www.car.cz
 

Dan Michl je vicemistr Evropy a Milan Svoboda se stal absolutním vítězem závodu v Buzetu
     18.9.2006 09:30 - tisková zpráva


ME v závodech automobilů do vrchu:

Dan Michl je vicemistr Evropy a Milan Svoboda se stal absolutním vítězem závodu v Buzetu

 

 

Poslední závod letošní sezóny Mistrovství Evropy závodech moderních automobilů do vrchu se jel o víkendu 16. - 17. září poblíž historického chorvatského městečka Buzetu, který leží nedaleko slovinských hranic. Na 5001 m dlouhou trať s převýšením 250 m se v prvním tréninku vydalo 155 závodníků z desíti evropských zemí, kteří se měli podělit o body ze závodů Mistrovství Evropy jak moderních, tak historických automobilů do vrchu, dále Mistrovství Zóny střední Evropy, Evropské trofeje FIA, Mistrovství Chorvatska, chorvatského Škoda Fabia Kupu a poháru PCPC pro vozy VW Polo.

 

Předpověď počasí slibovala na celý víkend déšť, což by pro jezdce znalé Buzetu nebylo žádným překvapením. Nakonec se však oba sobotní tréninky odjely sice na mokré či částečně usychající trati, ale nepršelo, bylo pod mrakem. Sobotní časy z tréninků tomu tedy odpovídaly: nejlépe si s kopcem poradil druhý muž průběžného pořadí ME Fausto Bormolini s vozem Lola Cosworth F 3000 (skupina D/E2), jehož čas 2:22.925 z druhého tréninku zaostával za rekordem trati jen o necelých sedm sekund.

 

Absolutně druhý tréninkový čas patřil Milanu Svobodovi s dvoulitrovou Dallarou F 302 (sk. D/E2, čas 2:27.197), těsně za ním se seřadili Laszlo Szasz (Reynard-Zytek F 3000, sk. D/E2, čas 2:27.358) a Otakar Krámský (Reynard E-2, sk. D/E2, čas 2:27.649).

Ve skupině A byl suverénně nejrychlejší Ital Rudi Bicciato s třílitrem Mitsubishi Lancer EVO VI, za jeho výkonem 2:49.846 následovali dva čeští reprezentanti s dvoulitrovými vozy, Dan Michl (Škoda Octavia KitCar, čas 2:51.732) a Jaromír Malý (Ford Escort KitCar, čas 2:51.921). Za nimi se seřadili všichni chorvatští jezdci s vozy skupiny A.

 

Jörg Weidinger, který vyhrál všechny podniky sezóny, v nichž dojel, a tak měl titul Mistra Evropy jistý již od závodu ve švýcarském St. Ursanne, do Buzetu nakonec nedorazil. V čele skupiny N po sobotních trénincích stanul Vladimír Doubek s BMW M3 (čas 2:53.603), jehož následoval místní Danijel Šaškin (Mitsubishi Lancer EVO IX, čas 2:55.547) a za něj se zařadil Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer EVO VII, čas 2:55.547). Šestý tréninkový čas ve skupině N patřil Jiřímu Vovsovi (Subaru Impreza, 3:01.397).

 

V čele skupiny SP byl již tradičně Piergiorgio Bedini (Alfa Romeo 147, čas 2:59.548), ale na paty mu s časem 3:00.117 šlapal Josef Michl, který pro tentokrát opustil kokpit Škody 130 RS, s níž má i pro letošní sezónu jistý titul Mistra Evropy, a zkusil si jízdu s Peugeotem 306 S16 (mimochodem s tímž vozem před dvěma lety odjel pár závodů ME i jeho syn Dan). Třetí jezdec skupiny SP, Petr Vojáček s Alfou Romeo 147 dosáhl času 3:05.524, čtvrtý byl Martin Jerman (Opel Astra OPC, čas 3:05.897) a pátý David Losman (Peugeot 306 S16, čas 3:06.448).

 

Pro historiky byl buzetský kopec předposledním závodem sezóny, na přelomu září a října se sejdou ještě v italském Chianti. V kategorii 4 spolu o body a místo v čele žebříčku soupeří Lubomír Foral s MTX 1-02 a Petr Tykal s MTX 1-03. Tykal má mírný náskok, ale Foral v posledních závodech bojuje a tak jako v sobotním tréninku vyhrál i v posledních několika závodech. František Čečil s Hakarem, historickým roadsterem kategorie 1 spíše udržuje pozici v čele své třídy. Na druhém místě dojel Miloš Černý s Minorem Sport. V kategorii 2 jeli s vozy Fiat 128 SC Milan Stejskal a Michal Patera, kteří si v trénincích vyjeli třetí a čtvrté místo.

 

Do nedělního závodu startovali jezdci s půlhodinovým zpoždením a za deště. Mokrá trať vyhovuje jak Danu Michlovi (sk. A), který bojoval o druhé místo v Mistrovství Evropy s Piergiorgem Bedinim (sk. SP), tak Milanu Svobodovi, který jezdí s formulí ve skupině D/E2, a ti této pomyslné výhody dokázali využít.

 

Na pětikilometrové trati v Buzetu se jedou vždy dva závody a výsledný součet časů z nich určí pořadí v jednotlivých skupinách.

 

V kategorii 1 v Mistrovství Evropy moderních automobilů, tj. v takzvaných cesťácích, bylo již o mistrovi Evropy rozhodnuto před posledním závodem - stal se jím Němec Jörg Weidinger, který vyhrál všechny závody sezóny, které ve své skupině N dokončil. Protože se vždy jedno bodové hodnocení závodů v každé polovině sezóny škrtá, nemusel se tentokrát účastnit. O druhé místo se ovšem stále bojovalo, Dan Michl a Piergiorgio Bedini, kteří měli oba naději na druhé místo, a tedy titul vicemistra, se na chovatský závod pečlivě připravovali, protože oba potřeboavli své skupiny vyhrát.

 

První závod skupiny A, který se jel ještě za deště, nejlépe zvládl Dan Michl, druhý byl Jaromír Malý a na třetím místě dojel Rudi Bicciato, vítěz sobotních tréninků. Do druhé jízdy se tedy nastupovalo s vědomím, že Rudi musí být mimořádně rychlý, aby dokázal Dana a Jardu porazit. Zrychlili všichni tři, ale palmu vítězství si nakonec odnesl Dan Michl a body za druhé místo Jaromír Malý.

 

Do první závodní jízdy skupiny SP nakonec nastoupili čtyři jezdci, tuto jízdu si dokonce všichni zopakovali, a po druhé jízdě se poskládali do pořadí Piergiorgio Bedini, David Losman, Martin Jerman, Petr Vojáček. Bedini tedy ve své zkupině zvítězil, ale zíkal jen poloviční počet bodů, protože na startu nebyl dostatečný počet jezdců.

 

Ve skupině N byli nejrychlejší chorvatští závodníci, před třetího Vladimíra Doubka se svými časy vsunuli Darko Peljhan a Danijel Šaškin.

 

Dan Michl tedy získal titul vicemistra Evropy v závodech automobilů do vrchu v kategorii 1 a současně svým posledním výkonem získal pro značku Škoda vítězství v Evropské trofeji FIA. Třetí příčka v pořadí ME tedy patří Piergiorgovi Bedinimu, pod stupni vítězů jsou další čeští úspěšní závodníci Jaromír Malý a Vladimír Doubek.

 

Kategorii 2, tj. sportovní vozy, kraloval v tréninku Milan Svoboda. Po první jízdě, v níž potvrdil svoje kvality a druhému Faustovi Bormolinimu a třetímu Otakarovi Krámskému nadělil neuvěřitelných deset sekund, na první příčce zůstal, a druhou jízdou své strhující vítězství potvrdil. Milan Svoboda se svým dvoulitrovým vozem dokázal porazit matadory evropských tratí: Otakar Krámský ve druhé jízdě zabojoval a posunul se na druhou příčku před Fausta Bormoliniho, čtvrtý skončil Renzo Napione a pátý Laszlo Szasz.

 

Titul mistra Evropy měl již jistý Giulio Regosa, který stejně jako Weidinger do Buzetu nedorazil, Otakar Krámský si na konci sezóny udržel své čtvrté místo a Milan Svoboda ve své první sezóně v ME získal pátou příčku.

 

Mezi historiky si nejlépe vedl Lubomír Foral, který se svými časy vklínil mezi moderní vozy, následoval ho Petr Tykal - jejich boj o body tedy bude pokračovat až do konce seriálu ME. František Čečil získal další vítězné body pro svůj Hakar a je na dobré cestě k zisku dalšího titulu Mistra Evropy v historické kategorii 1. Konkuroval mu tentokrát mírně Miloš Černý s Minorem Sport. Milan Stejskal s vozem kategorie 2 (kde je již Mistrem Evropy Josef Michl) také ve své třídě zvítězil a Michal Patera si odváží body za druhé místo. Historici se neloučí na dlouho, potkají se za dva týdny ještě na posledním závodě v italském Chianti.

 

Závod v Buzetu byl velmi dramatický a přinesl samá příjemná překvapení. Co se týká moderních aut, my si počkáme, s čím nás úspěšní jezdci překvapí pro příští sezónu.....

 

 

 

PR / MM

 

Jana Michlová


 
 
Fotogalerie:   Ecce Homo Historic 2006 od Tondy a Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose