radost, že všechna auta v tak náročných podmínkách dojela až do cíle, a je
potřeba pochválit všechny posádky za jejich výkony. Jirka Volf splnil, proč na
Barumku přijel: absolvoval ji celou, ujel spoustu kilometrů a nasbíral
zkušenosti, které se mu budou hodit v závěru sezony sprintů. Navíc 10.
místo na Barumce je vynikající umístění. Dobře jel i Dan Běhálek, který
vybojoval další body do hodnocení MMČR. Ocenění patří i Marcelu Tučkovi, který
se starším Lancerem dokázal držet krok s mnohem novějšími vozy a
probojovat se do první dvacítky,“ chválil jezdce svých týmů
závodící „šéf“ Milan
Liška.
Milan Liška vedle sebe
posadil nového navigátora. Horké sedadlo v novém Mitsubishi Lancer Evo IX,
které jelo teprve svůj druhý závod, když si debut odbylo na Německé rally, si
tentokrát vyzkoušel Jaroslav Vosádka. „Samozřejmě jsme
si museli upřesnit několik věcí kolem fungování posádky, protože jsme každý
zvyklý na něco jiného, ale celkově to bylo perfektní,“ chválil svého
mitfáru plzeňský jezdec, který si ovšem na letošní Barumce vybral i slušnou
porci smůly.
„Smolně jsme
začali a skončili. Nejdřív nám odešlo tréninkové auto během seznamovacích jízd,
takže jsme museli řešit jeho opravu a obstarat náhradní. To samozřejmě narušilo
náš časový harmonogram a nestihli jsme kvůli tomu vůbec napsat RZ Komárov.
V závěru soutěže se na nás paní Smůla přišla podívat znovu. Na předposlední
erzetě nám praskl disk a já sám ani pořádně nevím, jak se to stalo. Asi dva
kilometry před tím, než se kolo odporoučelo, jsem opustil vozovku a utrhl
lyžinu. Docela jsem si za to nadával, protože do té doby se nám jelo pěkně, i
když jsme jeli na suchých gumách na vodě.
Bohužel
v kombinaci zatáček, levé pětky a pravé šestky, jsme s autem vyšplhali
na břeh, což se stane, ale asi jsme šli do břehu příliš natupo a odnesla to už
zmíněná lyže. Auto pak nechtělo moc jet, jak jsme ji pod sebou táhli, ani
zatáčet. To byla asi také příčina pozdějšího vylomení disku kola. Auto nechtělo
zatočit, tak jsem dal ještě větší rejd, ale kolem jsem se dostal na kraj
vozovky, kde byl v asfaltu vykotlaný klín, o jehož hranu se kolo zašprajclo
a prasklo. Tam by ale asi neměl šanci žádný disk,“ popsal Milan Liška, jemuž nakonec v cíli
36. ročníku Barum rally Zlín patřilo 30. místo absolutně.
KLUB FOX RACING & NTS
PLZEŇ - GASSNER RALLISPORT MEDIA SERVICE
PR
|