VC Itálie 2006 formule jedna - tréninky 9.9.2006 18:55 - tisková zpráva
Tisková informace k účasti týmů Red Bull Racing
a Scuderia Toro Rosso ve VC Itálie
Trénink
Pátek 8. září 2006
Výsledky 1. volného tréninku VC Itálie
1. S. Vettel BMW 1:23,263 22
2. R. Kubica BMW 1:23,745 5
3. A. Wurz Williams 1:23,868 19
5. N. Jani Toro Rosso 1:24,196 24
7. R. Doornbos Red Bull 1:25,578 19
Výsledky 2. volného tréninku VC Itálie
1. S. Vettel BMW 1:22,631 29
2. M. Schumacher Ferrari 1:23,138 11
3. F. Massa Ferrari 1:23,182 12
14. Ch. Klien Red Bull 1:25,108 11
18. D. Coulthard Red Bull 1:25,318 11
22. V. Liuzzi Toro Rosso 1:25,707 19
23. S. Speed Toro Rosso 1:25,755 21
24. N. Jani Toro Rosso 1:25,878 32
25. R. Doornbos Red Bull 1:26,058 31
Hlasy po tréninku:
Christian Klien, Red Bull Racing:
„Dnes jsem byl velmi spokojen. Tato trať je hodně rychlá a jízda po ní mě baví. Vyjel jsem dnes jen dvakrát, protože jsme tu testovali minulý týden. Proto jsme už měli k dispozici velmi dobré nastavení a od počátku jsme věděli, čeho bychom měli dosáhnout. Auto bylo dobře vyvážené a při druhém pokusu jsem dokázal vylepšit svoje časy. Také pneumatiky fungovaly dobře.“
Robert Doornbos, Red Bull Racing:
„V minulém týdnu jsem tady netestoval, takže jsem na téhle trati jel letos poprvé. Dříve mě to tady bavilo, ale dnes to bylo velké rozča-
rování. Nemohl jsem se do toho jednoduše trefit. Měl jsem problémy
s nastavením a pneumatikami. Myslím si, že to bude těžký víkend.“
Scott Speed, Scuderia Toro Rosso:
„Dnes jsem si s autem víc porozuměl než minulý týden při testech. Vůz byl po všech stránkách stabilnější. Na zlepšení mají hlavní zásluhu pneumatiky. Auto je také dobře vyvážené, ale dokud si důkladně nep-
rostuduji data, nemohu s jistotou říci, jak si momentálně stojíme.“
Neel Jani, Scuderia Toro Rosso:
„Tentokrát jsem bojoval s chybějící přilnavostí více než minulý týden při testech, ale celkově vzato to dnes dopadlo dobře. Odpoledne jsem jako obvykle absolvoval simulaci závodu. Vezl jsem tolik paliva, že by mně stačilo na cestu do Švýcarska a zpátky! Při mých prvních dvou měřených kolech jsem neměl skoro žádnou přilnavost, ale protože další dva jezdci týmu tenhle problém neměli, souvisí to asi s nastavením mého auta. Long-run byl ale v pořádku.“
Kvalifikace
Sobota 9. září 2006
1. K. Räikkönen McLaren 1:21,484
2. M. Schumacher Ferrari 1:21,486
3. N. Heidfeld BMW 1:21,653
4. F. Massa Ferrari 1:21,704
5. F. Alonso Renault 1:21,829
6. J. Button Honda 1:22,011
7. R. Kubica BMW 1:22,258
8. P. de la Rosa McLaren 1:22,280
9. R. Barrichello Honda 1:22,787
10. G. Fisichella Renault 1:23,175
11. J. Trulli Toyota 1:21,924
12. N. Rosberg Williams 1:22,203
13. R. Schumacher Toyota 1:22,280
14. D. Coulthard Red Bull 1:22,589
15. S. Speed Toro Rosso 1:23,165
16. Ch. Klien Red Bull -
17. V. Liuzzi Toro Rosso 1:23,043
18. Ch. Albers Midland F1 1:23,116
19. M. Webber Williams 1:23,341
20. T. Monteiro Midland F1 1:23,920
21. T. Sató Super Aguri 1:24,289
22. S. Jamamoto Super Aguri 1:26,001
Hlasy po kvalifikaci:
David Coulthard, Red Bull Racing:
„Ze současného vývoje jsme všichni zklamaní. Na tomto typu tratě ostatním nestačíme. Tady je velmi důležité být maximálně efektivní. Auto musí být co nejkompaktnější, aby se zajistilo jeho chlazení. Na rovinkách je třeba co nejvíce snížit aerodynamický odpor a v zatáčkách dosáhnout co největšího přítlaku. Monza bohužel v tomto směru odhalila některé naše slabiny.“
Christian Klien, Red Bull Racing:
„Kvalifikace byla pro mě zklamáním. V šikaně jsem příliš prudce najel
na obrubník a ztratil jsem kontrolu nad vozem. Dostal jsem se do ho-din a zhasl mně motor. Je to frustrující, protože jsem mohl být určitě lepší než šestnáctý. Zítra to bude dlouhý a těžký závod.“
Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso:
„Od včerejška mám problémy s nastavením vozu. Je to škoda, protože jinak bych se dostal do druhé části kvalifikace. Náš desetiválec zjevně na téhle trati trochu ztrácí na výkonu. Přesto do toho dám zítra při svém domácím závodě všechno.“
Scott Speed, Scuderia Toro Rosso:
„Jsem pořádně překvapený, že jsem se dostal do druhé části kvalifikace. Patnácté místo v Monze je úctyhodné. Jestliže zítra některé ze soupeřů postihnou technické problémy, může to být pro nás ještě dobrý závod. Po předchozích testech je auto docela dobře vy-
vážené, také motor na dlouhých rovinkách slušně táhne. Všiml jsem si, kolik je mezi diváky Američanů. To mě hodně potěšilo.“
Sport Press
|