Do Octávia cupu se vrací někteří zkušení jezdci tisková zpráva
OTESTOVÁNO, POHÁR MŮŽE ZAČÍT
SVŮJ COMEBACK HLÁSÍ NĚKOLIK VÝZNAMNÝCH JEZDCŮ
Technickou přejímkou a prvním oficiálním testem vozů s repasovanými motory vyvrcholily na Autodromu Duhové Energie v Mostě přípravy na letošní ročník Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. Ostrý start seriálu se zde odehraje za necelý měsíc při závodním víkendu, který dokonce nese jméno prestižního poháru. Podle všech signálů to vypadá, že letošní ročník bude mít skutečně špičkovou úroveň. Objevilo se hned několik nových jezdců, ale startovat bude i několik pilotů, kteří pohár velice úspěšně jezdili v minulosti.
Comeback alespoň na několik podniků ohlásil například Martin Dlouhý. Prozrazeno bylo i jméno jezdce, pro nějž třetí vůz připravuje tým Motorsport Kopecký. Bude to držitel titulu absolutního vítěze poháru z roku 2001 Jan Kopecký, který prý do kokpitu okruhové octavie několikrát přesedne z ještě sofistikovanějšího pracoviště soutěžní fabie WRC. Samozřejmě nestihne všechny podniky, ale do bodování zcela jistě zasáhne.
Kromě tradičních účastníků poháru v Mostě své vozy vyzkoušeli například Jiří Skula, Marek Novotný, Miroslav Forman, Jaroslav Páral, ale také Roman Kresta. Pro legendami opředeného soutěžáka bude okruhové závodění zajímavé především proto, že tady nebude na trati sám, jak je zvyklý z rychlostních zkoušek domácích i světových rallye.
V boxech se ovšem během soboty 17. dubna nadšeně zdravili po dlouhé zimní přestávce také Ivan Vršinský, Václav Brejla, Jiří Jupa, Jiří Gottwald, Karel Volavka, Dušan Koblišek, či Daniel Šorm. Vyjet bohužel nemohl mostecký pilot Jan Bohuslav, protože u jeho vozu se porouchala spojka. V boxech tedy vyjádřil naději, že příděl smůly pro sezónu si už vybral. Testovali i mladíci Jan Dostál, Jiří Janák, Michal Matějovský a obhájce loňského titulu absolutního vítěze Štefan Rosina mladší. "Začátek sezóny budu mít komplikovaný, na první dva podniky musím přiletět z Velké Británie, kde jsem začal studovat," přiznal Štefan. "Bude to samozřejmě složité a zavazující. Po prvních odježděných kolech mám docela dobrý pocit, zdá se mi, že auto je po repasi rychlejší, než loni. Jezdím o něco lepší časy. Ale před prvními závody rozhodně nechci nic předpovídat," dodal ještě.
V Mostě pochopitelně nebyl Adam Lacko, který ve stejném termínu na druhém konci Evropy sbíral vavříny v trucku na trati u Barcelony. Také on se ale v sezóně za volantem octavie několikrát objeví. Omluvil se Milan Maděryč z Bohemia Racing Teamu, který je v zahraničí. Nepřijel ani František Došek, ale jeho mechanici ano. Jeho vůz, letos ve žluté barvě, tedy technickou přejímku absolvoval.
"Pokračovalo tady to, co jsme realizovali vlastně celou zimu," vysvětlil ještě proces přejímky technický komisař FAS Ivan Matoušek. "Hlídali jsme celý průběh repase motorů a všechny agregáty pak prošly měřením na brzdě. Výkonově jsou zcela srovnatelné a rozdíly jsou skutečně minimální. Při přejímce jsme samozřejmě kontrolovali i další věci a neshledali jsme žádné odchýlení od technického předpisu poháru.
I letos budeme pokračovat v přísných prohlídkách aut během sezóny a to jak u vítězných jezdců, tak i namátkově. Technická čistota cupu bude zachována," slíbil Matoušek.
Všechny vozy byly v Mostě opatřeny povinnými reklamními polepy. K dispozici byl i servisní kamion ze slovenského Púchova a zástupci jednotlivých týmů si u pracovníků Matador Pneusportu objednávali dodávky pneumatik na první závody. Jejich termín se totiž nebezpečně přiblížil… (18.4. 2004)
oficiální internetové stránky: www.cp.octaviacup.cz
|