Abeceda blížící se Valašské rallye tisková zpráva
ABECEDA 35. ROČNÍKU RALLYE MATADOR TATRY – VALAŠSKÁ RALLYE 2004
A ADRESY A KONTAKTY NA ORGANIZÁTORY RALLYE RACING, s. r. o., Novonosická 1480, 020 01 Púchov, Slovenská republika tel.: 00421 42 4710 580 fax: 00421 42 4641 664 mobil: 00421 905 325 573 e-mail: mioz@za.psg.sk internet: www.rallyematador.sk
AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín, Dolní Jasénka 744, 755 01 Vsetín, Česká republika tel.: / fax: 00420 571 419 726 tel.: 00420 571 429 803 mobil: 00420 603 265 525 e-mail: vr.agentura@volny.cz internet: www.amkvsetin.com/vr
B BOMBA – Bomba letos bude. I v tomto roce totiž naleznou soutěžní posádky ve svých itinerářích rychlostní zkoušku, pro kterou se v České republice vžil název Valašská bomba. Jde o jednu z nejdelších a nejnáročnějších rychlostních zkoušek u nás i na Slovensku. Letos však Valašská bomba dozná podstatnou změnu. Vedena bude pouze po části známé trasy a tak se mají soutěžáci na co těšit. Její start je situován do Rožnova pod Radhoštěm - Kramolišova. Odtud vede trať po málo známých úsecích do Valašské Bystřice, kde se rychlostka napojí na již známý úsek Santov – Malá Bystřice – Dušná – Vsetín-Jasenka – Vesník. Délka tohoto rychlostního testu, který schopnosti jezdců, navigátorů a jejich strojů dokonale prověří, je 25,15 kilometrů.
C CENY – Ceny pro vítězné posádky v jednotlivých kategoriích budou mimo jiné tvořit také výrobky společnosti CRYSTALEX a. s., závod Sklárna Karolinka.
D DELEGOVANÍ ČINOVNÍCI – Delegované činovníky vyslala Federace automobilového sportu za Českou republiku a SAMŠ za Slovensko. Pozorovatelem FAS AČR se stane Pavel Babka a pozorovatelem SAMŠ Vladimír Bánoci. Hlavním technickým komisařem 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 bude Robert Lenner. Hlavním časoměřičem Pavol Bednárik. Funkci sportovních komisařů budou při rallye vykonávat dva zatím neznámí delegovaní činovníci FIA a Boris Kočergin ze Slovenska.
E E – MAIL – Adresy pro zasílání námětů a připomínek prostřednictvím elektronické pošty jsou: vr.agentura@volny.cz, dusan.poc@email.cz, zlinpress@seznam.cz nebo mioz@za.psg.sk
F FOLKLOR – Valašský folklór budou při 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 reprezentovat děti ze souboru Malá Jasénka oblečené do valašských krojů, které ve Vsetíně ráno doprovodí jednotlivé soutěžní posádky na startovní rampu.
G GLANC – Lesk, přitažlivost a působivost dodá 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 bohatý doprovodný program. V jeho rámci se fanouškům rallye představí řada populárních hudebních skupin, mezi nimiž nebude chybět ani legendární Olympic. Diváci budou mít rovněž možnost zhlédnout tradiční valašský zvykní máje, vystoupení folklórních a uměleckých skupin a další program, který by měl přispět k pohodovému průběhu soutěže.
H HISTORIE – Jako ryze společný podnik se v letošním roce Rallye Matador Tatry a Valašská rallye pojede poprvé. Avšak v okolí Púchova se rychlostní zkoušky, byly tenkrát čtyři, jako součást Valašky jely už v září 1993. Tehdy byla samostatná Valašská rallye nejen podnikem Mistrovství České republiky, ale její výsledky se započítávaly i do slovenského šampionátu.
CH CHOVÁNÍ – Diváci 35. Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 by si měli uvědomit, že automobilové soutěži budou přihlížet na vlastní nebezpečí. Je tedy v zájmu jejich bezpečnosti a zdraví řídit se pokyny pořadatelů. Organizátoři žádají všechny fanoušky a příznivce této soutěže, aby svým jednáním a chováním umožnili hladký průjezd po její trati. Tak napomohou organizátorům v jejich snažení o zabezpečení kvalitní evropské soutěže.
I ITINERÁŘ – Itinerář 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 posádkám rozdělí soutěž do dvou etap a pěti sekcí. Jeho obsahem bude 17 rychlostních zkoušek, jejichž celková délka je 205,35 kilometru. Pojedou se na osmi úsecích.
J JEZDECKÉ POLE – Jezdecké pole 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 má tvořit kompletní česká a slovenská soutěžácká špička. Scházet by neměli Roman Kresta, Václav Pech, Tibor Czerhalmi či Jozef Béreš.
K KONTROLA – Kontrolována bude na soutěžních vozidlech mimo jiné také jejich hlučnost a vybavení katalyzátory. Hladina vnějšího hluku nesmí překročit 96 dB(A). Měření bude prováděno nejen při technické přejímce vozidel, ale také v průběhu rallye. Překročení hladiny hluku o více než 5 dB(A) bude mít za následek nepovolení startu, respektive vyloučení ze soutěže.
L LIMIT – Počet akceptovatelných přihlášek je omezen limitem 140. Rallye se budou moci zúčastnit vozidle, která odpovídají příslušným předpisům.
M MĚŘENÍ – Měření času dosažených soutěžními posádkami v jednotlivých rychlostních testech bude zabezpečováno s přesností na jednu desetinu vteřiny.
N NOVINKA – Novinkou se mimo jiné stane systém navádění diváků do vyhrazených prostor. Zájemci o sledování soutěže se tak budou dostávat pouze do míst, která by měla být pro ně bezpečná. Přístupové cesty pořadatelé řádně označí.
O OFFICE – Kancelář ředitelství, dispečink a tiskové středisko 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004, jehož pořadatelem je RACING, s. r. o., Púchov ve spolupráci s AutoMotoKlubem Rallye Sport – Vsetín a AMK Rallye Tatry Poprad najdou své zázemí jak v Púchově, tak i ve Vsetíně. Slovenské město k tomuto účelu využije Matador Business centre a metropole Valašska pak prostory městského úřadu.
P PARTNER – Partnerem v oblasti medializace 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 je za českou stranu Radio Zlín a deník Naše Valašsko. Spolupráci v tomto směru však poskytne také Zpravodaj města Vsetína, ECHO Valašska a TV Morava.
R RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY – Rychlostní zkoušky 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 zavedou soutěžní posádky nejenom do okolí Púchova, Vsetína a Valašského Meziříčí, ale také na Přerovsko a Kroměřížsko. Celkem jich bude 17 s tím, že první den absolvují soutěžní posádky devět z nich. Jejich celková délka dosáhne 148,65 kilometru. Nejkratší rychlostní zkouška v této etapě povede z Hošťálkové do Rajnochovic. Její délka je 10,05 kilometru. Naopak nejdelší rychlostkou první etapy a celé soutěže se stane test vedoucí z Rožnova pod Radhoštěm – Kramolišova do vsetínského Vesníku. Po jejím projetí přibude na tachometrech soutěžních vozidel 25,15 kilometru. V druhé, Púchovské etapě absolvují soutěžní posádky osm rychlostních testů o sumární délce 56,70 kilometru. Ta nejdelší na trase Lednické Rovne – Púchov měří 9,30 kilometru a ta nejkratší na trase Vieska – Dohňany měří pouhých pět kilometrů. Celková délka tratě 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 měří 713,50 kilometru.
S SHAKEDOWN – Jde o zkušební jízdu, kterou mohou soutěžní posádky využít k nastavení svých vozidel. Situována bude na trasu Horenická Horka – Lednické Rovne. Organizace shakedownu je připravována na 30. dubna v době mezi 15 a 18 hodinou.
T TECHNICKÁ PŘEJÍMKA – Technická přejímka soutěžních vozidel proběhne v pátek 30. dubna 2004 od 08:00 do 15:30 hodin v areálu Všesportovní haly ŠK Matador, ul. Športovcov 3, Púchov.
U ÚSPĚCHY – Úspěchy v podobě časů při průjezdech jednotlivých rychlostních zkoušek bude zaznamenávat a zpracovávat společnost PORS plus Zlín.
V VOLONTÉR – Dobrovolný pracovník. Těch bude kolem trati jednotlivých rychlostních zkoušek a v zákulisí soutěže několik set. Bez nich by zajištění akce, jakou Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 bezesporu je, nebylo možné. W W W W – www.rallyematador.sk nebo www.amkvsetin.com/vr jsou internetové adresy, na kterých lze získat podrobné informace jak o přípravě, tak poté i o samotném průběhu 35. ročníku Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004.
Z ZAŘAZENÍ RALLY – Letošní pětatřicátý ročník Rallye Matador Tatry – Valašská rallye, respektive jeho výsledky, budou započítány do hodnocení FIA Evropský pohár v rallye - východ s koeficientem 5, do Mezinárodního mistrovství České republiky, do Mistrovství Slovenské republiky v rallye s koeficientem 4 a do Poháru Slovenské republiky v rallye s koeficientem 4.
Ve Vsetíně dne: 20. dubna 2004 Zpracoval: Dušan Póč – tiskové středisko rallye
|