Audi R10 TDI vítězí v seriálu ALMS 7.9.2006 00:19 - tisková zpráva
Allan McNish a Rinaldo Capello si už předem zajistili vítězství v seriálu ALMS
- Sportovní diesely Audi R10 TDI dosud nepoznaly porážku
Osmý start v desetidílném seriálu ALMS (American Le Mans Series), osmé prvenství pro značku Audi, tentokrát na okruhu Mosport u kanadského Toronta! Posádka vítězného vozu Audi R10, Skot Allan McNish a Ital Rinaldo („Dindo“) Capello, si uplynulý víkend svým pátým vítězstvím v seriálu s předstihem ještě před dvěma posledními závody zajistila celkové vítězství. Pro značku Audi tím získala už osmý titul ve třídě sportovních prototypů.
Speciály Audi R10, poháněné turbodiesely V12 TDI o výkonu přibližně 650 k, ověnčily svůj závodní debut březnovým prvenstvím na okruhu v Sebringu a v červnu jej stvrdily historickým vítězstvím ve známém vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans, který je vrcholem sezóny. Do třech závodů ALMS mezi Sebringem a návratem vozů Audi R10 z Evropy do USA tým Audi Sport North America s úspěchem nasadil prověřené vozy Audi R8 a do zbývajících šesti podniků seriálu se opět vrátily Audi R10.
Z první řady na startovním roštu vedl vítězný vůz nejprve Rinaldo Capello a na 4186 m dlouhém okruhu svedl fantastický boj s Butchem Leitzingerem na voze Lola‑AER, který startoval z pole position. Capello přitom zajel nejrychlejší kolo a podařilo se mu získat několikavteřinové vedení. V 73. minutě předal řízení svému týmovému kolegovi Allanu McNishovi, který vůz Audi R10 TDI dovedl ke konečnému vítězství s náskokem 2,79 sekundy před posádkou Dyson/Smith na voze Lola. Frank Biela a Emanuele Pirro startovali s druhým Audi R10 ze třetí řady a skončili na pěkném čtvrtém místě.
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport, zhodnotil závod slovy: „Tím, že si značka Audi s vozem Audi R10 TDI už s předstihem zajistila titul šampionů v American Le Mans Series, znovu na závodní trati demonstrovala své heslo ‚Vorsprung durch Technik’ (Náskok díky technice). To, že se nám podařilo uvést na závodní okruhy zcela novou technologii a ihned získat vítězství, je obrovský úspěch. Srdečně k němu gratuluji týmu Audi Sport North America a samozřejmě i Dindovi (Capellovi) a Allanovi (McNishovi), kteří překonali obrovský tlak vozů Lola při závodě v Mosportu a získali titul!“.
A jaké jsou dojmy jezdce Rinalda Capella? „Podařilo se mi Dysona předjet, když se zdržel v tlačenici, ale potom jsem při výjezdech z trati nasbíral tolik nečistot, že jsem zatáčku Turn 1 musel projet velkým obloukem a ztratil jsem vedení. Znovu se mi jej podařilo předjet a získat náskok. Allan si v druhé části závodu vedl skvěle, přestože Guy Smith byl velmi rychlý.
Potom, co jsem se v letech 2000 a 2002 umístil jako druhý, jsem velice hrdý na to, že jsem nakonec získal i titul šampiona a že se to podařilo v tak vyrovnaném závodě, který nás od startu až do cíle nutil nasadit plné síly.“
Výsledky závodu v Mosportu:
1. Capello/McNish (Audi R10 TDI) 133 kol za 2 h 45 min a 0,142 s
2. Dyson/Smith (Lola-AER) +2,794 s
3. Weaver/Leitzinger/Dyson (Lola-AER) +37,130 s
4. Biela/Pirro (Audi R10 TDI) o kolo zpět
5. Luhr/Dumas (Porsche) o kolo zpět
6. Maassen/Bernhard (Porsche) dvě kola zpět
Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi/Public Relations, Radlická 740/113d, CZ – 158 00 Praha 5
Jan Klíma, AC&C Public Relations, s. r. o., tel. 220 513 680, fax 220 518 209, e-mail: jan.klima@accpr.cz. Tiskové informace, ceníky a technická data v elektronické podobě najdete na www.audi.cz
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2005 automobilka Audi prodala 829 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,4 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7 % na 599 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 11 let po sobě:
* Vloni se v ČR prodalo 2543 automobilů Audi, což oproti 2140 vozům prodaným v roce 2004 představuje nárůst o více než 18 %.
* V roce oslav 25 let quattro byl každý druhý prodaný vůz Audi je s pohonem quattro®,
* Audi je nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.
PR
|