Vyškovská Böttcher rally určila mistra ČR ve sprintrallye !! 15.9.2006 08:41 - tisková zpráva
Vyškovská Böttcher rally má již dlouhou tradici a ačkoliv na začátku letošní sezóny vypadala jako jedna z mnoha, i při svém XV. ročníku dokázala, že stále patří mezi podniky oblíbené, na které stojí za to se vypravit.
Dokazuje to více než stovka posádek, která na Vyškovsku sváděla boje o body do seriálu mistrovství ČR ve sprintrally, mistrovství ČR v rally historických automobilů a vůbec poprvé také do mezinárodního mistrovství Slovenska.
Na soutěžící letos čekala 242 km dlouhá trať s osmi rychlostními zkouškami v celkové délkce 83,5 km. Třebaže měli pořadatelé s její volbou od počátku veliké starosti, většina posádek projevila s letošní variantou tratě spokojenost. Někteří účastníci ji dokonce považují za vůbec nejlepší trať, na které kdy při vyškovské rally závodili.
Již páteční slavnostní představení posádek přivítalo na vyškovském náměstí velmi početné množství diváků. Na rampě se jim představili nejen největší favorité soutěže, ale i posádky, pro které má Böttcher rally příchuť domácí soutěže.
Vlastní soutěž odstartovali z Masarykova náměstí RNDr. Petr Hájek, starosta města, Mgr. Luboš Kadlec, místostarosta města a Ing. Jiří Volf, CSc., jednatel firmy Böttcher ČR, která je hlavním sponzorem rally. Již úvodní rychlostní zkouška zvaná Račická potvrdila předstartovní předpoklady. Vedení se dle očekávání ujal vedoucí muž tabulky českého šampionátu Josef Semerád, následován Janem Kopeckým a domácím Jiřím Volfem.
Odstupy však byly minimální a mírné roztrhání startovního pole nastalo až na dvou následujících zkouškách, jejichž délka přesahovala deset kilometrů. Druhý test opět vyhrál Semerád, za ním si pozice vyměnili Kopecký s Volfem. Smůla postihla Poláka Grzyba, který musel jet notnou část trati po prázdné pneumatice a ztratil tři čtvrtě minuty.
Tento problém jej však následně vybičoval ke špičkovému výkonu a hned následující zkouška Podivická se stala jeho kořistí. Vedení si čtvrtým časem udržel dravě jedoucí Semerád, kterému z důvodu porouchané převodovky odstoupil poslední reálný soupeř v honbě za letošním titulem Vladimír Barvík, a pražskému jezdci tak k zisku titulu stačilo dojet ve Vyškově do třetího místa. Druhé místo si držel nadále domácí Jiří Volf, třetí byl Jan Kopecký a elitní pětku uzavírali Slovák Peter Gavlák a zlínský Jan Jelínek.
Rozhodující pro zisk zlatého věnce byla druhá sekce soutěže. Skvěle do ní vstoupil Jiří Volf a stáhl náskok vedoucího Semeráda na rozdíl pouhých tří sekund. Na 5. RZ se však dopustil jezdecké chyby a zhruba desetisekundové manko již nedokázal do konce rally stáhnout. Semerádovi ulehčil situaci i Jan Kopecký. Na čtvrté vložce se mu nepodařilo bezchybně odbočit pod račickým zámkem a ztratil zde dvacet sekund. Tím klesl na čtvrtou pozici a o návrat na stupně vítězů musel ještě tvrdě bojovat.
Nikým neohrožován si tak pro své čtvrté vítězství v sezóně dojel Josef Semerád, navigován Bohuslavem Ceplechou na špičkovém voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Večerní vyhlášení výsledků v Besedním domě ve Vyškově bylo o to slavnostnější, protože si tato dvojice z Vyškově odvezla kromě pohárů za prvenství v českém i slovenském mistrovství také jistotu svého prvního mistrovského titulu v absolutní klasifikaci. Druzí v cíli, Jiří Volf a František Rajnoha, skvěle využili domácího prostředí, zanechali na trati výborný dojem a vrátili se na třetí příčku v průběžném pořadí mistrovství ČR ve sprintrally.
Po vynikajícím závěru se zpět na bronzovou příčku vrátili Jan Kopecký s Filipem Schovánkem, kteří se svou Škodou Fabia Kit Car zároveň triumfovali mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Čtvrtá příčka patřila polské dvojici Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, jež mohla jen litovat defektu pneumatiky na druhé zkoušce, která je zřejmě připravila o umístění na stupních vítězů.
Domácím posádkám se s výjimkou Jiřího Volfa a Františka Rajnohy tentokrát příliš nedařilo. Reprezentanti pořádajícího rally klubu - Eddy Schlager s Richardem Wächterem si na trati počínali dobře, na závěrečné zkoušce je ale o umístění v první desítce absolutního pořadí připravila technická závada. Zbyněk Harásek s Bronislavem Slezákem ani tentokrát nezlomili své prokletí vyškovské soutěže a už na druhé vložce jejich felicii zradila prasklá poloosa. Vedle bučovické posádky Martin Knesl – Jan Blisa, která úspěšně dokončila svůj první mistrovský závod v kariéře, tak radost domácím fanouškům udělali už jen Ondřej Výmola s Vladimírem Kvapilem, kteří za volantem historické Škody 1000 MB dojeli druzí ve své objemové třídě.
Kompletní výsledky soutěže i fotografie z průběhu rally i slavnostního dekorování posádek je možno si prohlédnout na internetových stránkách Hanáckého rally klubu Vyškov http://www.rallyvyskov.cz, případně http://www.ftr-media.cz.
XV. ročník Böttcher rally Vyškov je tedy minulostí. Příznivé hodnocení jak od sportovních autorit z české federace automobilového sportu, tak i ze strany slovenské asociace, je tím nejdůležitějším oceněním nelehké práce organizátorů a pořadatelů. Ale ani spousta obětavé práce by nestačila k přípravě tohoto mezinárodního sportovního podniku, kdyby nebylo pochopení a tolerance všech obyvatel obcí na trati rally, do jejichž běžného života rally zasáhla, kdyby nebylo pochopení vlastníků komunikací a vstřícného přístupu města, dotčených obcí i povolujících orgánů a institucí.
Protože není možné na tomto místě všechny vyjmenovat, dovolil bych si alespoň touto cestou jménem celého organizačního výboru Böttcher rally upřímně poděkovat všem, kdo se jakýmkoli dílem přičinili a podíleli na úspěchu této sportovní akce. Nesmírně si vážíme pochopení občanů pro tento moderní sport a věříme, že ohlasy spojené s jeho konáním, sahající do všech okolních evropských zemí, přispějí k propagaci našeho města i celého regionu.
Jan Olejníček organizační výbor rally
PR
|