Nezničitelné vozy Pescarolo C60 vládnou dál 5.9.2006 07:03 - Vladimír Rožánek
Po závodě v Německu se Le Mans Endurance Series přesunula k dalšímu svému dějství do Donningtonu, okruhu na kterém se již pár velkých cen zajelo.
Také pro Donnington byly hlavními favority na výhru letošní nezničitelní hoši Collard s Bollionem. Tentokrát ještě do party přidali dalšího Francouze Didiera Andreho.
Závod se opět odvíjel pro tuto trojici velmi pozitivně a jejich prototyp Pescarolo C60 Judd dokázal celkem odkroužit 249 okruhů a vůz dovedli do vítězného cíle. Dvě kola na ně ztratili druzí Minassian/McGarrity a prototyp Creation CA06/H Judd přivezli na druhém místě celkově, ale i mezi prototypy LMP1. Tým Creation Autosportif dokázal udolat i bronzový stupínek na stupních vítězů, když Campbell-Walter/Ortiz/Gabbiani ztratili na vítěznou trojici 4 okruhy.V této kategorii slavili úspěch také Gounon/Fisken/Frei s Courage LC70 Mugen, když právě motor Mugen nepatří mezi nejspolehlivější. Jim patřilo celkové páté místo a čtvrté mezi LMP1.
Erdos/Newton z týmu RML chtěli napravit až čtvrté místo z Nürnburgringu a v anglickém Donningtonu se jim to podařilo na výbornou. Nejenže zajeli celkové čtvrté místo, ale Lola EX 264 MG dosáhla na vítězství mezi slabšími prototypy LMP2. Trochu překvapivé druhé místo v LMP2 obsadili Rostand s Bruneauem. Stroj Pilbeam Judd tentokráte zajel nejlepší umístění sezóny a stáj z toho měla obrovskou radost.
Pierre Bruneau se již léta pohybuje s různými typy prototypů na mezinárodní scéně, ale jeho starty s Deborou, ani s Pilbeamem zatím nevedly ke zdárnému konci. Tato sezóna se však dvěma druhými místy vydařila.
Třetí místo v LMP2 ukořistila posádka Binnie/Timpany/Hancock na stroji Lola 05/42 Zytek, proti Nürnburgringu si ale tato posádka celkově o šest míst pohoršila.
Jen 201 okruhů odkroužili Barazi/Vergers/Valsecchi na Courage C65 Aer, a tak v týmu Barazi Epsilon zavládlo po předchozích výkonech trochu zklamání.
Mezi vozy GTLM1 dominovala posádka Garcia/Hadman, která týmu Modena odvezla plný bodový příděl s vozem Aston Martin DBR9. Druhé místo na bedně patřilo opět bývalému lyžaři Alphandovi a jeho Corvette C5-R.
Náš Robert Pergl, který byl k vidění i v Mostě při MMČR na okruzích, dojel s dvojicí Kox/Vasilliev do cíle na třetím místě mezi ostrými gétéčky. Brambory zbyly na Kuismanena,Mentena a Palttalu na dalším Corvette C6-R.
První letošní zlato ve třídě LMGT2 vybojovalo duo Hughes/Bell na Panozu Esperante GTLM.
Porazili tak i velmi úspěšnou dvojici Lieb/Camathians na Porsche 996 RSR a nadělili jim i kolovou ztrátu. Pro třetí místo dojeli v LMGT2 Italové Drudi/Montermini/Rosa na Ferrari 430GT. Lamy/Gardel/Vosse s Astonem Martin dojeli jen 195 okruhů a místo na stupních vítězů jim zůstalo na kilometry vzdáleno. Klasifikováno bylo jen 22 vozů a poslední z nich ujel jen 181 okruhů v Donnington parku.
Výsledky Le Mans Endurance Series Donnington Park:
Boillion-Collard-Andre – Pescarolo C60 Hybrid Judd – LMP1
Minassian-McGarrity – Creation CA06 Judd GV5S2 – LMP1
Gabbiani-Ortiz-Campbell Walter – Creation CA06 Judd GV5S2 – LMP1
Erdos-Newton – Lola EX264 – AER 1995 Turbo – LMP2
Gounon-Fisken-Frei – Courage LC70 Mugen – LMP1
Garcia-Hadman – Aston Martin DBR9 – LMGT1
Policand-Goueslard-Alphand – Corvette C5-R Chevrolet – LMGT1
Pergl-Vassiliev-Kox – Ferrari F550 Maranello – LMGT1
Kuismanen-Menten-Palttala – Corvette C6-R – LMGT1
Rostan-Bruneau – Pilbeam MP84 Judd – LMP2
Poslední závod sezóny uvidí diváci na okruhu ve španělské Jaramě.
Vláďa Rožánek
|