Engeho sezona v F3000 právě začíná v Imole tisková zpráva
Tomáše Engeho čeká o víkendu premiérový start v barvách týmu ma-con Dark Dog Charouz, se kterým se vrátí do Mezinárodního šampionátu FIA F3000.
Autodrom Enza a Dina Ferrari v italské Imole hostí o nadcházejícím víkendu první z deseti závodů Mezinárodního šampionátu FIA F3000, které se opět jedou jako součásti evropských Grand Prix formule 1. Česká republika bude mít ve startovním poli znovu své zastoupení, po roční přestávce se do něj vrací vítěz šesti závodů Tomáš Enge. Tým ma-con Dark Dog Charouz navíc pojede i s českou licencí, Engeho týmovým kolegou bude německý jezdec Tony Schmidt. Český jezdec absolvoval s týmem před začátkem sezony tři oficiální testy, během kterých měl možnost poznat tým a pracovat na vyladění vozu. Do letošního šampionátu F3000 se přihlásilo devět týmů.
„Začátek sezony má v sobě vždy něco zvláštního, protože až závody ukáží opravdovou sílu jednotlivých týmů. Nicméně si nemyslím, že hned první závod nabídne skutečný obrázek, více budeme vědět po zhruba třech závodech. Návrat do formule 3000 bude trochu zvláštní, z jezdců jsem se se na dráze potkával vlastně jen s Toccacelem, Friesacherem, Schmidtem a Van Hooydonkem. Ostatní neví, co můžou ode mě očekávat a já nevím, co můžu čekat od nich. S týmem jsme se test od testu zlepšovali a chci se umístit co nejlépe,“ říká Enge.
„Hlavní změnou jsou zastávky v boxech, které jsou od konce loňského roku povinné. Podle mě jde o správný krok, já jsem po nich volal už v roce 2002. Závody to určitě zatraktivní. Osobně jsem na zastávky v boxech zvyklý z vytrvalostních závodů a také z formule 1. Pro mechaniky je to ale stále něco nového, v průběhu zimy sice všechny týmy tvrdě zastávky trénovaly, ale stres závodu je něco jiného. Pitstopy přinesou více taktiky a můžou míchat pořadím, protože samotné předjíždění je v F3000 hodně těžké. Myslím, že v prvních závodech se bude ještě experimentovat s vhodným časem zastávky, později se už to více ustálí. Bude to také o tom, který tým při nich udělá nejméně chyb.“
Enge na okruhu v Imole startoval s F3000 čtyřikrát, okruh tedy dobře zná a vystoupil na něm i na stupně vítězů. „V Imole jsou nejdůležitější šikany a pro rychlý čas musíte přejíždět obrubníky. Tomu se malinko uzpůsobí i nastavení vozu, ačkoliv F3000 se nemění tolik, jako F1, kde se nastavení mění podstatně více. Formule 3000 má nějaký základ, který se mění o nějakých pět až deset procent podle okruhu.“
BPA
|